מכירת רכב לחלקים – הבחירה החכמה

תוכן עניינים

מכירת רכב לחלקים היא בדרך כלל מכירה של רכבים שלא יעלו על הכביש יותר מסיבות כאלה ואחרות, טוטאלוס, רכב יישן, בלאי גבוה והחלטה של בעל הרכב בהתאם לשיקוליו הפרטיים. על אף שמדובר על החלטה שסביר להניח וחשבתם עליה לא מעט, היינו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא פעמיים לפחות, לחשוב עוד פעם ואז להגיע להחלטה שלמה. 

מכירת רכב לחלקים
תמונה: freepik

מכירת רכב לחלקים – איך זה עובד?

בשנת 2013 חוקק חוק אשר תמך במגרשי גרוטאות ובעלי רכבים ישנים אשר מעמידים את הרכב שלהם למכירה לפירוק – משמע שהרכב לא יעלה על הכביש יותר. לא מעט סייגים צצו בקרב ההחלטה הזאת כיוון שמדובר על תקציב אסטרונומי! הממשלה אז הציעה לכל בעל רכב יישן (לפחות 20 שנה בכביש ועמידה בעוד קריטריונים) 3,000 ש"ח עבור מכירתו לפירוק.

מטרת החוק הייתה מובנת מאליה – צמצום רכבים מזהמים על הכביש. התוכנית היום כבר לא קיימת בשל סיבות שונות, סיבה אחת היא שבשל התקציב הדל של משרד התחבורה לא יכלה הממשלה להעניק אישורים לכל מגישי הבקשה. בסופו של דבר הוגשו סך גדול של בקשות מתוכן אושרו רק מספר בקשות עם תחילת השנה התקציבית. הסיבה השנייה היא שלא כל בעל רכב מוכן למכור את הרכב שלו לפירוק בעבור 3,000 ש"ח בלבד, לעיתים הרכב שווה יותר בעיניי בעל הרכב.

כיום החוק אינו פעיל יותר, אך עדיין יש רכבים לפירוק למכירה דרך סוחרים פרטיים, מגרשים שעובדים עם הממשלה באופן חלקי, ומגרשים שאינם עובדים מול הממשלה. כיום אותו קונה רכבים לפירוק מציע לכם סכום בהתאם לשווי הרכב. שווי הרכב נקבע על פי פרמטרים מסוימים של סוג הרכב, מחיר חלקי הרכב, כמות חלקי הרכב התקינים ושווי ברזל ומתכת הרכב. 

מכירת רכב לחלקים – ככה תדעו מתי להימנע

יש רכבים ויש רכבים, לא כל רכב מתאים לפירוק, אך כל רכב יתקבל לפירוק, מבינים מה אנחנו מנסים להעביר? ניקח שתי דוגמאות, האחת במקום אמין ומקצועי והשנייה במקום פחות מקצועי ואמין:

  • מקום מקצועי ייבחן את הרכב לכל פרטיו בעת מעמד המכירה, הבחינה היא לטוב ולרע. לעיתים לא משתלם לכם למכור את הרכב לפירוק כי הרי השוק שלו ביד שנייה עדיין תוסס, לא תהיה לכם שום בעיה למכור אותו במחיר גבוה מאשר תקבלו בפירוק לחלקים. 
  • מקום לא מקצועי ייבחן כמה הוא יכול להרוויח עליכם. כן, זו קלישאה אבל מקום מקצועי יעדיף שלא "לעבוד" על הלקוחות שלו מכיוון שעדיף לקוח חוזר וממליץ מאשר להרוויח באופן חד פעמי ואולי להפסיד לקוחות אחרים על הדרך. כמו כן, מקום לא מקצועי לרוב לא ידרוש ממכם למלא טפסים של משרד הרישוי לפני מעמד המכירה, אלא פשוט ייקבע הצעת מחיר ויעניק לכם את הכסף במזומן… נשמע טוב, לא? פחות כאב ראש. אז זהו, שלא. 

מכירת רכב לחלקים – למה חשוב להגיע למקום מקצועי ואמין?

נניח בצד את האפשרות שההפסד שלכם יהיה כלכלי, על זה ניתן להבליג, כל מקום רוצה להרוויח כסף וגם במכולת השכונתית עובדים עלינו לפעמים, זה האופי של ישראל לטוב או לרע. אך הבעיה במכירת רכב לפירוק שלא לפי החוק היא הרבה יותר מסובכת מהפסד כלכלי. כאשר אתם מוכרים את הרכב שלכם למקום לא אמין, אתם מוכרים את השם שלכם מול הרשויות. זה אומר שאם הרכב לא באמת יגיע לפירוק אלא למטרות אחרות, מטרות פליליות לדוגמא, העבירה היא רק עליכם, אתם רשומים כבעלי הרכב, אתם משלמים את האגרות כל עוד לא הודעתם למשרד הרישוי על שליחת הרכב לפירוק. מקום מקצועי לא עובד ללא האישור הזה, מקום לא מקצועי רק רוצה את הרכב שלכם ופשוט להיעלם.

מכירת רכב לחלקים – מה הקשר ביניהם ובין זיהום הסביבה?

רכבים לפירוק הם בדרך כלל רכבים ישנים, רכבים שרמת זיהום הסביבה אצלם גבוהה מאשר הרכבים המודרניים. בשל כך, כל הורדה של רכב כזה מהכביש תורמת לאיכות הסביבה מבלי שנשים לב בכלל. ניתן לראות את ההשפעה הניכרת בירידה בזיהום בארצות הברית אשר שם הממשלה הציעה 4,500$ עבור כל רכב יישן שעומד בתנאים ובחוקים של הממשלה אשר יגיע לפירוק. הזיהום הוא לא רק מבחינת ירידה מהכביש אלא גם שימוש חוזר (מחזור) בברזל, מתכת וחלקים אחרים ברכב. אז אם הגעתם למקום בו הרגשתם שיצאתם מופסדים, לפחות תוכלו להתנחם בכך שתרמתם לאיכות הסביבה…

מכירת רכב לחלקים – לא יודעים מה לעשות?

אנו מאמינים שכל אדם שאינו שלם עם הבחירה לא צריך לעשות אותה. לעיתים מכירת הרכב בכללי, לא רק לפירוק, יכולה להיות די קשה, זאת בשל ערך סנטימנטלי לרכב. מצד אחד, אם אין לכם כל שימוש ברכב והוא סתם יושב בחנייה שלכם, אולי כדאי שתחשבו פעמיים על למכור אותו, ואם הוא נוסע אפילו תוכלו להוריש אותו הלאה לאחיין או לבן. 

בסופו של דבר אם מדובר על יונדאי גטס ישנה שעברה תאונה, והיא באמת בעלת ערך סנטימנטלי או שאתם לא רוצים למכור אותה מחשש ההפסד, הסיכוי שרכב זה יהפוך לרכב אספנות הוא די נמוך. אל תחשבו מה יקרה עוד שלושים שנה כאשר יכול להיות לכם כסף מזומן עכשיו בכיס, וייתכן שאם תחכו אפילו שנה הסכום ירד. 

אף אחד לא מבטיח לכם שתהפכו למיליונרים מביצוע עסקה של מכירת רכב לחלקים, אבל עדיין מדובר על סכום נאה של כמה אלפי שקלים אשר יכולים לסייע לכם ברכישת רכב חדש לגמרי. כיום המדינה אינה תומכת כלכלית בתהליך המחזור, אבל זה לא אומר שלא תקבלו סכום נאה, לעיתים אף יותר ממה שהמדינה מציעה. 

מאמרים אחרונים

רכב לפירוק משרד הרישוי
פירוק רכבים

רכב לפירוק משרד הרישוי

רכב לפירוק משרד הרישוי חושבים למכור את הרכב שלכם לפירוק? הצעד הראשון שלכם בתהליך הזה יהיה לפנות למשרד הרישוי כדי להוריד את הכביש. למשרד הרישוי

קרא עוד »

רכבים לפירוק חריש

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק עומר

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק תל-אביב

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק יפו

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק קריות

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »
Call Now Button התקשרו עכשיו