כמה מקבלים על רכב לפירוק

כמה מקבלים על רכב לפירוקכמה מקבלים על רכב לפירוק

כל נהג יודע שציות לחוקי התעבורה יכול להציל חיים ולמנוע תאונות דרכים, אך ישנם לא מעט מקרים בהם גם נהגים שומרי חוק וזהירים נקלעים לתאונות דרכים כתוצאה מנהיגה רשלנית של נהגים אחרים. לכן אם גם אתם נקלעתם לסיטואציה כזו בה גם רכבכם הפרטי ניזוק באופן נרחב, כדאי שתדעו כי עומדות לפניכם אלטרנטיביות שונות – להשקיע בתיקון הרכב כדי להחזירו לנסיעה על הכביש, או לחסוך את עלויות התיקון היקרות ופשוט למכור אותו למגרש רכבים לפירוק.

אם האופציה השנייה מעט יותר קורצת לכם, במיוחד כיוון שכך תוכלו לחסוך כסף בעלויות תיקון גבוהות, תשמחו לדעת כי מכירת הרכב לפירוק יכולה להכניס לכיסכם כמה מאות שקלים. כדי להבין יותר כמה מקבלים על רכב לפירוק, ומה עליכם לעשות כדי לבצע את המהלך הזה – ריכזנו בהמשך את כל השאלות והתשובות שיעשו לכם סדר בנושא.

למה למכור את הרכב לפירוק?

פירוק רכב משמעו הליך גריטה, שזהו תהליך בו מוסרים מהרכב כל החלקים שלו כאשר שלדת הרכב העשויה ברזל מותכת ונמכרת למפעלים ותעשיות העושים שימוש שוטף בחומר גלם זה. בתהליך הזה חיי הרכב למעשה מסתיימים, אך עשויים להפיק עבורכם רווח מכובד על מכירת החלקים והברזל וגם חסכון בתשלומים גבוהים על תיקון הרכב, או הימנעות מהשארת הרכב בחניה בלא כל שימוש.

האם ניתן למכור לפירוק רק רכבים שעברו תאונה?

תהליך פירוק רכבים נועד לנצל את החלקים הטובים שנותרו ברכב, ולכן לא רק רכבים שהיו שימושיים עד לא מזמן יכולים להימכר לפירוק, אלא גם רכבים ישנים שמעלים חלודה ואבק בחנייה הפרטית. כיוון שתהליך הגריטה מאפשר להתיך כל שלדת ברזל של רכב, גם רכבים ישנים מאוד עשויים להיות שימושיים לאחר הגריטה ולהפיק לא מעט ברזל שניתן למכור לתעשיות הזקוקות לו.

לעיתים בעלי רכבים ישנים המחזיקים ברכבים תקינים שנוסעים, יעדיפו לחסוך את הוצאות התחזוקה הרבות שיש על הרכב הישן, ולכן יעדיפו למכור אותו למגרש פירוק רכבים ולהשתדרג לרכב חדש יותר.

מה התהליך הבירוקרטי הכרוך במכירת רכב לפירוק?

לפני שמוכרים את הרכב למגרש פירוק רכבים, יש צורך קודם כל לעבור תהליך בירוקרטי קצר דרך משרד הרישוי. כיוון שכל רכב שעולה על הכביש מחזיק ברישיון רכב תקף וחוקי, לפני שמחליטים לפרק את הרכב ולסיים את חייו על הכביש יש לבטל את הרישום הרשמי שלו באמצעות משרד הרישוי. את הטופס ניתן למלא ולשלוח דרך האתר של משרד הרישוי, כאשר רק לאחר קבלת האישור מהם ניתן למכור את הרכב לפירוק.

כמה מקבלים על רכב לפירוק?

מכירת רכב לפירוק רכבים עשויה להניב רווח נאה למוכר, זאת בהתאם למצב הרכב ועוד מגוון פרמטרים אחרים הנבחנים על ידי קונה הרכב לפירוק. רכבים מושבתים שהחלקים שלהם אינם שימושיים עשויים להכניס למוכרים סכום כסף נמוך יותר, כיוון שרוב הרווח שהקונה יוציא מהרכבים הללו הוא מהברזל.

לעומת זאת רכבים שמישים בהם החלקים במצב טוב וניתנים למכירה ושימוש חוזר יניבו רווח גדול יותר למוכרים, כיוון שנוסף לברזל המותך שנמכר קונה רכב לפירוק יכול להרוויח גם על החלקים שהוצאו ממנו. באופן כללי ניתן לומר כי סכומי הכסף שניתן להרוויח ממכירת רכב לפירוק יתחילו מכמה מאות שקלים, ולעיתים עשויים להגיע עד כמה אלפי שקלים – בהתאם למצבו של הרכב ומצב החלקים. 

כמה מקבלים על רכב לפירוק- אילו מקומות מוסמכים לפרק רכבים?

אם לאחר בדיקת הרכב במוסך החלטתכם לא להשקיע בתיקון ופשוט למכור אותו לפירוק, לא תוכלו למכור אותו למוסך בו אתם מטפלים. המקומות שמעוניינים לקנות רכבים לפירוק הם בדרך כלל מגרשי רכבים, חברות המתמחות בפירוק רכבים או אפילו סוחרי רכבים פרטיים המתעסקים גם בתהליכי גריטה ופירוק רכבים מושבתים וישנים.

כמה מקבלים על רכב לפירוק- כיצד תהיו בטוחים כי הרכב שלכם לא יחזור לכביש?

חשוב להדגיש כי בהחלטה של מכירת רכב לפירוק אין דרך חזרה, כיוון שההגדרה של רכב המועבר לפירוק היא רכב מושבת שאינו כשיר לנסיעה על הכביש. לכן כדי להיות בטוחים כי הרכב שמכרתם לפירוק לא יוחזר לכביש, חשוב להסדיר את העניין הבירוקרטי של ביטול רישיון הרכב במשרד הרישוי כדי למנוע מקרים כאלו. בנוסף לכך, יש לבחור רק חברות ומגרשי פירוק רכבים מקצועיים ואמינים.

פירוק רכביםהאם שאלתם את עצמכם אי פעם לאן מגיעים כל כלי הרכב הישנים שכבר לא מתאימים לנסיעה על הכביש? ובכן, לשאלה הזאת יש שתי תשובות: גריטה או פירוק רכבים. מה זה בדיוק גריטה ומה זה פירוק? איך מחליטים האם הרכב יועבר לגריטה או לפירוק? האם אתם כבעלי הרכב המיושן הם אלה שצריכים לדאוג להביא את הרכב ליעד המתאים? מהי הדרך הקלה ביותר "להיפטר" מכלי רכב שכבר אין לכם צורך בו ושאף אחד אחר לא מעוניין לקנות אותו? מדוע סוחרי הרכבים המיועדים לפירוק מציעים לכם סכומים מצחיקים שנמוכים בהרבה ממחירון הרכב שלכם? האם כדאי לבצע השוואת מחירים בין הסוחרים השונים כדי לנסות ולהשיג סכום כמה שיותר גבוה עבור הרכב שלכם? על שאלות אלו ועוד תוכלו לקבל את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

פירוק רכבים – לאן מגיעים כל הרכבים הישנים כשהם יורדים מהכביש?

אז כמו שרמזנו בהתחלה, לכל רכב יש תוחלת חיים וכאשר תוחלת החיים הזאת מגיעה אל קיצה מועבר הרכב לאחת משתי מטרות: גריטה או פירוק. גריטה הוא תהליך של מעיכה המאפשר למעוך את הרכב מגודלו המקורי לגודל קטן שניתן להעמיס על טנדר. את התהליך מקדים לעיתים תהליך של פירוק ראשוני במהלכו מפרקים מהרכב את החלקים הגדולים השונים על מנת להפריד בין סוגי חומרי הגלם. כל הרכיבים שעוברים את תהליך הגריטה מיועדים בסופו של תהליך לעבור תהליך של מחזור למטרות אחרות. התהליך השני הוא תהליך של פירוק רכבים ופה המאפיין המרכזי של התהליך הוא פירוק של הרכב לחלקיו הקטנים ביותר כשחלק מהרכיבים מועברים למכירה כחלפים יד שנייה וחלקם מועברים למחזור. למעשה, בשני התהליכים מהווה המחזור חלק מרכזי בתהליך, אלא שבתהליך הספציפי של פירוק רכבים מבוצע מהלך נוסף של ערך מוסף כלומר מהלך נוסף של הפקת ערך כלכלי מרכיבי הרכב.

פירוק רכבים – מי מבצע את הפירוק?

פירוק מכוניות

תהליכי פירוק רכבים מבוצעים על ידי סוחרים ייעודיים ברכבים המיועדים לפירוק. סוחרים אלה רוכשים את הרכבים מבעליהם, מורידים אותם מהכביש מול משרד הרישוי, מפרקים את הרכבים לרכיביהם השונים ומחליטים מה לעשות עם כל חלק כרצונם. ישנם חלקים אותם הם ימכרו לסוחרי חלפים, חלקים אחרים הם ישמרו לעצמם בתור סוחרי חלפים בעצמם, חלקים אחרים הם יעבירו לסוחרי מתכות וחלקים אחרים יועברו לגריטה או מחזור. העניין הוא שמרגע שהרכב נקנה על ידי סוחר המתמחה בתחום של פירוק רכבים, הרכב הוא למעשה שלו והוא מחליט מה הוא עושה עם כל רכיב ורכיב שלו. לכם, כבעלי הרכב, לא אמור להיות כל עניין במה שקורה עם הרכב לאחר שמכרתם אותו לפירוק, אבל כן חשוב לוודא שאתם עוברים את התהליך הזה בצורה הנכונה על פי החוק.

מה עליכם לוודא בתהליך של פירוק רכבים?

אם הרכב שלכם ישן במיוחד ואין אף אדם שמעוניין לקנות אותו, או שלכם אפילו אין את הסבלנות לחפש את האדם הזה מתוך הנחה שיהיה קשה מאוד למצוא אותו, האלטרנטיבה שעומדת בפניכם היא מכירת הרכב לסוחר פירוק רכבים. בתהליך המכירה הזה ישנם שני דברים שחשוב שתדעו. הדבר הראשון הוא שהמחיר שתקבלו עבור הרכב שלכם יהיה מחיר מצחיק ביחס למחירון שלו בשוק כלי הרכב. הדבר השני הוא שאתם חייבים להעביר את הרכב תהליך של גריעה ממצבת הרכבים הפעילים בישראל וכעת נסביר.

פירוק רכבים הוא תהליך עסקי ביסודו והוא גם תהליך שכרוך בעלויות משלו. הסוחר הרוכש מכם את הרכב הישן שלכם, עושה זאת מתוך מטרה להפיק רווח כספי ממכירת חלקי הרכב. לשם כך הוא צריך א' לקנות מכם את הרכב וב' לפרק את הרכב ולבדוק מה אפשר לעשות עם כל אחד מהחלקים שלו, תהליך שיכול להיות עתיר עבודה וזמן. בנוסף לכך, תהליך זה הוא גם עתיר סיכון שכן סוחר רכבים לפירוק עשוי לקנות רכב ולגלות שכמעט אף אחד מהחלקים שלו אינו מתאים למכירה לסוחרי חלפים. במקרה זה, מרבית חלקי הרכב יועברו לגריטה ללא רווח כספי משמעותי או בכלל. בהתאם לכך, הסכומים שמשלמים סוחרי פירוק רכבים הם סכומים נמוכים מאוד, לבטח ביחס למחירון הרכב בשוק הרכב. למעשה, הערך המרכזי שמספק לכם סוחר רכבים לפירוק הוא האופציה להיפטר מהרכב הישן שלכם במקום להשאיר אותו כפסולת סביבתית צמוד לבית, מה שאסור על פי חוק.

דבר נוסף שחשוב בתהליך של פירוק רכבים הוא זה: ברגע שאתם מוכרים רכב יד שניה לאדם אחר, אתם מבצעים למעשה תהליך של העברת בעלות ומרגע שהשלמתם את התהליך, הרכב עובר למעשה לבעלותו של הקונה. בהעברת רכב לפירוק לא מבוצע התהליך הזה של העברת בעלות מכיוון שהרכב אינו מיועד לעלות עוד על הכביש, אלא לעבור לפירוק. המשמעות היא שאם אתם מוכרים את הרכב שלכם לפירוק אבל הסוחר מחליט להשתמש בכלי הרכב או למכור אותו כרכב נוסע, הרכב עדיין יישאר על שמכם ואתם תמשיכו לקבל את הדרישות לתשלום אגרת רכב, טסט, ביטוח חובה וכמובן כל דו"ח בגין עבירות שיעשה הרכב. מבחינת המדינה אתם עדיין הבעלים של הרכב. בכדי להבטיח שזה לא קורה, עליכם להודיע למשרד הרישוי על כך שהרכב נמכר לפירוק ולבקש לגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים של ישראל. את ההודעה הזאת יש לבצע בתהליך מסודר מול משרד הרישוי, תהליך אותו אתם יכולים לבצע בעצמכם או לאפשר לסוחר לבצע אותו עבורכם. במקרה השני, אתם רוצים בכל זאת לוודא ממש מול משרד הרישוי כי הרכב אכן נגרע ממצבת הרכבים ולא לסמוך על הסוחר בעיניים העצומות.

האם חייבים למכור את הרכב לפירוק?

פירוק רכבים מומלץהתשובה היא לא. כל עוד אתם רוצים להשתמש ברכב שלכם, אתם רשאים לעשות כן ובלבד שאתם עומדים בכל דרישות החוק כמו למשל פעמיים טסט בשנה לרכבים מיושנים, מעבר מבחן תקינות טסט ותשלום כל האגרות והביטוחים הנדרשים. אפשרות שנייה היא ליצור קשר עם משרד התחבורה על מנת לברר על אופציה של גריטת הרכב. האפשרות של פירוק רכבים היא האפשרות המהירה והנוחה ביותר, ובדרך כלל גם האפשרות שתפיק עבורכם את הרווח הכספי הגבוה ביותר, עד כמה שניתן להגדיר את הסכום שתקבלו כרווח כספי. באף שיטה אחרת לא תקבלו את הסכום שייתן לכם סוחר פירוק רכבים. מה שבטוח הוא שאתם לא יכולים להשליך את הרכב שלכם כך סתם באמצע היער או להשאיר אותו כמיצג סביבתי בחניון של הבניין. רכב שאינו בשימוש חייב לעבור גריטה או פירוק ולהיגרע ממצבת הרכבים בישראל ולכן הדבר הקל והבטוח ביותר לעשות הוא למכור את הרכב לסוחר פירוק רכבים.

אם אתם רוצים להפיק את המקסימום שאפשר להפיק ממכירת הרכב לפירוק, אתם יכולים בהחלט לבדוק הצעות מכמה סוחרים שונים, אך קחו בחשבון שבמרבית המקרים הפערים יהיו מינוריים ולבטח לא יהיו שווים את כאב הראש של גרירת הרכב לסוחר רחוק רק כי הציע לכם מספר מאות שקלים יותר. מצאתם סוחר שמוכן לקנות את הרכב? קחו את הסכום הסמלי שיוצע לכם ושמחו מזה שאתם לא צריכים יותר לדאוג לרכב.

קניית רכבים לפירוק

הסוזוקי הישנה והוותיקה שלכם כבר לא עומדת בנסיעות שאתם עושים עליה, שלא לדבר על צריכת הדלק הגבוהה שהיא "שותה" כתוצאה מהתבלות חלקי הרכב או פילטר ישן וסתום. למרות שיש לכם רגש סנטימנטלי לרכב, כי הרי מדובר ברכב הראשון הפרטי שלכם שרכשתם מיד לאחר הוצאת רישיון נהיגה, כדאי שתגאלו אותו ואתכם מייסוריכם ותשקלו לחפש אחר חברות ומגרשים המבצעים קניית רכבים לפירוק.

חברות ומגרשים כאלו ישמחו לקבל לידיהם רכבים מכל סוג שאינם נוסעים, כיוון שהם ידעו בדיוק כיצד לנצל את חומר הגלם ממנו הרכב עשוי וכן חלקים מכניים שונים שנמצאים ברכב שיכולים להיסחר בין מגרשי רכבים. כמובן שלא רק קונה רכבים לפירוק יהיה שמח מהרכישה, אלא גם בעל הרכב שיכול לקבל לידיו סכום כסף סמלי עבור מכירת הרכב הישן.

כדי להבין מה זה אומר קניית רכבים לפירוק, מה התהליך הכרוך בכך ומה יוצא לכם מזה – ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע והתשובות שיעשו לכם סדר בנושא.

פירוק רכבים – מה זה אומר?

מדובר על פעולה מקצועית של פירוק רכב מכל חלקיו, כיוון שהוא כבר אינו כשיר לנסיעה על הכביש. פירוק הרכב נעשה לצורך שימוש חוזר בברזל המרכיב את כל שלדת הרכב, וכן לעיתים גם שימוש חוזר בחלקי החילוף הקיימים ברכב המפורק – בהנחה שמדובר על חלקים טובים לשימוש, אותם קונה הרכב יכול למכור למוסכים ומגרשי מכוניות.

מה התהליך הכרוך במכירת הרכב לפירוק?

פירוק רכבים הוא תהליך מורכב, אך דבר זה לא צריך להדאיג את מוכר הרכב למגרש פירוק המכוניות. בכדי שהרכב יועבר לפירוק בצורה חוקית, חשוב קודם כל לבטל את רישיון הרכב במשרד התחבורה ולהצהיר כי הרכב יורד מהכביש ואיננו כשיר לנהיגה. סיבה זאת יכולה לנבוע ממקרים של רכב ישן מאוד שלא מעוניינים להמשיך ולהשקיע בתיקון שלו לצורך נסיעה, או רכבים חדשים שעברו תאונה שהשביתה אותם ומנעה מהם את חזרתם לנסיעה על הכביש מבחינה בטיחותית.

לאחר קבלת אישור על ביטול רישיון הרכב והורדתו מהכביש, ניתן להעביר את הרכב לידי מגרש או חברת קניית רכבים לפירוק.

כמה כסף ניתן להרוויח ממכירת רכב לפירוק?

כיוון שמדובר על רכב ישן או רכב חדש שעבר תאונה שהשביתה אותו, התשלום עבור מכירת הרכב לפירוק לא יהיה גבוה במיוחד בהשוואה לעלות הראשונית שהוצאתם על הרכב. יחד עם זאת זו הזדמנות מצוינת לנסות להרוויח כמה שקלים על "הגרוטאה" שהרכב שלכם הפך להיות, כאשר הסכום שתקבלו ינוע בין כמה מאות עד אלפי שקלים בהתאם למצב הרכב מבחינה מכנית ושלדה, שנת הייצור שלו ועוד פרמטרים נוספים.

האם מומלץ למכור גם רכבים ישנים מאוד?

מומלץ ואף כדאי למכור רכבים ישנים שכבר לא בשימוש על הכביש, כיוון שכך ניתן גם לשמור על איכות הסביבה ולהיפטר מרכבים שסתם תופסים מקום בחניה שלכם. במקרה שבחרתם להחנות את הרכב הישן בכביש מתחת לביתכם, דעו כי הנכם יכולים לקבל קנסות על השארת רכב מושבת במקום ציבורי במשך זמן ממושך כיוון שהוא נחשב מפגע. לכן מומלץ בחום לחסוך לכם כאב ראש והוצאות מיותרות, למכור את הרכב לפירוק, וגם ליהנות מסכום כסף מסוים שלרוב תוכלו לקבל במזומן במעמד מכירת הרכב למגרש הפירוק.

מה המטרה של קניית רכבים לפירוק?

עד כה פירטנו אודות היתרונות הרבים של מוכר הרכבים למגרשי הפירוק, אך כדאי לדעת כי גם קונה הרכבים מרוויח לא מעט מהחלטה של אנשים למכור רכבים ישנים או מושבתים. קניית רכבים לפירוק מאפשרת לבעל המגרש לבצע גריטה לרכב שהוא רכש, כך שהברזל שנותר מהתהליך נמכר על ידו לחברות, מפעלים ותעשיות הזקוקים לברזל באופן שוטף.

נוסף לברזל שנחשב לחומר גלם חיוני ומבוקש, לעיתים קונה הרכב יכול גם למכור את החלקים המכניים המרכיבים את הרכב שפורק, במיוחד אם מדובר על רכבים חדשים יחסית שעברו תאונה שהורידה אותם מהכביש אך לא פגעה בחלק מהחלקים המקוריים של הרכב.

כיצד מוצאים מקומות שרוצים לקנות רכב לפירוק?

כמעט בכל מקום ניתן למצוא חברות ומגרשים המחפשים קניית רכבים לפירוק, אך חשוב לוודא כי בוחרים רק במגרש מקצועי ומוסמך לקניית רכבים לצורך פירוק כדי להיות בטוחים שלא יחזירו את הרכב לנסיעה על הכביש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!