טיפים לשמירה על הרכב והארכת תקופת השימוש בו

שימוש נכון ברכב יכול להועיל לכם מבחינה כלכלית (וגם בטיחותית). מאוד מקובל להתלונן על יוקר המחייה, אבל אנו סבורים שהרבה יותר יעיל זה לעשות במקום לדבר. דרך נהדרת להתמודד עם יוקר המחיה בארץ, היא לשמור על הרכב ולהאריך את משך השימוש בו. באמצעות הטיפים הבאים, תוכלו לחסוך כסף רב שמתבזבז על החלפת רכבים תכופה או על טיפולי מוסך בגלל חוסר תחזוקה. גם אם אתם לא מכונאי רכב ולא ממש בקיאים במה שקורה תחת מכסה המנוע, את הדברים הללו תוכלו לעשות.

מומלץ לקרוא את ספר הרכב

כפי שכולנו עושים ביטוח רכב, גם אם אנו לא סוכני ביטוח, כך כדאי שנקרא את ספר הרכב. אפילו אם אין לנו שום כוונה לעבור השתלמות במכונאות רכב, הספר הזה מביא המון ידע. הרכב הוא לרוב מכשיר מתוחכם שמשמש אותנו ביום יום. אם נדע קצת יותר על אופן הפעולה שלו, נוכל לשמור עליו טוב יותר. בין היתר, נלמד מתוך ספר הרכב בכל כמה זמן מומלץ לבצע טיפולים שונים ומתי צריך להחליף חלקים שונים. לדוגמא, מתי להחליף פילטר כזה או אחר, מתי לבצע החלפת שמנים, מתי מחליפים רצועת טיימינג וכו'.

 

למה חשוב להחליף שמנים בזמן

שמני מנוע וגיר שייכים למשפחה רחבה של מוצרים. הם נבדלים אלה מאלה ברמת הצמיגות שלהם ובפרמטרים נוספים. תמיד רצוי למלא שמן מאותו סוג שעליו ממליץ יצרן הרכב. שימוש בשמן אחר עשוי לקצר את אורך חיי המנוע. ובכל מקרה, לא רצוי להשאיר שמן ישר ללא החלפה. השמן נועד לשמור על החלקים הנעים במנוע ובגיר. אם לא מחליפים את השמן, עם הזמן הוא מתלכלך ונוצר בוץ. הבוץ עלול לפגוע בחלקים העדינים והוא מקשה על השמן להתמודד עם טמפרטורות גבוהות של המנוע.

 

לא לסחוט ביצועים מוגזמים

צורת הנהיגה שלכם משפיעה באופן מובהק על אורך החיים של הרכב ועל הצטברות התקלות. בגדול, לא מומלץ לנסות לסחוט מהמנוע ביצועים מוגזמים. כלומר, לא נכון יהיה ללחוץ בכוח על דוושת ההאצה ורצוי לא להרבות בנסיעות עם לחיצות תכופות על הבלמים. מהירות ממוצעת עדיפה. במיוחד ברכבים שאינם עתירי ביצועים אלא נועדו לנסיעה חסכונית, אם מגיעים לטורים גבוהים זה שוחק את המנוע ועדיף להימנע.

 

החלפת פילטרים מסננת לכלוך

הקפידו להחליף את הפילטרים במנוע, על פי המלצת היצרן ואפילו בתדירות גבוהה יותר. הפילטרים נועדו לשמור על המנוע ולסנן מרכיבים מזיקים. פילטר אוויר, פילטר דלק, יש להם המון משמעות בשמירה על רכב תקין. אם הם נסתמים, הביצועים יורדים והתקלות מצטברות.

 

לחץ צמיגים משפר ביצועים

האם ידעתם שהצמיגים חשובים לא רק לבטיחות הנסיעה? הקפידו לנסוע עם צמיגים תקינים ומלאו בהם לחץ אוויר לעיתים קרובות. צמיגים בעלי לחץ תקין מקלים על הרכב, מסייעים להיגוי ואף חוסכים בצריכת הדלק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!