קונה רכבים לנסיעה

תוכן עניינים

 

קונה רכבים לנסיעההרכב יותר מדי ישן וכבר אף אחד לא ממש רוצה לקנות אותו? בכל שנה נתקלים אלפי ישראלים בבעיה המוכרת של היעדר רצון מצד השוק לקנות את רכבם המיושן בשוק היד השנייה. רבים מרכבים אלה מגיעים בסופו של דבר לפירוק כתחנה האחרונה של חייהם. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם העברת הרכב לפירוק נעשית מתוך ייאוש ובפועל ישנו מוצא אלטרנטיבי – מגרש מכוניות. המדובר על סוחרי רכב שמתמחים ברכישת רכב, אמנם במחיר נמוך יותר ממחיר המחירון. אבל בכל זאת פותרים לבעל הרכב את הבעיה של חוסר יכולת למכור ולהיפטר מהרכב. אז מי קונה רכבים לנסיעה? האם הרכב עשוי להגיע לפירוק על אף שנרכש לנסיעה? מדוע סוחרים אלה מציעים מחיר נמוך יותר ממחיר המחירון? האם זה משתלם? על שאלות אלו עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של היחידה לפירוק רכבים.

 

אז מי קונה רכבים לנסיעה?

ובכן, בישראל פועלים לא מעט מגרשי מכוניות, חלקם מגרשים המתמחים ברכבי יד שנייה בלבד, חלקם מתמחים בפירוק רכבים וחלקם משלבים בין השניים. ככלל, הדרך הטבעית והסבירה ביותר למכור רכב יד שנייה היא כמובן דרך לוחות המודעות בשוק היד שניה. אתם מפרסמים את הרכב בלוחות המודעות השונים, אנשים מתקשרים ומתעניינים ובסופו של דבר אתם מוצאים קונה שישלם לכם את מחיר המחירון עבור הרכב. כל זה נכון ועובד מצוין עד שהרכב מגיע לשלב בו רמת הסיכון מרכישת הרכב עולה על פוטנציאל התועלת שלו. כך למשל, אם הרכב ישן מדי, אנשים יחששו להיתקל בהמון תקלות מכאניות, בבעיות בטיחות וכן הלאה ולכן יעדיפו שלא לרכוש אותו על אף מחיר המחירון הנמוך שלו. בנוסף לכך, צריך לזכור שככל שהרכב ישן יותר, כך חלות עליו רגולציות רבות יותר. רכב בן 15 שנה למשל, מחויב בבדיקת בלמים לפני כל טסט שנתי ורכב בן 18 שנה ומעלה כבר נדרש לבצע שני מבחני טסט בכל שנה. רגולציות אלה פוגעות מאוד במוטיבציה של כל אחד לרכוש רכב ישן שהן חלות עליו.

בכל המקרים הללו, יש לכם את האפשרות למכור את הרכב שלכם לפירוק ובמקרים רבים סוחר אשר קונה רכבים לנסיעה, קונה אותם למעשה לפירוק. אם כך, מדוע הוא מצהיר על כך שהוא רוכש אותם לצורך נסיעה? ובכן, הסיבה לכך היא שאותו סוחר לא רוצה להתחייב לפירוק הרכב. כאשר אתם מוכרים רכב לפירוק, עליכם לגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים בישראל באמצעות פנייה מסודרת למשרד הרישוי. בכך אתם למעשה הופכים את הרכב לבלתי כשיר לעלות על הכביש ונסיעה עליו הופכת למעשה לבלתי חוקית. בכדי למנוע זאת, יכול סוחר הרכב לקנות מכם את הרכב לצורך נסיעה ורק לאחר מכן יחליט האם הוא אכן מתכוון להמשיך ולמכור אותו הלאה כרכב לנסיעה או להעביר אותו לפירוק.

 

תהליך קניית רכבים לנסיעה

קניית רכבים לנסיעהיחד עם זאת, מאחר ובתהליך המכירה של הרכב לכל סוחר קונה רכבים לנסיעה, אתם למעשה מבצעים העברת בעלות מסודרת כמו בכל תהליך מכירת רכב יד שניה, הרי שהורדת הרכב מהכביש או המשך השימוש בו לצורכי נסיעה זה כבר לגמרי לא עניינכם. מרגע שקיבלתם את התמורה הכספית המגיעה לכם עבור הרכב והעברתם את הבעלות לסוחר הרכב, הרי שהרכב עובר לאחריותו והוא זה שצריך לעדכן את משרד הרישוי במקרה של פירוק הרכב או להמשיך ולשלם את האגרה השנתית במידה והוא מחליט להשאיר אותו על הכביש.

 

מדוע המחיר המשולם עבור רכבים אלה נמוך יותר ממחיר המחירון?

מחירוני הרכב בישראל הם מחירונים המתייחסים לרכבים המיועדים לנסיעה בלבד. נסיעה היא למעשה המטרה המרכזית של כל כלי רכב וזהו הערך המרכזי שניתן להפיק ממנו. כאשר רכב מועבר לפירוק, הערך שלו משתנה בצורה דרמטית – הרכב עובר פירוק לחלקיו הקטנים ביותר, רובו מועבר למחזור ורק חלק קטן מהחלקים עובר תהליך שיפוץ ומכירה כחלפים משופצים לשוק הרכב. בתהליך זה נדרשת השקעה בפירוק הרכב, בשיפוץ החלקים ובטיפול בכל חלקי הרכב ופסולת הרכב ועל כן שוויו עבור סוחר בעל מטרות רווח, הוא נמוך יותר מאשר שוויו לאדם שמבקש לקנות רכב לנסיעה.

אחרי שאמרנו את זה, אם סוחר קונה רכבים לנסיעה, מדוע הוא מתמחר אותו לפירוק? ובכן, זה כבר עניין של משא ומתן ושוק חופשי. רבים מסוחרי הרכב מבקשים לשמור לעצמם את האפשרות למכור את הרכב לנסיעה כרכב יד שניה, ולכן הם אינם מתחייבים להעביר את הרכב לפירוק. יחד עם זאת, במקרים רבים על אף שסוחר קונה רכבים לנסיעה, הוא בסופו של דבר מעביר אותם לפירוק. בנוסף לכך, גם סוחר שקונה רכבים ישנים לטובת נסיעה, צפוי להיתקל בלא מעט אתגרים במכירת הרכב למטרת נסיעה. תהליך המכירה הלאה יכול להימשך חודשים רבים ולבסוף אף להיות מוכתר בחוסר הצלחה ולהיות מועבר לפירוק. מהסיבה הזאת, סוחרים הקונים רכבים לנסיעה מתמחרים את הרכבים כרכבים לפירוק. מבחינתכם אין לכך כל משמעות, שכן אם בלאו הכי אתם לא מצליחים להיפטר מהרכב שלכם, הרי שסוחרים אלה הם הכתובת האחרונה שעומדת לרשותכם.

 

האם צריך לגרוע את הרכב במשרד הרישוי?

התשובה היא לא. במידה ואתם מוכרים את הרכב לסוחר אשר בהגדרה קונה רכבים לנסיעה, אין צורך לגרוע את הרכב ממצבת הרכבים הפעילים בישראל. יחד עם זאת, אתם רוצים בהחלט להשלים מהלך מסודר של מכירת רכב יד שנייה והעברת בעלות בסניף דואר. בשום מקרה אתם לא רוצים להשאיר את הרכב בבעלותכם או בקשר כלשהו עם שמכם. במידה ואתם מוכרים את הרכב ישירות לפירוק, תוכלו פשוט להצהיר עליו במשרד הרישוי כרכב המיועד לפירוק והורדה מן הכביש. במידה ואתם מוכרים אותו כרכב המיועד לנסיעה, אתם משלימים את התהליך הרגיל של העברת בעלות לידי הסוחר הקונה את הרכב.

 

למי יכול להתאים השירות הזה?

שירות קונה רכבים לנסיעה

ובכן, שירות קונה רכבים לנסיעה מתאים לרכבים שהם ישנים דיים בכדי להקשות על בעל הרכב את תהליך המכירה שלהם. אך לא ישנים מספיק בכדי לעבור לפירוק. בעלי רכבים רבים רוצים פשוט להיפטר מהרכב הקודם שלהם ולהתקדם לרכב חדש ובכדי לחסוך לעצמם את כל הטרחה. הטרחה של פרסום, טיפול ומכירת הרכב בשוק היד השנייה. הם פשוט מעדיפים למכור אותו לסוחר רכבים אשר קונה רכבים לנסיעה, גם אם זה אומר שהם יקבלו תמורתו פחות ממחיר המחירון. מן הסתם, ככל שהרכב ישן יותר וככל שהוא שמיש פחות, כך שוויו יהיה נמוך יותר ויתקרב יותר לרמה של רכב לפירוק.

היחידה לפירוק רכבים מתמחה ברכישת רכבים לפירוק ורכבים לנסיעה והמשך מכירה בשוק היד השנייה. פירוק רום מספקת לכם את כל השירות הנדרש בכדי "להיפטר" מהרכב, לרבות גרירת הרכב במידה והוא אינו תקין או שהוא כבר לא מורשה לנסוע על הכביש. במקביל, מספקת החברה את השירות של קונה רכבים לנסיעה. ולאחר הרכישה מחליטה האם להעביר את הרכב למכירה בשוק היד השנייה או להעבירו לפירוק. בכל מקרה, במכירת רכב ליחידה לפירוק רכבים אתם יכולים בהחלט לצפות למחיר ההוגן ביותר שניתן לקבל עבורו.

מאמרים אחרונים

רכב לפירוק משרד הרישוי
פירוק רכבים

רכב לפירוק משרד הרישוי

רכב לפירוק משרד הרישוי חושבים למכור את הרכב שלכם לפירוק? הצעד הראשון שלכם בתהליך הזה יהיה לפנות למשרד הרישוי כדי להוריד את הכביש. למשרד הרישוי

קרא עוד »

רכבים לפירוק חריש

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק עומר

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק תל-אביב

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק יפו

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »

רכבים לפירוק קריות

  רבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות

קרא עוד »
Call Now Button התקשרו עכשיו