שיטת פירוק רכבים

כל אדם זקוק לרכב שלו, אך כאשר יש בו תקלה חמורה ועלות התיקון הופכת להיות גבוהה יותר מעלות המכונית, בעל הרכב זקוק לזמן לחשיבה מה לעשות עם הרכב הישן. כיוון שהרכב במקרים רבים כבר לא מסוגל לנוע אין הרבה ברירות אלא לבצע פירוק רכבים. בשנים האחרונות חלה בנושא זה התקדמות משמעותית כיוון שהוקמו בישראל מפעלי מחזור מתוחכמים אשר מתאימים למחזור של מתכות, זכוכיות, פלסטיק ועוד. לכן בשלב הראשון גוררים את הרכב באמצעות גרר למגרש הגרוטאות ולאחר מכן כאשר מפרקים את הרכב הישן מחלקים את הפריטים למחזור, על פי חומר הגלם שממנו הם עשויים.

בנוסף לכך העובדים מוציאים את כל החלפים שקיימים ברכב שהם תקינים כמו לדוגמה משאבת דלק או הגה. את הפריטים הללו יש אפשרות למכור כחלפים משומשים ואופציה זו מקלה על נהג של רכב אחר שמוצא חלפים שמישים סוג ב' וכך הוא מצמצם את העלויות שלו בגין תיקון הרכב. הנהג שהרכב שלו פורק מחפש דרכים אחרים כדי לנוע מנקודה לנקודה כמו לעבודה ולסידורים השוטפים. לכן בתחילת הדרך הוא מחפש אופניים חשמליים למכירה ואם הן נראות לו תקינות ובמחיר סביר, הוא קונה אותם.

היתרונות של פירוק רכבים

רכבים ישנים שאינם מסוגלים לנוע בכבישים חונים בדרך כלל בחניונים או בצידי הדרכים. בחניונים הם תופסים מקומות חניה חשובים ובצידי הדרכים העירייה עושה כל שניתן כדי למגר תופעה זו. בנוסף לכך הרכבים הישנים הללו פולטים רעלים גם כאשר הם חונים ולא נעים. זו הסיבה שהמשרד להגנת הסביבה אישר חוקים מחמירים בעניין זה והרשויות המקומיות אוכפות חוק זה ומטילות קנסות על בעלי הרכבים וזאת כדי לדרבן אותם להגיע לשלב של פירוק רכבים.

מי שאינו מזיז את הרכב למגרש הגרוטאות עבור ביצוע פירוק רכבים, מקבל עוד ועוד קנסות שהערך הכללי שלהן הוא הרבה יותר מהשווי של הרכב.

קבלת תשלום בגין הרכב

עובדי מגרש הגרוטאות מבצעים תחשיב של החלפים מתוך הרכב המפורק שהועברו למחזור ושל החלפים שהם תקינים ואפשר יהיה למכור אותם לבעלי רכבים, או לחלופין לסוחרים העוסקים בתחום זה של מכירת חלפים שמישים אשר הם נותרו לאחר פירוק רכבים.

לאחר ביצוע התחשיב, מקבל בעל הרכב את הכסף במזומן וכך הוא יכול לקבל החלטה לגבי הרכב הבא שהוא מתכונן לרכוש לצרכים הפרטיים או העסקיים שלו.

התנהלות מול משרד הרישוי

בסיומו של הליך פירוק רכבים על בעל הרכב לבצע שתי פעולות חשובות מול משרד הרישוי:

  • הודעה רשמית על כך שרכב בעל מספר רישוי ספציפי פורק ולכן לא ינוע יותר בכבישי ישראל. זהו נתון חשוב ביותר לאור העובדה שגנבים עלולים להרכיב לוחית רישוי זו על רכב אחר.
  • עקב פירוק רכבים יש ליידע את משרד הרישוי על כך ולבקש החזר כספי יחסי של חלק מחודשי התשלום עבור אגרת הטסט השנתית. הסכום העודף יועבר לחשבון הבנק של הלקוח.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!