פחחות וצבע – איך בוחרים את המוסך הנכון?

אחת העבודות הנפוצות ביותר בתחום הרכב, היא עבודת פחחות וצבע. למרות שלכאורה מדובר על שתי עבודות שונות, אזי שבדרך כלל נהוג לבצע את שתיהן ביחד, למרות שזו לא חובה, שכן יש מקרים בהם הלקוח בוחר להזמין רק אחד משני השירותים.

עבודות פחחות וצבע הן נפוצות מאוד, מאחר ומדובר על שירות מקצועי אשר נדרש בכל מקרה בו הרכב מעורב בתאונה, גדולה או קטנה, ונגרם נזק לפח של הרכב, וכן במקרים בהם תנאי מזג האוויר או תנאי הזמן משפיעים על איכות הפח והצבע שלו, מה שכמובן מחייב טיפול במצב. זאת במידה ורוצים להחזיר את הרכב למצב המקורי שלו או קרוב לכך.

במאמר זה אנחנו נסביר בקצרה מה זה עבודות פחחות וצבע, ולאחר מכן נציג מספר פרמטרים כיצד בוחרים מוסך בצורה נכונה. חשוב להבהיר, בניגוד לעבודות צבע במבני מגורים או מבנים אחרים, הרי שעבודות צבע ברכב מחייבות שירות של אנשי מקצוע, הן בגלל הידע המקצועי הנדרש בתחום והן בגלל העובדה שיש צורך במכשור מיוחד שמרבית האנשים לא מחזיקים בו באופן טבעי ולא יודעים כיצד להשתמש בו. לא מדובר ברולר או מברשת רגילה, כפי שמשתמשים לצביעת קיר.

מה זה עבודת פחחות וצבע ולמה מבצעים אותן?

עבודת פחחות וצבע נועדה לשפר את איכות הפח ולהחזיר לו את הצבע המקורי שלו או לחילופין, לצבוע אותו בצבע חדש. לא במקרה עבודות אלו נדרשות במיוחד כאשר הרכב עובר תאונה, שכן אז הפח מקבל פגיעה, אשר מחייב טיפול בשביל ליישר אותו ולהחזיר אותו למצבו המקורי. במקרים רבים, הפגיעה גם יוצרת נזק לצבע של הרכב, ואז יש צורך לבצע עבודות צביעה.

מעבר לכך, עבודות פחחות וצבע נדרשות גם כשנוצרת חלודה בפח אשר פוגעת באיכותו ובאיכות הצבע שלו, וכן עם הזמן כתוצאה מהשפעות של תנאי מזג אוויר (חשיפה ממושכת לשמש) ותחזוקה לא נכונה של הפח. ישנם אנשים שמשקיעים הרבה מאוד משאבים, זמן וכסף, על מנת לשמור על איכות הפח הצבע המקוריים של הרכב. זאת בשביל שלא יזדקקו לשירותיהם של אנשי מקצוע בתחום.

איך בוחרים מוסך לעבודות פחחות וצבע?

בשביל לבחור מוסך בצורה נכונה, יש לשים לב ל-4 נקודות עיקריות:

נקודה ראשונה מתייחסת למקצועיות ולניסיון שיש לעובדי המוסך בסוג עבודות שכזה, ובפרט אל מול מצבו של הרכב שלנו.

נקודה שנייה מתייחסת לסוג האמצעים והמכשור שעומדים לרשותם. חשוב לוודא שמדובר באמצעים והמכשירים האיכותיים ביותר הקיימים בשוק.

נקודה שלישית מתייחסת לתוכנית הפעולה שלהם, כיצד הם ניגשים לעניין ואיך הם יכולים לספק לנו שירות ברמה גבוהה, כפי שאנחנו מצפים לקבל מהם.

נקודה רביעית, באופן טבעי, יש לבדוק כמה זה יכול לעלות לנו ואיזו אחריות אנחנו מקבלים על השירות. כמו כן, יש לקבל הוראות טיפול לאחר ביצוע העבודה, בשביל לשמור על איכות הפח לאורך זמן.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!