מתי קונים רכבים לפירוק, ולמה הם עושים את זה?

תוכן עניינים

בוודאי שיצא לכם כבר לראות רכב עליו תלוי שלט "קונה מכוניות לפירוק"… תמיד תהיתם מה זה אומר? מי בכלל רוצה לקנות רכבים בשביל פירוק ולמה שמישהו יעשה את זה לעזאזל? כאמור, כמעט תמיד אפשר לתקן את הרכב התקול או שישנן אפשרויות ליסינג רבות, ואפילו למכור את הרכב ביד שנייה. אך לעיתים התהליך לא משתלם, או לא יעיל… במקרים כאלה נוכל לפנות למגרש או סוחר אשר קונה מכוניות לפירוק. 

קונה מכוניות לפירוק – גריטה

קונה רכבים לפירוק
תמונה: freepik

כפי שציינו לא תמיד יש אפשרות לפנות למכירת הרכב ליד שנייה או לחברות ליסינג, לעיתים זה גם לא משתלם. במקרים כאלה נרצה לפנות לגריטת הרכב. אך מה זה אומר בכלל? גריטה היא למעשה מחזור מתכת מכלי תחבורה שונים (הרכב שלכם). הגריטה הוא תוכנית ממשלתית שמטרתה להחליף כלי רכב ישנים שמזהמים את הסביבה באופן בולט ברכבים מודרניים יותר. התוכנית עובדת גם לטובת הלקוח וגם לטובת מגרש המכוניות שכן המדינה מעודדת את הלקוחות לפנות אליהם. תוכנית הגריטה אינה מיועדת לכל רכב אלא לפי הגדרות מסוימות אותן הכתיבה הממשלה. איך נדע אם אנו עומדים בקריטריונים? יש במשרד של משרד הרישוי את ההגדרות המדויקות, עליכם להזדהות בתור בעלי הרכב, גיל הרכב הינו 20 שנה ומעלה, רישיון רכב חייב להיות בתוקף – על הטסט שעשיתם להיות בתוקף, הרכב עובד ונוסע. 

במידה ואתם לא עומדים בקריטריונים תוכלו לפנות לחברה פרטית שעובדת עם רישיון של משרד התחבורה בכדי לבצע פירוק רכב. כמו כן, יש לוודא שאותה חברה אליה אתם שולחים את הרכב לגריטה גם היא עומדת בתנאים של משרד התחבורה, בדקו רישיונות ואישורים. בדרך זו תוכלו להימנע ממקרים בהם הרכב לא באמת עובר לגריטה אלא לצרכים אחרים שיכולים לפגוע בכם מבחינת החוק. 

בסופו של דבר מדובר על מעגל מחזורי שתורם גם לכם, לסביבה ולחברה איתה אתם עובדים. אתם מקבלים כסף מזומן על כך שמכרתם את הרכב שלכם, רכב מזהם כבר לא נמצא על הכביש וככה שיפרנו את איכות הסביבה, החברה שלוקחת את הרכב לגריטה מרוויחה כסף מהחלקים התקינים, מהברזל ומהמתכת שיש ברכב.

איך מוצאים קונה מכוניות לפירוק?

אין זו בעיה למצוא אדם שקונה מכוניות לפירוק, בין אם מדובר על גריטה ובין אם מדובר על חלקים למכירה, אתכם זה לא מעניין כל עוד הרכב לא עולה על הכביש יותר. אין זו בעיה למצוא את המקום שיבצע את העבודה, אבל הבעיה היא למצוא מקום אמין שיכול להעניק לנו שירות איכותי, אדיב ומהיר. בשביל למצוא מקום כזה עליכם לבצע סקר שוק, לשאול ולברר תוך חיפוש חוות דעת על כל שם שעולה. בכדי לסנן את המקומות הלא רלוונטיים היינו ממליצים לכם תחילה לסנן לפי מיקום ולאחר מכן לפי עסק שיש לו רישיונות. ברגע שעברתם את שני הסינונים הראשונים מציאת החברה האמינה היא הרבה יותר פשוטה.

קונה מכוניות לפירוק – גריטה דרך המדינה

עד שנת 2013 המדינה הייתה מוכנה להעניק לכל אזרח שעומד בקריטריונים 3,000 ש"ח מזומן בעבור גריטת הרכב. אך כיום מפאת תקציב דל התוכנית כבר לא קיימת ועובדת במתכונת מאוד מצומצמת. אך אל דאגה, תוכלו עדיין למסור את הרכב שלכם לפירוק דרך חברות שעובדות עם הממשלה מבחינת רישיונות, והכסף יועבר אליכם היישר מהחברה עצמה. 

בין אם אתם פונים לחברה פרטית, סוחר או חברה ממשלתית עליכם לזכור להודיע למשרד הרישוי שהרכב שלכם נמצא בהליך פירוק. יש טפסים המיועדים לכך באתר משרד הרישוי, אל תוותרו על החלק הזה אחרת תמשיכו לשלם אגרות, והרכב שלכם יהיה למעשה "פרוץ". הכוונה בכך שהרכב שלכם יהיה פרוץ הוא שכאשר אתם או גרר מוביל את הרכב שלכם למגרש, אתם לא עדים לתהליך הגריטה, ייתכן והרכב שלכם יוחזר לכביש (בגלל זה יש לבדוק היטב את החברה או את אותו אדם אשר קונה מכוניות לפירוק לפני שאתם חותמים על חוזה או לוקחים כסף). כל עבירה שתחול על הרכב יחשבו אתם בתור אחראים לעבירה.

מגרשי גרוטאות בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה כאשר כל ענפי המסחר כמעט היו מושבתים, היחידים שעבדו לאחר זמן קצר שלא, היו מגרשי הגרוטאות. בין אם מדובר על גרר שהוביל את הרכב או על תהליך הגריטה עצמה. גם בארצות הברית דאגו להשאיר את ענף זה פתוח ככל שניתן, זאת על מנת לתרום לאיכות הסביבה וכמובן לתזרים של המשק הכללי. תעשיית הרכב הזו מחזיקה באלפי עובדים שיכולים להישאר ללא עבודה. מכיוון שמדובר על עבודה שלרוב נמצאת בבודדים ובמקומות פתוחים קיבלו אישור גם בארץ וגם בארצות הברית מגרשי הגרוטאות להמשיך לתפעל את העסק שלהם. 

אם כבר דיברנו על ארצות הברית, בשביל להראות לכם את החשיבות שיש בגריטה, בעבר ארצות הברית העניקה לכל רכב שהועבר לגריטה ועמד בתקנים 4,500 דולר. במחיר כזה בארץ אפשר למצוא רכבים שעובדים כמו חדש… אז נכון, אנחנו לא ארצות הברית, אבל עדיין משתלם לנו למכור את הרכב למגרשי גרוטאות, גם בשביל הכסף וגם בשביל איכות הסביבה.

קונה מכוניות לפירוק – סיכום

אז כן, מדובר על תהליך שהוא די פשוט ודי משתלם, די מחשיד אם אפשר לומר… אבל כאשר אנו פועלים בדיוק לפי החוק, ובודקים את הדברים הנכונים כמו אישורים, אסמכתאות ורישיונות, אין שום סיבה לכך שהכסף לא יועבר אלינו בבטחה. את הרכב שלכם יבדקו צוות מומחים, אם מדובר על תאונה יגיע למקום גרר שיוכל היישר למסור את הרכב לגריטה במקרה הצורך, אבל בואו נקווה שלא נגיע למצב של תאונות… 

מאמרים אחרונים

רכב לפירוק משרד הרישוי
פירוק רכבים

רכב לפירוק משרד הרישוי

רכב לפירוק משרד הרישוי חושבים למכור את הרכב שלכם לפירוק? הצעד הראשון שלכם בתהליך הזה יהיה לפנות למשרד הרישוי כדי להוריד את הכביש. למשרד הרישוי

קרא עוד »

רכבים לפירוק חריש

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק עומר

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק תל-אביב

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק יפו

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק קריות

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »
Call Now Button התקשרו עכשיו