פירוק רכבים

תוכן עניינים

 

פירוק רכביםהאם שאלתם את עצמכם אי פעם לאן מגיעים כל כלי הרכב הישנים שכבר לא מתאימים לנסיעה על הכביש? ובכן, לשאלה הזאת יש שתי תשובות: גריטה או פירוק רכבים. מה זה בדיוק גריטה ומה זה פירוק? איך מחליטים האם הרכב יועבר לגריטה או לפירוק? האם אתם כבעלי הרכב המיושן הם אלה שצריכים לדאוג להביא את הרכב ליעד המתאים? מהי הדרך הקלה ביותר "להיפטר" מכלי רכב שכבר אין לכם צורך בו ושאף אחד אחר לא מעוניין לקנות אותו? מדוע סוחרי הרכבים המיועדים לפירוק מציעים לכם סכומים מצחיקים שנמוכים בהרבה ממחירון הרכב שלכם? האם כדאי לבצע השוואת מחירים בין הסוחרים השונים כדי לנסות ולהשיג סכום כמה שיותר גבוה עבור הרכב שלכם? על שאלות אלו ועוד תוכלו לקבל את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

פירוק רכבים – לאן מגיעים כל הרכבים הישנים כשהם יורדים מהכביש?

אז כמו שרמזנו בהתחלה, לכל רכב יש תוחלת חיים וכאשר תוחלת החיים הזאת מגיעה אל קיצה מועבר הרכב לאחת משתי מטרות: גריטה או פירוק. גריטה הוא תהליך של מעיכה המאפשר למעוך את הרכב מגודלו המקורי לגודל קטן שניתן להעמיס על טנדר. את התהליך מקדים לעיתים תהליך של פירוק ראשוני במהלכו מפרקים מהרכב את החלקים הגדולים השונים על מנת להפריד בין סוגי חומרי הגלם. כל הרכיבים שעוברים את תהליך הגריטה מיועדים בסופו של תהליך לעבור תהליך של מחזור למטרות אחרות. התהליך השני הוא תהליך של פירוק רכבים ופה המאפיין המרכזי של התהליך הוא פירוק של הרכב לחלקיו הקטנים ביותר כשחלק מהרכיבים מועברים למכירה כחלפים יד שנייה וחלקם מועברים למחזור. למעשה, בשני התהליכים מהווה המחזור חלק מרכזי בתהליך, אלא שבתהליך הספציפי של פירוק רכבים מבוצע מהלך נוסף של ערך מוסף כלומר מהלך נוסף של הפקת ערך כלכלי מרכיבי הרכב.

 

 

פירוק רכבים – מי מבצע את הפירוק?

פירוק מכוניות

תהליכי פירוק רכבים מבוצעים על ידי סוחרים ייעודיים ברכבים המיועדים לפירוק. סוחרים אלה רוכשים את הרכבים מבעליהם, מורידים אותם מהכביש מול משרד הרישוי, מפרקים את הרכבים לרכיביהם השונים ומחליטים מה לעשות עם כל חלק כרצונם. ישנם חלקים אותם הם ימכרו לסוחרי חלפים, חלקים אחרים הם ישמרו לעצמם בתור סוחרי חלפים בעצמם, חלקים אחרים הם יעבירו לסוחרי מתכות וחלקים אחרים יועברו לגריטה או מחזור. העניין הוא שמרגע שהרכב נקנה על ידי סוחר המתמחה בתחום של פירוק רכבים, הרכב הוא למעשה שלו והוא מחליט מה הוא עושה עם כל רכיב ורכיב שלו. לכם, כבעלי הרכב, לא אמור להיות כל עניין במה שקורה עם הרכב לאחר שמכרתם אותו לפירוק, אבל כן חשוב לוודא שאתם עוברים את התהליך הזה בצורה הנכונה על פי החוק.

 

מה עליכם לוודא בתהליך של פירוק רכבים?

אם הרכב שלכם ישן במיוחד ואין אף אדם שמעוניין לקנות אותו, או שלכם אפילו אין את הסבלנות לחפש את האדם הזה מתוך הנחה שיהיה קשה מאוד למצוא אותו, האלטרנטיבה שעומדת בפניכם היא מכירת הרכב לסוחר פירוק רכבים. בתהליך המכירה הזה ישנם שני דברים שחשוב שתדעו. הדבר הראשון הוא שהמחיר שתקבלו עבור הרכב שלכם יהיה מחיר מצחיק ביחס למחירון שלו בשוק כלי הרכב. הדבר השני הוא שאתם חייבים להעביר את הרכב תהליך של גריעה ממצבת הרכבים הפעילים בישראל וכעת נסביר.

פירוק רכבים הוא תהליך עסקי ביסודו והוא גם תהליך שכרוך בעלויות משלו. הסוחר הרוכש מכם את הרכב הישן שלכם, עושה זאת מתוך מטרה להפיק רווח כספי ממכירת חלקי הרכב. לשם כך הוא צריך א' לקנות מכם את הרכב וב' לפרק את הרכב ולבדוק מה אפשר לעשות עם כל אחד מהחלקים שלו, תהליך שיכול להיות עתיר עבודה וזמן. בנוסף לכך, תהליך זה הוא גם עתיר סיכון שכן סוחר רכבים לפירוק עשוי לקנות רכב ולגלות שכמעט אף אחד מהחלקים שלו אינו מתאים למכירה לסוחרי חלפים. במקרה זה, מרבית חלקי הרכב יועברו לגריטה ללא רווח כספי משמעותי או בכלל. בהתאם לכך, הסכומים שמשלמים סוחרי פירוק רכבים הם סכומים נמוכים מאוד, לבטח ביחס למחירון הרכב בשוק הרכב. למעשה, הערך המרכזי שמספק לכם סוחר רכבים לפירוק הוא האופציה להיפטר מהרכב הישן שלכם במקום להשאיר אותו כפסולת סביבתית צמוד לבית, מה שאסור על פי חוק.

דבר נוסף שחשוב בתהליך של פירוק רכבים הוא זה: ברגע שאתם מוכרים רכב יד שניה לאדם אחר, אתם מבצעים למעשה תהליך של העברת בעלות ומרגע שהשלמתם את התהליך, הרכב עובר למעשה לבעלותו של הקונה. בהעברת רכב לפירוק לא מבוצע התהליך הזה של העברת בעלות מכיוון שהרכב אינו מיועד לעלות עוד על הכביש, אלא לעבור לפירוק. המשמעות היא שאם אתם מוכרים את הרכב שלכם לפירוק אבל הסוחר מחליט להשתמש בכלי הרכב או למכור אותו כרכב נוסע, הרכב עדיין יישאר על שמכם ואתם תמשיכו לקבל את הדרישות לתשלום אגרת רכב, טסט, ביטוח חובה וכמובן כל דו"ח בגין עבירות שיעשה הרכב. מבחינת המדינה אתם עדיין הבעלים של הרכב. בכדי להבטיח שזה לא קורה, עליכם להודיע למשרד הרישוי על כך שהרכב נמכר לפירוק ולבקש לגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים של ישראל. את ההודעה הזאת יש לבצע בתהליך מסודר מול משרד הרישוי, תהליך אותו אתם יכולים לבצע בעצמכם או לאפשר לסוחר לבצע אותו עבורכם. במקרה השני, אתם רוצים בכל זאת לוודא ממש מול משרד הרישוי כי הרכב אכן נגרע ממצבת הרכבים ולא לסמוך על הסוחר בעיניים העצומות.

 

האם חייבים למכור את הרכב לפירוק?

פירוק רכבים מומלץהתשובה היא לא. כל עוד אתם רוצים להשתמש ברכב שלכם, אתם רשאים לעשות כן ובלבד שאתם עומדים בכל דרישות החוק כמו למשל פעמיים טסט בשנה לרכבים מיושנים, מעבר מבחן תקינות טסט ותשלום כל האגרות והביטוחים הנדרשים. אפשרות שנייה היא ליצור קשר עם משרד התחבורה על מנת לברר על אופציה של גריטת הרכב. האפשרות של פירוק רכבים היא האפשרות המהירה והנוחה ביותר, ובדרך כלל גם האפשרות שתפיק עבורכם את הרווח הכספי הגבוה ביותר, עד כמה שניתן להגדיר את הסכום שתקבלו כרווח כספי. באף שיטה אחרת לא תקבלו את הסכום שייתן לכם סוחר פירוק רכבים. מה שבטוח הוא שאתם לא יכולים להשליך את הרכב שלכם כך סתם באמצע היער או להשאיר אותו כמיצג סביבתי בחניון של הבניין. רכב שאינו בשימוש חייב לעבור גריטה או פירוק ולהיגרע ממצבת הרכבים בישראל ולכן הדבר הקל והבטוח ביותר לעשות הוא למכור את הרכב לסוחר פירוק רכבים.

אם אתם רוצים להפיק את המקסימום שאפשר להפיק ממכירת הרכב לפירוק, אתם יכולים בהחלט לבדוק הצעות מכמה סוחרים שונים, אך קחו בחשבון שבמרבית המקרים הפערים יהיו מינוריים ולבטח לא יהיו שווים את כאב הראש של גרירת הרכב לסוחר רחוק רק כי הציע לכם מספר מאות שקלים יותר. מצאתם סוחר שמוכן לקנות את הרכב? קחו את הסכום הסמלי שיוצע לכם ושמחו מזה שאתם לא צריכים יותר לדאוג לרכב.

מאמרים אחרונים

רכב לפירוק משרד הרישוי
פירוק רכבים

רכב לפירוק משרד הרישוי

רכב לפירוק משרד הרישוי חושבים למכור את הרכב שלכם לפירוק? הצעד הראשון שלכם בתהליך הזה יהיה לפנות למשרד הרישוי כדי להוריד את הכביש. למשרד הרישוי

קרא עוד »

רכבים לפירוק חריש

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק עומר

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק תל-אביב

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק יפו

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק קריות

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »
Call Now Button התקשרו עכשיו