טיפים לשמירה על הרכב בקיץ

הקיץ מזמין אתכם להגיע לחוף הים ולצאת לחופשות, אבל כמובן שיש לו גם היבטים פחות נעימים. צריך לדעת להתמודד עם החום הכבד, שבין השאר עלול להזיק גם לרכב שלכם ולמערכות השונות אשר מפעילות אותו.

באמצעות תשומת לב וכמה פעולות פשוטות, תוכלו לשמור על ערך הרכב ולוודא כי תוכלו להשיג ביטוח רכב משתלם. הכנת הרכב לקיץ, והקפדה על ערנות במהלכו, עוזרת להגן על הרכב, על עצמכם ועל אנשים שאתם אוהבים.

התקלות הכי נפוצות בקיץ:

  • התחממות יתר של המנוע.
  • תקלות במיזוג האוויר.
  • שחיקה של המגבים.
  • לחץ אוויר נמוך בגלגלים.
  • קרע ברצועות השונות.
  • פיצוץ בגלגלים.
  • דליפת דלק, שמן או מים.
  • חולשה של המצבר.

 

תבדקו את המזגן לפני תחילת הקיץ

אנחנו לא צריכים לספר לכם שבקיץ, רכב ללא מזגן הוא בעצם לא רלבנטי. בחום הכבד בישראל, אף אחד או אחת לא יכולים להרשות לעצמם לנהוג או לנסוע בלי מיזוג אוויר. כאשר הקיץ מתקרב, כדאי לוודא מראש שהמזגן תקין, בעיקר אם לא ממש הדלקתם אותו מאז הקיץ הקודם.

אם אתם מדליקים אותו, אך במקום אוויר קר יוצא אוויר חם, יכול להיות שאתם יכולים לפתור את זה בצורה פשוטה על ידי הוספת גז. אם זה לא עוזר, כנראה נדרש תיקון מורכב ויקר יותר, אז עדיף לבצע אותו לפני שיגיעו הימים הקשים.

 

תעקבו אחר לחץ האוויר בצמיגים

בדיקת לחץ האוויר נדרשת באופן שוטף, ולא רק בקיץ, אך ככל שיותר חם, הסיכוי לירידת לחץ גובר. חשוב כי הגלגלים יהיו מנופחים בדיוק במידה הנכונה, על פי המידע בספר הרכב שלכם. מרבית הרכבים הפרטיים, מצריכים לחץ אוויר של בין 30 ל-35 PSI.

לחץ אוויר אופטימלי מונע פיצוץ בצמיגים, עוזר לכם לנצל עד תום את היכולות של הרכב וחוסך בדלק. אל תשכחו לבדוק גם את לחץ האוויר של הגלגל הרזרבי, על מנת לוודא שתהיו מוכנים לא משנה מה יקרה.

 

תגבירו ערנות לגבי נוזלי הרכב

כפי שאמרנו לגבי הצמיגים, גם בדיקת מים, שמן והנוזלים האחרים חשובה כל השנה, ועל אחת כמה וכמה בקיץ. החום מאדה את הנוזלים, ואתם צריכים לוודא כי תמיד תישאר כמות מספקת של כולם. תבדקו את נוזל התמסורת, שמן המנוע ואת נוזל הקירור – לו כמובן חשיבות אדירה ככל שנעשה יותר חם. אם יש דברים שאתם לא יודעים או חוששים לבדוק בעצמכם, תפנו לאנשי המקצוע.

 

עוד דברים שכדאי לקחת בחשבון

אלה שלושת הטיפים הבסיסיים ביותר, אבל יש עוד פעולות מומלצות: בדיקת הבלמים, החלפת מגבים (לקראת סיום העונה), ניקיון פילטרים, ניקיון הרכב מבפנים ומבחוץ, איזון צמיגים ועוד. לסיום, אנחנו מזכירים לכם כי חשוב לשמור גם על עצמכם מפני החום, באמצעות שתיית הרבה מים בעיקר כאשר אתם נוהגים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!