קונים רכבים לפירוק
התחלתם לעבוד בעבודה חדשה המציעה לכם תנאי העסקה נאים ומכובדים, וכן גם החזקה של רכב חדש מהחברה שכל העלויות שלו נמצאות על חשבון החברה. כמובן שמדובר על שדרוג רציני ואפשרות לחסוך לא מעט כסף על הוצאות רכב פרטי, אך השאלה היא מה תוכלו לעשות כעת עם הרכב האישי שלכם שחונה מתחת לבית?
אחת מהאפשרויות היא כמובן למכור אותו לאדם אחר, אך כיוון שמדובר על רכב ישן יחסית המצריך כמה תיקונים לצורך מכירתו אינכם ממהרים להשקיע בו עלויות אחזקה ותיקון. במקרה כזה תשמחו לדעת כי תוכלו להיפטר מהרכב הישן ללא צורך בתיקון שלו, וגם להרוויח מכך כסף מזומן – זאת באמצעות קונים רכבים לפירוק שמחפשים אחר רכבים ישנים שאינם שימושיים.
כדי שתוכלו לדעת מעט יותר על תחום פירוק רכבים, המקומות להם תוכלו למכור את הרכב לפירוק, הסכומים שתוכלו להרוויח מכך וכן גם כל התהליכים הקשורים בכך – ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע שכדאי לדעת בנושא זה.
למה שמישהו יקנה רכבים לפירוק?
אם אתם תוהים למה שמישהו בכל ירצה לקנות את הרכב הישן שלכם, תדעו כי אותו אדם או חברה עשוי להרוויח מהעסקה הזאת לא מעט כסף, כך שאם הם קונים רכבים לפירוק בכמויות גדולות הרווח שלהם גדול הרבה יותר! הכסף שחברות כאלו יכולות להרוויח מפירוק רכבים מגיע מהחלקים מהם הרכב מורכב, ולכן קונה רכבים לפירוק מעביר את הרכב הליך גריטה במהלכו כל חלקי הרכב מוסרים וממוינים, ושלדת הרכב עשויה ברזל מותכת ונמכרת למפעלים ותעשיות העושות שימוש בברזל.
חלקי הרכב שאינם תקינים ממוחזרים או מושלכים, אך החלקים הטובים נמכרים למוסכים או מגרשי מכוניות המחפשים אחר חלקי חילוף לרכבים. בסופו של תהליך קונים רכבים לפירוק יכולים להרוויח סכומי כסף גם עבור רכבים שנראים כמו גרוטאות.
באילו מקרים כדאי לשקול להעביר את הרכב לפירוק?
פירוק רכבים הינו למעשה התהליך הסופי והאחרון של כל רכב, כיוון שלאחר תהליך הפירוק והגריטה הרכב מסיים את חייו. לכן כדאי לשקול להעביר את הרכב לחברות ומגרשי פירוק רכבים במקרים הבאים:
- רכב שעבר תאונה – תאונות דרכים מתרחשות לצערנו כל יום, ולכן במקרים בהם הרכב עבר תאונת דרכים מורכבת יחסית המחייבת לבצע תיקונים מסובכים ויקרים, ניתן לחסוך את עלויות התיקון היקרות באמצעות החלטה למכירת הרכב לפירוק כדי לנסות להרוויח כמה אלפי שקלים על החלקים הטובים שנותרו ברכב.
- רכבים מושבתים – רכבים כאלו הינם רכבים שחל איסור לנסוע איתם בכבישים, לרוב אלו יהיו רכבים שעברו תאונות דרכים קשות ששמאי הרכב קבע כי הרכב מושבת ולא ניתן לתיקון לצורך נסיעה. במקרים כאלו האלטרנטיבה הטובה ביותר היא למכור את הרכב לפירוק, וכך לקבל סכום כסף סמלי על חלקי הברזל שבו.
- רכבים ישנים – כאמור, גם רכבים ישנים שעלויות התיקון והאחזקה שלהם גבוהות יכולים לסיים את חייהם בכבוד לאחר העברתם תהליך גריטה. כך ניתן להימנע מלהחזיק גרוטאה מחלידה בחצר הבית או בחנייה המשותפת ברחוב, וגם להרוויח על כך כסף.
- רכבים ללא טסט תקף – חידוש רישיון הרכב מוכרח להיעשות על פי חוק בכל שנה, ולכן יש אנשים שבוחרים לא לחדש את רישיונות רכבם כאשר מדובר על רכב שלא עושים בו שימוש. במקום לצבור תשלומי אגרות, ניתן פשוט למכור אותו לפירוק רכבים ולהרוויח על כך כסף.
כמה ניתן להרוויח ממכירת הרכב לפירוק?
מכירת רכב לפירוק תאפשר למוכר לקבל כסף על רכב ישן או לא תקין, כאשר גובה התשלום יהיה נתון לשינויים על פי הפרמטרים של כל רכב שנמכר לפירוק. בין הפרמטרים שנבדקים הם מצבו המכני של הרכב, מצב החלקים הנמצאים במנוע, היכולת לעשות שימוש חוזר בחלקים המכניים הקיימים בו, השנתון של הרכב, הדגם שלו ועוד הרבה מאוד גורמים אחרים.
ניתן לומר באופן כללי כי קונים רכבים לפירוק עשויים לשלם כמה מאות שקלים על רכב המיועד לגריטה, ועד כמה אלפי שקלים עבור רכב שעובר גריטה ובנוסף חלקיו המכניים נמכרים למוסכים ומגרשים.
אילו תהליכים בירוקרטיים כלולים במכירת רכב לפירוק?
לפני שפונים אל חברות ומגרשי פירוק רכבים, חשוב קודם כל לדווח על ביטול רישיונו של הרכב כדי לוודא כי הוא לא יתוקן ויחזור לנסיעה על הכביש. את ביטול הרישיון יש לעשות מול משרד הרישוי באמצעות מילוי טופס ייעודי, וקבלת אישור על ביטול רישומו.
קונים מכוניות לפירוק
באמצע יום עבודה עמוס ולחוץ אתה מקבל הודעה מבת הזוג שהרכב עבר תאונה, ותודה לאל היא יצאה ללא פגע – אך הרכב נהרס לחלוטין! לאחר שאתה נושם לרווחה ושמח כי נגרם רק נזק לרכב, עליך להגיע למקום התאונה כדי לדאוג להזזת הרכב ולא לפגוע בתנועת כלי הרכב בכביש. בהגיעך למקום אתם נדהם לגלות את הרכב הרוס לחלוטין, ולכן אינך יודע אם שווה בכלל להעביר אותו למוסך כדי לתקן אותו.
כיוון שהביטוח ידאג לפתרונות בנוגע לרכב חלופי בו תוכלו לנסוע, עליכם להבין מה לעשות עם הרכב ההרוס – האם שווה לשלם על תיקון הרכב, או פשוט להיפטר ממנו ולקנות רכב חדש. כדאי לדעת שבמקרים אלו קיימת אלטרנטיבה נוספת, והיא מכירה של הרכב ההרוס למגרש פירוק רכבים. יש חברות ומגרשים אשר קונים מכוניות לפירוק, כך שאתם גם עשויים להרוויח מהרכב ההרוס כסף.
קונים מכוניות לפירוק – מה יוצא להם מזה?
מגרשים וסוחרים פרטיים שבוחרים לקנות מכוניות לפירוק עושים זאת משיקולים כלכליים, כיוון שגם רכבים הרוסים לחלוטין שעברו תאונות דרכים יכולים להיות שימושיים עבורם. יותר נכון לומר כי חלקי הרכב הם השימושיים עבור מגרשי פירוק הרכבים, כיוון שהיחס אל רכבים כאלו הוא לחלקים ממנו הם עשויים ולא המבנה והשימוש הכללי שלהם.
כיוון שרכבים לפירוק אינם מיועדים לנסיעה על הכביש, קונה רכבים לפירוק דואגים להסיר ולמיין את החלקים המכניים התקינים של הרכב, למכור אותם למוסכים ומגרשי מכוניות המחפשים אחר חלקי חילוף משומשים, ובנוסף מתיכים ומוכרים את שלדת הברזל של הרכב לתעשיות הזקוקות לחומר גלם זה.
כמה כסף ניתן להרוויח ממכירת רכב לפירוק?
החדשות הטובות הן שקיימת אפשרות לקבל כסף גם על רכב הרוס שעבר תאונה, אך יש לקחת בחשבון כי התשלום עבור הרכב אינו יהיה גבוה – ובטח לא קרוב למחיר המחירון של הרכב. כיוון שהרכב מיועד לפירוק ומכירת חלקים, הכסף שניתן להרוויח עליו יהיה פחות או יותר בשווי חלקים אלו, ולכן גובה התשלום איננו קבוע ומשתנה מרכב לרכב בהתאם לדגם שלו, שנת ייצור, מצב המכני וכן גורמים רבים אחרים.
גם אם תחשפו ברחבי הרשת אחר מידע על מחיר מחירון של פירוק רכבים, לא תמצאו מידע על סכומי כסף ספציפיים כיוון שאין אפשרות לקבוע את התשלום ללא בדיקה והערכה מקצועית של הרכב. לכן סגירת גובה התשלום תעשה במפגש פיזי עם קונה הרכב לפירוק, לאחר שהוא יבדוק ויעריך את מצבו הכללי.
האם ניתן להרוויח יותר על רכבים שלא עברו תאונה?
רכבים שעברו תאונה המוגדרים כרכבים מושבתים לרוב יהיו מיועדים לגריטה ומכירת ברזל, כיוון שהחלקים המכניים של הרכב לא יהיו במצב תקין לעשות בהם שימוש חזור ברכבים אחרים הזקוקים לחלקי חילוף משומשים. לכן ברוב המקרים רכבים שלא עברו תאונה ונמכרים לפירוק עשויים להניב רווח נאה יותר למוכר, בייחוד אם נוסף לברזל הקונה יוכל למכור כמה חלקים מכניים כי הרווח של הקונה הוא גם הרווח של המוכר.
לאילו מגרשי רכבים ניתן למכור רכב לפירוק?
רכבים המיועדים לפירוק צריכים לעבור למקום ייעודי בו נעשה פירוק וגריטה של הרכב. מקומות כאלו יהיו לרוב מגרשי רכבים פרטיים, ולעיתים אף סוחרי רכבים פרטיים יחפשו לקנות רכבים לפירוק כדי להעבירם למגרש מכוניות איתו הם עובדים או מגרש פרטי קטן הנמצא בבעלותם.
בין אם מדובר על מגרש פרטי או סוחר פרטי שרוצה לקנות מכם את הרכב לצרכי פירוק, יש לוודא תמיד כי מדובר באדם/חברה אמינים ומקצועיים שאכן יעבירו את הרכב פירוק. החשש הגדול של כל מוכר רכב לפירוק הוא שהרכב יתוקן ויעלה לכביש, ולכן חשוב לבצע הליך בירוקרטי קצר לפני שמוכרים את הרכב לפירוק.
מה צריך לעשות לפני שהרכב עובר למגרש הפירוק?
על מנת שתהיו בטוחים כי הרכב אכן עובר לפירוק ומסיים את חייו, עליכם למלא טופס ייעודי במשרד התחבורה בו אתם מדווחים כי הרכב יורד מהכביש. בטופס הזה אתם למעשה מבטלים את רישיון הרכב, גם שאתם מסירים כל אחריות לגביו וכן מבטיחים כי לא ייעשה בו שימוש לנסיעה על הכביש.
לאחר שמטפלים בעניין הבירוקרטי הזה ורגע לפני שמוכרים את הרכב לפירוק, כדאי לוודא מראש עם קונה הרכב כי הרכב יעבור למגרש הפירוק באמצעות גרר שיעשה על חשבון קונה הרכב.