מכירת רכב לפירוק

 

מכירת רכב לפירוקאם יש לכם רכב ישן שמתחיל לקרטע ואתם מבינים שאין שום סיכוי שתוכלו למכור אותו הלאה, אתם רוצים להכין את עצמכם למעמד של מכירת רכב לפירוק. אמנם לא מדובר במעמד שצריך לעורר בכם חשש כלשהו או שמסובך לעבור אותו בשלום, אבל בהחלט מדובר בהחלטה שעליכם לקבל וככל שתבינו את פני הדברים מוקדם יותר, כך תוכלו להיפטר מהר יותר מהרכב הישן ולהתקדם לרכב הבא שלכם. אז מה זה בדיוק מכירת רכב לפירוק? מי קונה רכבים לפירוק? מה עושים עם הרכב? כמה אתם צפויים לקבל תמורת הרכב שלכם בעסקת מכירה לפירוק? האם אתם צריכים להודיע על התהליך למשרד הרישוי או שפשוט מוסרים את הרכב וזהו? על שאלות אלו ועוד תוכלו לקבל את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

מכירת רכב לפירוק – למה ומתי זה מתאים?

ובכן, מרגע שיוצא רכב חדש מפס הייצור, יש לו לפחות עשור או שניים על הכביש לפני שיעלה הצורך לשקול בכלל להוריד אותו מהכביש. עד אז הרכב עשוי להחליף המון ידיים כרכב שימושי ופעיל הרשאי לנסוע על כבישי הארץ. אלא שכל רכב מגיע לשלב הזה שבו הקילומטרז' גבוה מדי, שהאוברול שצריך לעשות לו לא שווה את הערך של הרכב עצמו, שכבר לא נוח ולא כיף לנסוע בו, שלא בטיחותי לנסוע בו ושהיקף התקלות המופיעות בו הוא גדול יותר ממה שאפשר עוד לסבול. בשלב הזה, כנראה שגם תתקשו מאוד למצוא מישהו שירצה לקנות את הרכב, גם במחיר המחירון הנמוך שלו בשוק הרכב. זהו למעשה השלב שבו צריך לבחון את האופציה של הורדת הרכב מהכביש והדרך לעשות זאת היא דרך מכירת רכב לפירוק.

 

 

איך מוכרים רכב לפירוק?

מכירת רכב לפירוק היא משימה שתצטרכו להתמודד איתה אולי פעם אחת לאורך כל חייכם, אבל אין לכם ממה לחשוש. התהליך של מכירת רכב לפירוק הוא קל הרבה יותר ממכירת רכב יד שניה. במכירת רכב יד שניה, עליכם לפרסם את הרכב, לעיתים לשבועות או חודשים ארוכים, להתמודד עם עשרות מתעניינים שרוצים אבל מתלבטים, וגם אתם מתלבטים בסוגיות של מחיר ולפעמים זה יכול להימשך לאורך זמן עם לא מעט תסכול. במקרה של מכירת רכב לפירוק, אתם בסך הכל צריכים למצוא סוחר בתחום פירוק הרכבים ועוד באותו היום תוכלו להעביר לידיו את הרכב שלכם ולהיפטר ממנו כדי להתקדם לרכב הבא. בישראל פועלים מאות סוחרים בתחום של פירוק רכבים ולא תצטרכו יותר מכמה דקות בכדי למצוא כמה וכמה סוחרים באזור המגורים שלכם שישמחו לקנות מכם את הרכב.

 

מה עושים עם הרכב שלכם לאחר שמכרתם אותו לפירוק?

מכירת רכבים לפירוק בפריסה ארצית

לאחר מכירת רכב לפירוק מגיע הרכב למגרש רכבים בו הרכב מפורק לחלקיו הקטנים. חלקים שנמצאים במצב טוב ושניתן לחדש אותם, נמכרים כחלפים משופצים בשוק הרכב וכל היתר מועבר למחזור בתעשיות השונות של בד, פולימר, פלדה, אלומיניום וכדומה. וזהו אולי המקום לדבר גם על סכום הכסף שתוכלו לקבל על הרכב שלכם במסגרת עסקת מכירת רכב לפירוק. רבים חושבים שסוחר רכבים לפירוק אמור לשלם להם את מחיר המחירון של הרכב, אלא שהנחה זו לא יכולה להיות רחוקה יותר מן המציאות. מחירון רכב הוא מחירון שמתייחס לכלי רכב פעילים המיועדים לנהיגה ונסיעה על הכביש. המחיר שלהם נקבע על פי הערך שהם יכולים להציע למטרה זו. כאשר אתם מוכרים את הרכב שלכם לפירוק, מדידת הערך שלו משתנה מן הקצה אל הקצה ונקבעת על פי הרווח שניתן יהיה להפיק ממכירת חלקיו. סוחרים העוסקים בפירוק רכבים עושים זאת לא לשם שמים, אלא כמקור פרנסה ורווח ולכן עליהם לקחת את הסיכון ברכישת הרכב שלכם מבלי שהם יודעים מה ניתן יהיה להפיק ממנו, לממן את כל תהליך הפירוק שיכול להיות עתיר בעבודה ובזמן ולאחר מכן להתעסק בתהליכים לא פשוטים של מכירת חלפים, גריטה והעברה למחזור. לכל אלה יש עלות ועליה צריך לשמור עוד על המרווח לסוחר. בדיוק מהסיבה הזאת, המחיר שתוכלו לקבל במסגרת עסקת מכירת רכב לפירוק הוא נמוך משמעותית יותר ממחיר המחירון של הרכב בשוק הרכב. כמה נמוך? זה משתנה בהתאם לגיל הרכב, הדגם שלו והמצב שלו, אבל שום דבר שדומה למחיר המחירון ולעיתים יכול להגיע לכדי מאות שקלים או אלפי שקלים בודדים במקרה הטוב.

 

האם יש טעם להקדיש מאמץ לבחירת הסוחר?

ובכן, התשובה היא שבמרבית המקרים אין כל טעם לעשות זאת, לפחות לא בהיבט של המחיר אותו אתם רוצים לקבל עבור הרכב. מרבית סוחרי הרכבים לפירוק יציעו לכם סכומים מאוד דומים, לבטח בטווח הומוגני אחד והסיכוי שסוחר כלשהו יציע לכם פתאום מחיר מטורף שאף אחד אחר לא הציע לכם הוא כמעט ולא קיים. פרמטר שכן יכול להשפיע על ההחלטה שלכם והבחירה שלכם את הסוחר לו תמכרו את הרכב שלכם הוא הפרמטר של פינוי הרכב וביצוע ההליכים הנדרשים מול משרד הרישוי, ודברים אלה נכונים במיוחד אם הרכב שלכם כבר לא נוסע או לא מניע. במקרים אלה, ישנם סוחרים שבמסגרת עסקת מכירת רכב לפירוק יגיעו אליכם עם גרר ויפנו את הרכב בעצמם. ישנם גם סוחרים שייקחו על עצמם את כל התהליך של הסדרת הורדת הרכב מהכביש מול משרד הרישוי. בהיבט הזה, אתם בהחלט יכולים לבחור את הסוחר שיציע לכם את החבילה הנוחה ביותר מבחינתכם.

 

על מה צריך להקפיד במכירת רכב לפירוק?

מכירת רכבים ישנים לפירוק

אחרי שאמרנו את כל זה, חשוב מאוד שבמסגרת עסקת מכירת רכב לפירוק, תבצעו את מה שנדרש מכם על פי החוק בכדי לגרוע את הרכב שלכם ממצבת הרכבים הפעילים בישראל. בעסקת מכירת רכב לפירוק לא מבוצע תהליך של העברת בעלות כפי שנעשה במכירת רכב יד שניה ולכן חשוב מאוד שתודיעו למשרד הרישוי על כך שהרכב שלכם נמכר לפירוק וכי יש לגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים. אם לא תעשו כן והסוחר דווקא ימשיך וישתמש ברכב שלכם על כבישי הארץ, עליכם לדעת שמבחינת משרד הרישוי אתם למעשה הבעלים החוקיים של הרכב על כל המשתמע מכך. על כן, גם אם הסוחר מבטיח לכם את הסדרת הנושא מול משרד הרישוי, אתם עדיין רוצים לוודא שהדברים אכן מבוצעים כנדרש. שימו לב שישנה בהחלט אפשרות למכירת הרכב לפירוק בעסקת מכירת רכב יד שניה עם העברת בעלות וכל מה שנדרש וכדאי לברר את העניין לפני שאתם מבצעים את העסקה.

זהו. מרגע שמכרתם את הרכב, הרכב יטופל על ידי הסוחר שקנה אותו ואתם יכולים להיות בטוחים ורגועים שכל החלקים שלו יוסטו למטרות בעלות ערך בעולם הרכב או התעשייה. מה שחשוב מבחינתכם הוא שאתם כעת פנויים להמשיך אל הרכב הבא שלכם וזה לכשעצמו דבר שאתם רוצים לזכור כאשר אתם מתמקחים על המחיר עם סוחר רכבים לפירוק. כפי שאמרנו קודם לכן, הפערים בין הסוחרים השונים הם מינוריים וכמעט לא קיימים, לכן וכדי שתוכלו להניח את העניין מאחוריכם ולהמשיך הלאה לרכב הבא, סגרו את העסקה הראשונה שנופלת לידיכם והניחו לעניין. מכירת רכב לפירוק הוא לא מקור רווח, אלא הליך פטירה לרכב.

מכירת רכב לחלקים היא בדרך כלל מכירה של רכבים שלא יעלו על הכביש יותר מסיבות כאלה ואחרות, טוטאלוס, רכב יישן, בלאי גבוה והחלטה של בעל הרכב בהתאם לשיקוליו הפרטיים. על אף שמדובר על החלטה שסביר להניח וחשבתם עליה לא מעט, היינו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא פעמיים לפחות, לחשוב עוד פעם ואז להגיע להחלטה שלמה.

מכירת רכב לחלקים – איך זה עובד?

בשנת 2013 חוקק חוק אשר תמך במגרשי גרוטאות ובעלי רכבים ישנים אשר מעמידים את הרכב שלהם למכירה לפירוק – משמע שהרכב לא יעלה על הכביש יותר. לא מעט סייגים צצו בקרב ההחלטה הזאת כיוון שמדובר על תקציב אסטרונומי! הממשלה אז הציעה לכל בעל רכב יישן (לפחות 20 שנה בכביש ועמידה בעוד קריטריונים) 3,000 ש"ח עבור מכירתו לפירוק.

מטרת החוק הייתה מובנת מאליה – צמצום רכבים מזהמים על הכביש. התוכנית היום כבר לא קיימת בשל סיבות שונות, סיבה אחת היא שבשל התקציב הדל של משרד התחבורה לא יכלה הממשלה להעניק אישורים לכל מגישי הבקשה. בסופו של דבר הוגשו סך גדול של בקשות מתוכן אושרו רק מספר בקשות עם תחילת השנה התקציבית. הסיבה השנייה היא שלא כל בעל רכב מוכן למכור את הרכב שלו לפירוק בעבור 3,000 ש"ח בלבד, לעיתים הרכב שווה יותר בעיניי בעל הרכב.

כיום החוק אינו פעיל יותר, אך עדיין יש רכבים לפירוק למכירה דרך סוחרים פרטיים, מגרשים שעובדים עם הממשלה באופן חלקי, ומגרשים שאינם עובדים מול הממשלה. כיום אותו קונה רכבים לפירוק מציע לכם סכום בהתאם לשווי הרכב. שווי הרכב נקבע על פי פרמטרים מסוימים של סוג הרכב, מחיר חלקי הרכב, כמות חלקי הרכב התקינים ושווי ברזל ומתכת הרכב.

מכירת רכב לחלקים – ככה תדעו מתי להימנע

יש רכבים ויש רכבים, לא כל רכב מתאים לפירוק, אך כל רכב יתקבל לפירוק, מבינים מה אנחנו מנסים להעביר? ניקח שתי דוגמאות, האחת במקום אמין ומקצועי והשנייה במקום פחות מקצועי ואמין:

  • מקום מקצועי ייבחן את הרכב לכל פרטיו בעת מעמד המכירה, הבחינה היא לטוב ולרע. לעיתים לא משתלם לכם למכור את הרכב לפירוק כי הרי השוק שלו ביד שנייה עדיין תוסס, לא תהיה לכם שום בעיה למכור אותו במחיר גבוה מאשר תקבלו בפירוק לחלקים.
  • מקום לא מקצועי ייבחן כמה הוא יכול להרוויח עליכם. כן, זו קלישאה אבל מקום מקצועי יעדיף שלא "לעבוד" על הלקוחות שלו מכיוון שעדיף לקוח חוזר וממליץ מאשר להרוויח באופן חד פעמי ואולי להפסיד לקוחות אחרים על הדרך. כמו כן, מקום לא מקצועי לרוב לא ידרוש ממכם למלא טפסים של משרד הרישוי לפני מעמד המכירה, אלא פשוט ייקבע הצעת מחיר ויעניק לכם את הכסף במזומן… נשמע טוב, לא? פחות כאב ראש. אז זהו, שלא.

מכירת רכב לחלקים – למה חשוב להגיע למקום מקצועי ואמין?

נניח בצד את האפשרות שההפסד שלכם יהיה כלכלי, על זה ניתן להבליג, כל מקום רוצה להרוויח כסף וגם במכולת השכונתית עובדים עלינו לפעמים, זה האופי של ישראל לטוב או לרע. אך הבעיה במכירת רכב לפירוק שלא לפי החוק היא הרבה יותר מסובכת מהפסד כלכלי. כאשר אתם מוכרים את הרכב שלכם למקום לא אמין, אתם מוכרים את השם שלכם מול הרשויות. זה אומר שאם הרכב לא באמת יגיע לפירוק אלא למטרות אחרות, מטרות פליליות לדוגמא, העבירה היא רק עליכם, אתם רשומים כבעלי הרכב, אתם משלמים את האגרות כל עוד לא הודעתם למשרד הרישוי על שליחת הרכב לפירוק. מקום מקצועי לא עובד ללא האישור הזה, מקום לא מקצועי רק רוצה את הרכב שלכם ופשוט להיעלם.

מכירת רכב לחלקים – מה הקשר ביניהם ובין זיהום הסביבה?

רכבים לפירוק הם בדרך כלל רכבים ישנים, רכבים שרמת זיהום הסביבה אצלם גבוהה מאשר הרכבים המודרניים. בשל כך, כל הורדה של רכב כזה מהכביש תורמת לאיכות הסביבה מבלי שנשים לב בכלל. ניתן לראות את ההשפעה הניכרת בירידה בזיהום בארצות הברית אשר שם הממשלה הציעה 4,500$ עבור כל רכב יישן שעומד בתנאים ובחוקים של הממשלה אשר יגיע לפירוק. הזיהום הוא לא רק מבחינת ירידה מהכביש אלא גם שימוש חוזר (מחזור) בברזל, מתכת וחלקים אחרים ברכב. אז אם הגעתם למקום בו הרגשתם שיצאתם מופסדים, לפחות תוכלו להתנחם בכך שתרמתם לאיכות הסביבה…

מכירת רכב לחלקים – לא יודעים מה לעשות?

אנו מאמינים שכל אדם שאינו שלם עם הבחירה לא צריך לעשות אותה. לעיתים מכירת הרכב בכללי, לא רק לפירוק, יכולה להיות די קשה, זאת בשל ערך סנטימנטלי לרכב. מצד אחד, אם אין לכם כל שימוש ברכב והוא סתם יושב בחנייה שלכם, אולי כדאי שתחשבו פעמיים על למכור אותו, ואם הוא נוסע אפילו תוכלו להוריש אותו הלאה לאחיין או לבן.

בסופו של דבר אם מדובר על יונדאי גטס ישנה שעברה תאונה, והיא באמת בעלת ערך סנטימנטלי או שאתם לא רוצים למכור אותה מחשש ההפסד, הסיכוי שרכב זה יהפוך לרכב אספנות הוא די נמוך. אל תחשבו מה יקרה עוד שלושים שנה כאשר יכול להיות לכם כסף מזומן עכשיו בכיס, וייתכן שאם תחכו אפילו שנה הסכום ירד.

אף אחד לא מבטיח לכם שתהפכו למיליונרים מביצוע עסקה של מכירת רכב לחלקים, אבל עדיין מדובר על סכום נאה של כמה אלפי שקלים אשר יכולים לסייע לכם ברכישת רכב חדש לגמרי. כיום המדינה אינה תומכת כלכלית בתהליך המחזור, אבל זה לא אומר שלא תקבלו סכום נאה, לעיתים אף יותר ממה שהמדינה מציעה.

בוודאי שיצא לכם כבר לראות רכב עליו תלוי שלט "קונה מכוניות לפירוק"… תמיד תהיתם מה זה אומר? מי בכלל רוצה לקנות רכבים בשביל פירוק ולמה שמישהו יעשה את זה לעזאזל? כאמור, כמעט תמיד אפשר לתקן את הרכב התקול או שישנן אפשרויות ליסינג רבות, ואפילו למכור את הרכב ביד שנייה. אך לעיתים התהליך לא משתלם, או לא יעיל… במקרים כאלה נוכל לפנות למגרש או סוחר אשר קונה מכוניות לפירוק.

קונה מכוניות לפירוק – גריטה

כפי שציינו לא תמיד יש אפשרות לפנות למכירת הרכב ליד שנייה או לחברות ליסינג, לעיתים זה גם לא משתלם. במקרים כאלה נרצה לפנות לגריטת הרכב. אך מה זה אומר בכלל? גריטה היא למעשה מחזור מתכת מכלי תחבורה שונים (הרכב שלכם). הגריטה הוא תוכנית ממשלתית שמטרתה להחליף כלי רכב ישנים שמזהמים את הסביבה באופן בולט ברכבים מודרניים יותר. התוכנית עובדת גם לטובת הלקוח וגם לטובת מגרש המכוניות שכן המדינה מעודדת את הלקוחות לפנות אליהם. תוכנית הגריטה אינה מיועדת לכל רכב אלא לפי הגדרות מסוימות אותן הכתיבה הממשלה. איך נדע אם אנו עומדים בקריטריונים? יש במשרד של משרד הרישוי את ההגדרות המדויקות, עליכם להזדהות בתור בעלי הרכב, גיל הרכב הינו 20 שנה ומעלה, רישיון רכב חייב להיות בתוקף – על הטסט שעשיתם להיות בתוקף, הרכב עובד ונוסע.

במידה ואתם לא עומדים בקריטריונים תוכלו לפנות לחברה פרטית שעובדת עם רישיון של משרד התחבורה בכדי לבצע פירוק רכב. כמו כן, יש לוודא שאותה חברה אליה אתם שולחים את הרכב לגריטה גם היא עומדת בתנאים של משרד התחבורה, בדקו רישיונות ואישורים. בדרך זו תוכלו להימנע ממקרים בהם הרכב לא באמת עובר לגריטה אלא לצרכים אחרים שיכולים לפגוע בכם מבחינת החוק.

בסופו של דבר מדובר על מעגל מחזורי שתורם גם לכם, לסביבה ולחברה איתה אתם עובדים. אתם מקבלים כסף מזומן על כך שמכרתם את הרכב שלכם, רכב מזהם כבר לא נמצא על הכביש וככה שיפרנו את איכות הסביבה, החברה שלוקחת את הרכב לגריטה מרוויחה כסף מהחלקים התקינים, מהברזל ומהמתכת שיש ברכב.

איך מוצאים קונה מכוניות לפירוק?

אין זו בעיה למצוא אדם שקונה מכוניות לפירוק, בין אם מדובר על גריטה ובין אם מדובר על חלקים למכירה, אתכם זה לא מעניין כל עוד הרכב לא עולה על הכביש יותר. אין זו בעיה למצוא את המקום שיבצע את העבודה, אבל הבעיה היא למצוא מקום אמין שיכול להעניק לנו שירות איכותי, אדיב ומהיר. בשביל למצוא מקום כזה עליכם לבצע סקר שוק, לשאול ולברר תוך חיפוש חוות דעת על כל שם שעולה. בכדי לסנן את המקומות הלא רלוונטיים היינו ממליצים לכם תחילה לסנן לפי מיקום ולאחר מכן לפי עסק שיש לו רישיונות. ברגע שעברתם את שני הסינונים הראשונים מציאת החברה האמינה היא הרבה יותר פשוטה.

קונה מכוניות לפירוק – גריטה דרך המדינה

עד שנת 2013 המדינה הייתה מוכנה להעניק לכל אזרח שעומד בקריטריונים 3,000 ש"ח מזומן בעבור גריטת הרכב. אך כיום מפאת תקציב דל התוכנית כבר לא קיימת ועובדת במתכונת מאוד מצומצמת. אך אל דאגה, תוכלו עדיין למסור את הרכב שלכם לפירוק דרך חברות שעובדות עם הממשלה מבחינת רישיונות, והכסף יועבר אליכם היישר מהחברה עצמה.

בין אם אתם פונים לחברה פרטית, סוחר או חברה ממשלתית עליכם לזכור להודיע למשרד הרישוי שהרכב שלכם נמצא בהליך פירוק. יש טפסים המיועדים לכך באתר משרד הרישוי, אל תוותרו על החלק הזה אחרת תמשיכו לשלם אגרות, והרכב שלכם יהיה למעשה "פרוץ". הכוונה בכך שהרכב שלכם יהיה פרוץ הוא שכאשר אתם או גרר מוביל את הרכב שלכם למגרש, אתם לא עדים לתהליך הגריטה, ייתכן והרכב שלכם יוחזר לכביש (בגלל זה יש לבדוק היטב את החברה או את אותו אדם אשר קונה מכוניות לפירוק לפני שאתם חותמים על חוזה או לוקחים כסף). כל עבירה שתחול על הרכב יחשבו אתם בתור אחראים לעבירה.

מגרשי גרוטאות בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה כאשר כל ענפי המסחר כמעט היו מושבתים, היחידים שעבדו לאחר זמן קצר שלא, היו מגרשי הגרוטאות. בין אם מדובר על גרר שהוביל את הרכב או על תהליך הגריטה עצמה. גם בארצות הברית דאגו להשאיר את ענף זה פתוח ככל שניתן, זאת על מנת לתרום לאיכות הסביבה וכמובן לתזרים של המשק הכללי. תעשיית הרכב הזו מחזיקה באלפי עובדים שיכולים להישאר ללא עבודה. מכיוון שמדובר על עבודה שלרוב נמצאת בבודדים ובמקומות פתוחים קיבלו אישור גם בארץ וגם בארצות הברית מגרשי הגרוטאות להמשיך לתפעל את העסק שלהם.

אם כבר דיברנו על ארצות הברית, בשביל להראות לכם את החשיבות שיש בגריטה, בעבר ארצות הברית העניקה לכל רכב שהועבר לגריטה ועמד בתקנים 4,500 דולר. במחיר כזה בארץ אפשר למצוא רכבים שעובדים כמו חדש… אז נכון, אנחנו לא ארצות הברית, אבל עדיין משתלם לנו למכור את הרכב למגרשי גרוטאות, גם בשביל הכסף וגם בשביל איכות הסביבה.

בוודאי שיצא לכם כבר לראות רכב עליו תלוי שלט "קונה מכוניות לפירוק"… תמיד תהיתם מה זה אומר? מי בכלל רוצה לקנות רכבים בשביל פירוק ולמה שמישהו יעשה את זה לעזאזל? כאמור, כמעט תמיד אפשר לתקן את הרכב התקול או שישנן אפשרויות ליסינג רבות, ואפילו למכור את הרכב ביד שנייה. אך לעיתים התהליך לא משתלם, או לא יעיל… במקרים כאלה נוכל לפנות למגרש או סוחר אשר קונה מכוניות לפירוק.

קונה מכוניות לפירוק – גריטה

קונה רכבים לפירוק

כפי שציינו לא תמיד יש אפשרות לפנות למכירת הרכב ליד שנייה או לחברות ליסינג, לעיתים זה גם לא משתלם. במקרים כאלה נרצה לפנות לגריטת הרכב. אך מה זה אומר בכלל? גריטה היא למעשה מחזור מתכת מכלי תחבורה שונים (הרכב שלכם). הגריטה הוא תוכנית ממשלתית שמטרתה להחליף כלי רכב ישנים שמזהמים את הסביבה באופן בולט ברכבים מודרניים יותר. התוכנית עובדת גם לטובת הלקוח וגם לטובת מגרש המכוניות שכן המדינה מעודדת את הלקוחות לפנות אליהם. תוכנית הגריטה אינה מיועדת לכל רכב אלא לפי הגדרות מסוימות אותן הכתיבה הממשלה. איך נדע אם אנו עומדים בקריטריונים? יש במשרד של משרד הרישוי את ההגדרות המדויקות, עליכם להזדהות בתור בעלי הרכב, גיל הרכב הינו 20 שנה ומעלה, רישיון רכב חייב להיות בתוקף – על הטסט שעשיתם להיות בתוקף, הרכב עובד ונוסע.

במידה ואתם לא עומדים בקריטריונים תוכלו לפנות לחברה פרטית שעובדת עם רישיון של משרד התחבורה בכדי לבצע פירוק רכב. כמו כן, יש לוודא שאותה חברה אליה אתם שולחים את הרכב לגריטה גם היא עומדת בתנאים של משרד התחבורה, בדקו רישיונות ואישורים. בדרך זו תוכלו להימנע ממקרים בהם הרכב לא באמת עובר לגריטה אלא לצרכים אחרים שיכולים לפגוע בכם מבחינת החוק.

בסופו של דבר מדובר על מעגל מחזורי שתורם גם לכם, לסביבה ולחברה איתה אתם עובדים. אתם מקבלים כסף מזומן על כך שמכרתם את הרכב שלכם, רכב מזהם כבר לא נמצא על הכביש וככה שיפרנו את איכות הסביבה, החברה שלוקחת את הרכב לגריטה מרוויחה כסף מהחלקים התקינים, מהברזל ומהמתכת שיש ברכב.

איך מוצאים קונה מכוניות לפירוק?

אין זו בעיה למצוא אדם שקונה מכוניות לפירוק, בין אם מדובר על גריטה ובין אם מדובר על חלקים למכירה, אתכם זה לא מעניין כל עוד הרכב לא עולה על הכביש יותר. אין זו בעיה למצוא את המקום שיבצע את העבודה, אבל הבעיה היא למצוא מקום אמין שיכול להעניק לנו שירות איכותי, אדיב ומהיר. בשביל למצוא מקום כזה עליכם לבצע סקר שוק, לשאול ולברר תוך חיפוש חוות דעת על כל שם שעולה. בכדי לסנן את המקומות הלא רלוונטיים היינו ממליצים לכם תחילה לסנן לפי מיקום ולאחר מכן לפי עסק שיש לו רישיונות. ברגע שעברתם את שני הסינונים הראשונים מציאת החברה האמינה היא הרבה יותר פשוטה.

קונה מכוניות לפירוק – גריטה דרך המדינה

עד שנת 2013 המדינה הייתה מוכנה להעניק לכל אזרח שעומד בקריטריונים 3,000 ש"ח מזומן בעבור גריטת הרכב. אך כיום מפאת תקציב דל התוכנית כבר לא קיימת ועובדת במתכונת מאוד מצומצמת. אך אל דאגה, תוכלו עדיין למסור את הרכב שלכם לפירוק דרך חברות שעובדות עם הממשלה מבחינת רישיונות, והכסף יועבר אליכם היישר מהחברה עצמה.

בין אם אתם פונים לחברה פרטית, סוחר או חברה ממשלתית עליכם לזכור להודיע למשרד הרישוי שהרכב שלכם נמצא בהליך פירוק. יש טפסים המיועדים לכך באתר משרד הרישוי, אל תוותרו על החלק הזה אחרת תמשיכו לשלם אגרות, והרכב שלכם יהיה למעשה "פרוץ". הכוונה בכך שהרכב שלכם יהיה פרוץ הוא שכאשר אתם או גרר מוביל את הרכב שלכם למגרש, אתם לא עדים לתהליך הגריטה, ייתכן והרכב שלכם יוחזר לכביש (בגלל זה יש לבדוק היטב את החברה או את אותו אדם אשר קונה מכוניות לפירוק לפני שאתם חותמים על חוזה או לוקחים כסף). כל עבירה שתחול על הרכב יחשבו אתם בתור אחראים לעבירה.

מגרשי גרוטאות בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה כאשר כל ענפי המסחר כמעט היו מושבתים, היחידים שעבדו לאחר זמן קצר שלא, היו מגרשי הגרוטאות. בין אם מדובר על גרר שהוביל את הרכב או על תהליך הגריטה עצמה. גם בארצות הברית דאגו להשאיר את ענף זה פתוח ככל שניתן, זאת על מנת לתרום לאיכות הסביבה וכמובן לתזרים של המשק הכללי. תעשיית הרכב הזו מחזיקה באלפי עובדים שיכולים להישאר ללא עבודה. מכיוון שמדובר על עבודה שלרוב נמצאת בבודדים ובמקומות פתוחים קיבלו אישור גם בארץ וגם בארצות הברית מגרשי הגרוטאות להמשיך לתפעל את העסק שלהם.

אם כבר דיברנו על ארצות הברית, בשביל להראות לכם את החשיבות שיש בגריטה, בעבר ארצות הברית העניקה לכל רכב שהועבר לגריטה ועמד בתקנים 4,500 דולר. במחיר כזה בארץ אפשר למצוא רכבים שעובדים כמו חדש… אז נכון, אנחנו לא ארצות הברית, אבל עדיין משתלם לנו למכור את הרכב למגרשי גרוטאות, גם בשביל הכסף וגם בשביל איכות הסביבה.

קונה מכוניות לפירוק – סיכום

אז כן, מדובר על תהליך שהוא די פשוט ודי משתלם, די מחשיד אם אפשר לומר… אבל כאשר אנו פועלים בדיוק לפי החוק, ובודקים את הדברים הנכונים כמו אישורים, אסמכתאות ורישיונות, אין שום סיבה לכך שהכסף לא יועבר אלינו בבטחה. את הרכב שלכם יבדקו צוות מומחים, אם מדובר על תאונה יגיע למקום גרר שיוכל היישר למסור את הרכב לגריטה במקרה הצורך, אבל בואו נקווה שלא נגיע למצב של תאונות…

 

מחפשים חלף או אביזר כלשהו לרכב? במרבית המקרים תוכלו לקנות חלף חדש, מקורי או חלופי, בכל מוסך או כל חנות של חלפים. אלא שישנם מקרים בהם ניתן להשתמש בחלפים משומשים שעברו תהליך שיפוץ, במיוחד כאשר מדובר בחלפים נדירים שאולי לא תוכלו למצוא במוסך או בחנות חלפים. במקרה כזה, אתם רוצים להגיע למגרש מכוניות לפירוק, שם קיים הסיכוי הטוב ביותר שלכם למצוא את החלף הנדרש. מה זאת אומרת מגרש רכבים המיועדים לפירוק ואיך פונים אליו? על כך בשורות הבאות.

למה שמכוניות יגיעו בכלל למצב של פירוק?

ובכן, כל כלי רכב מגיע בסופו של דבר אל פרקו, אל השלב בו הוא כבר לא כשיר לנסוע על הכביש או בו כבר אף אחד לא מוכן לשלם עבורו את מחיר המחירון המיוחס לו. למעשה, ישנם רכבים כל כך ישנים, שהסיכון שלהם "לשפוך מנוע" או לסבול משלל תקלות ובעיות הוא כל כך גבוה, שמרבית האנשים לא ירצו לקבל אותם גם בחינם לגמרי. במקרה כזה, לא ניתן להשאיר את הרכב כמיצג סביבתי במגרש החניה של הבניין ויש לפנות אותו בצורה מסודרת על פי החוק והחוק בעניין זה הוא ברור: רכב שיוצא משימוש, צריך להיגרע ממצבת הרכבים הפעילים בישראל ויש להעביר אותו לגריטה או לפירוק. הדרך הקלה, המהירה והזמינה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מכירת הרכב למגרש רכבים לפירוק וזה בדיוק המקום בו מפרקים את הרכבים לחלקיהם, משפצים את מה שאפשר לשפץ ושבהם גם תוכלו למצוא את החלף לו אתם זקוקים.

מכוניות לפירוק – האם זה בטוח לקנות חלפים ממגרש כזה?

ובכן, התשובה היא בעקרון כן, אם כי אי אפשר להבטיח כלום. סוחרים המנהלים מגרשים לפירוק כפופים לחוק כמו כל אחד אחר והחוק אומר בפירוש שאין לסחור ואין להרכיב חלף שאינו עומד בתקנים הבטיחותיים. יחד עם זאת, ברכישת חלף משופץ במגרש מכוניות לפירוק אתם לא באמת יכולים לוודא האם החלף שנמכר לכם עומד בתקנים הנדרשים וגם אם כן, האם מצבו הוא מספיק טוב כך שיוכל למלא את תפקידו לעוד שנים רבות. מצד שני, ייתכן שזאת האופציה היחידה שלכם להשיג את החלף הנדרש לכם ולרוב גם במחיר זול משמעותית מאשר חלף מקורי חדש. על כן, מה שכדאי לעשות במצב זה הוא לרכוש את החלף עם התניה לאפשרות החלפה שלו בכתב, לפנות לגורם מקצועי שיבחן את החלף ואם הכל מאושר, תוכלו להשתמש בחלף ללא כל חשש.

 

מכוניות לפירוק – האם אתם יכולים למכור את הרכב שלכם למגרש כזה?

התשובה היא בהחלט כן. אם אתם רוצים לבחון את הנושא לרגע מהצד השני, הרי שהלקוחות המרכזיים של מגרש מכוניות לפירוק הם בעלי רכבים ישנים שכבר אף אחד לא רוצה לקנות או שאין עוד טעם להחזיק בהם לאור מצבם. אנשים אלה נדרשים כאמור להיפטר מהרכב שלהם ולגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים דרך משרד הרישוי ולשם כך ניתן לפנות לסוחר רכבים לפירוק שיקנה את הרכב ויעביר אותו לפירוק במגרש מכוניות לפירוק. מה שאתם רוצים לזכור במקרה כזה הוא, שבדיוק כפי שאתם מצפים לקנות חלף משופץ ממגרש כזה במחיר מוזל, כך אתם יכולים להבין מדוע סוחר רכבים לפירוק ישלם לכם עבור הרכב הישן שלכם מחיר נמוך משמעותית ממחיר המחירון שלו. שווי רכב שנמכר לפירוק כבר לא נבחן לפי קריטריונים של רכב פעיל, אלא לפי שווי החלפים שלו ושווי זה נמוך הרבה יותר ממחיר המחירון של הרכב בשוק הרכב.

העברת רכב לפירוק

הרכב שקיבלת בירושה לפני מספר שנים מסבך סתם עומד חסר שימוש מחוץ לביתך, ואפילו צבר כמה פעמים דוחות חנייה עירוניים על מפגע תברואתי. במקום להמשיך ולצבור דוחות כאלו, וכמובן גם כדי לשמור על שכנות טובה עם הדיירים של הבניין, החלטת לברר על האפשרויות של מכירת הרכב הישן. כיוון שעלויות התיקון והאחזקה שלו גבוהות מאוד, הברירה היחידה היא למכור אותו למגרש פירוק רכבים ובכך לחסוך לך ולסביבה את הימצאותה של גרוטאה ברחוב.

העברת רכב לפירוק כרוכה בתהליך קצר ופשוט, ובנוסף עשויה להכניס לכיסך סכום כסף מסוים בתמורה לחלקי הרכב שנמצאו שימושיים עבור מפרק הרכבים. כדי שתוכל להבין מעט יותר על התהליך, הפרוצדורות וכמובן מה ייצא לך מזה – ריכזנו בהמשך את כל המידע שצריך לדעת על העברת רכב לפירוק.

מה היתרונות בהעברת רכב לפירוק?

החלטת להעביר את הרכב לפירוק? למרות שמדובר בהחלטה לא פשוטה, במיוחד כאשר לרכב יש מעין ערך סנטימנטלי עבורך, מכירה של הרכב לפירוק תחסוך ממך להחזיק גרוטאה ללא שימוש, וכן גם תאפשר לך להרוויח מכך כסף. בנוסף ליתרונות עבור מוכר הרכב, גם הסביבה עשויה להרוויח מכך כיוון שגרוטאות רכבים נוטות לצבור אבק, לכלוך וחלודה הפוגעים באיכות הסביבה.

אילו רכבים ניתן להעביר לפירוק?

פירוק רכבים משמעו סיום חייהם של רכבים לא שמישים, ולכן מדובר על רכבים מושבתים שהורדו מהכביש. רכבים אלו עוברים תהליך גריטה במהלכו מוסרים מהם כל החלקים המרכיבים אותם, עד שנותר רק ברזל שהוא השלדה של הרכב. את השלדה מרתכים ומוכרים לתעשיות וחברות מחזור, ואת החלקים התקינים של הרכב מוכרים למגרשים ומוסכים המשתמשים בחלקי חילוף לרכבים.

למרות שברוב המקרים רכבים ישנים ולא תקינים מועברים לפירוק, גם רכבים חדשים מוצאים עצמם במגרשי הפירוק כתוצאה מבלאי משמעותי הפוגע באיכות הרכב. ניתן לראות רכבים שעברו תאונות דרכים והוגדרו כמושבתים לאחר בחינת שמאי רכב, ולכן מבחינה בטיחותית אסור להם לחזור לנסוע על הכביש ויש להיפטר מהם על ידי סיום חייהם והעברת החלקים הטובים לשימוש חוזר.

מה עליכם לעשות כדי להעביר את הרכב לפירוק?

בין אם החלטתם להעביר את הרכב לפירוק כתוצאה מרכב ישן ולא תקין, רכב שעבר תאונת דרכים והגדר כמושבת או רכב חדש שעלויות התיקון שלו גבוהות ולא משתלמות עבורכם – יש לבצע הליך בירוקרטי קצר מול משרד הרישוי. לפני העברת רכב לפירוק יש למלא טופס ביטול רישיון רכב, וכך להצהיר באופן רשמי כי הרכב מושבת ואינו כשיר לנסיעה על הכביש.

לאחר מילוי הטופס וקבלת אישור על ביטול רישיון הרכב יש לאתר חברות ומגרשים מוסמכים לפירוק רכבים, כאשר לעיתים ניתן למצוא גם סוחרי רכבים פרטיים המתעסקים באופן חוקי בפירוק רכבים.

למי מדווחים על פירוק הרכב?

בכדי לוודא כי רכב שרישיונו בוטל לא יחזור לעולם לנסיעה לא חוקית על הכביש, יש לדווח על פירוק הרכב למשרד הרישוי בהקדם האפשרי מיד לאחר שהחלטתם זאת. כאמור, את הדיווח הזה ניתן לעשות באמצעות מילוי טופס ייעודי במשרד הרישוי וקבלת אישור על ביטול הרישיון והכרה ברכב כמושבת. במידה ואגרת הרישוי של הרכב עדיין בתוקף ביום בו ביקשתם לבטל את רישיונו, תקבלו החזר כספי ממשרד הרישוי על החודשים העתידיים עבורם שילמתם מראש את האגרה.

העברת רכב לפירוק לאחר הורדתו מהכביש – כיצד עושים זאת?

לאחר קבלת האישור על ביטול רישיון הרכב הוא נחשב למושבת, ולכן חל איסור מוחלט לנסוע עליו. לכן העברת רכב לפירוק למגרש הרכבים הייעודי תעשה באמצעות רכב גרר, כאשר התשלום על גרירת הרכב יהיה על חשבונו של הסוחר/חברה/מגרש שהחליטו לקנות אותו לצורך פירוק.

כמה תוכלו להרוויח על מכירת הרכב לפירוק?

תהליך פירוק הרכב מאפשר לקונה הרכב להרוויח מחלקיו, ולכן גם מוכר הרכב ייהנה מהרווחים ויקבל לידיו כמה מאות עד אלפי שקלים. הסכום הסופי עבור מכירת הרכב לפירוק יהיה נתון לשיקולו של קונה הרכב, זאת בהתאם לבחינת מצבו המכני/חיצוני, מצב ואיכות החלקים המכניים שיש בו ועוד פרמטרים רבים אחרים.

כדאי לזכור כי רכב ישן עם חלקים בלויים ולא תקינים לרוב לא יכניס רווח גדול למוכר, אך אין ספק כי היתרונות של היפטרות מגרוטאה לא שימושית שווה כל שקל שאפשר להרוויח מכך.

עומד לכם רכב יישן בבית? רכב שעבר תאונה והתיקון יקר יותר מערך הרכב, או שמדובר על רכב שהתחזוקה שלו מאוד גבוהה כיוון שהבלאי גבוה? לפני שאתם מתכננים לזרוק אותו או למסור אותו לבן של השכן כדאי שתדעו, הרכב שלכם שווה כסף. כיום יש מגרשים רבים שרק מחפשים את הרכב הישן שלכם, הם יציעו לכם הצעת מחיר וישלמו לכם לרוב במזומן עבור הרכב. מה המניע שלהם ולמה כדאי לכם למכור לאותם מגרשים את הרכב שלכם? מיד נגלה.

רכבים לפירוק למכירה

רכבים לפירוק למכירה – מהו התהליך?

הגעתם להחלטה חכמה בה אתם רוצים למכור את הרכב שלכם למגרש גרוטאות? מעולה! כדאי מאוד שתכירו את התהליך שאתם עומדים לעבור. התהליך הוא תהליך די פשוט, אך יכול להיות מאוד מסובך אם לא פועלים לפי ההנחיות המדויקות. נרכז לכם את ההנחיות לפי שלושה שלבים עיקריים אשר יעשו לכם סדר בכל הבלאגן:

  • פנייה – לפני שאתם מתחילים בהליך הבירוקרטי אנו ממליצים לכם תחילה לפנות למגרש מכוניות אשר מתמחה בפירוק רכבים. הבחירה צריכה להיות מושכלת כיוון שהיצע המגרשים הוא די גבוה, שלא נדבר על הסוחרים הפרטיים. לכן, הבחירה היא חשובה בשביל לקבל אומדן מדויק לגבי שווי הרכב שלכם. כאשר תגיעו למקום הנכון אנשי המקצוע יבחנו את טיב הרכב, האם יש בו חלקים אשר עוד ניתן להשתמש בהם, כל חלק הוא קריטי לגבי הצעת המחיר. אם לדוגמא המצבר עובד, המנוע, והגלגלים החדשים, הם יקנו לכם עוד סכום עבור התשלום לרכב. לאחר הבחינה על ידי אנשי המקצוע תקבלו הצעת מחיר.
  • משרד הרישוי – לאחר שקיבלתם הצעת מחיר עליה שני הצדדים מסכימים עליכם להתחיל בהליך הבירוקרטי. ההליך הוא די פשוט, ניתן בדרך כלל גם לבצע אותו בצורה מקוונת, בעיקר בתקופה הזאת. עליכם להגיע עם תעודה מזהה, רישיון רכב ורישיון אישי בכדי שמשרד הרישוי יוכל לזהות אתכם בתור בעלי הרכב. לאחר מכן עליכם למלא את הטופס בו אתם בוחרים להשבית את הרכב, וכאשר עליכם לסמן מהי הסיבה חשוב לציין שהרכב מיועד לפירוק לחלקים. לאחר מכן תקבלו אישור להתחיל בתהליך – בהמשך נציין מדוע חשוב להקפיד על שלב זה.
  • סיום – כאשר כבר יש לכם את האישור ביד, כל מה שנותר הוא להגיע למגרש הגרוטאות, לחתום על הטפסים והאישורים הנדרשים. מכאן אתם כבר חוזרים ברגל… בדרך כלל התשלום מבוצע במזומן, אך ישנם מגרשים שיכולים להציע לכם אלטרנטיבות.

רכבים לפירוק למכירה – מדוע חשוב להקפיד על השלב השני?

כאשר אנו פונים לסוחרים פרטיים ולא לחברות מוכרות, השלב השני תמיד יהיה פחות מוקפד, אלא אם כן אתם תהיו אחראים לכך. המטרה שלכם היא שהרכב הישן שלכם יגיע לפירוק לחלקים בסופו של דבר, ולא למטרות אחרות. אך מי יודע מה יקרה עם הרכב לאחר שאתם עוזבים את המקום?

ישנם לא מעט סוחרים פרטיים, וגם מקומות מקצועיים שיודעים לנצל לרעה את הסיטואציה. ברגע שקיבלתם את הכסף והרכב שלכם מיועד לפירוק הם יכולים לעשות איתו מה שהם רוצים פחות או יותר, במיוחד כאשר לא הצהרתם בפני משרד הרישוי על התהליך. זאת אומרת שכל עבירה, בין אם זו עבירת תאונה או עבירה חמורה יותר תהיה על הידיים שלכם. כמו כן, עדיין תמשיכו לקבל אגרות רישוי כל עוד לא הצהרתם שהרכב ירד מהכביש ופורק לחלקים. לא משנה מה הסוחר או מגרש הגרוטאות אומר לכם, על השלב השני אתם לעולם לא מוותרים.

רכבים לפירוק למכירה – כמה אני מרוויח מזה?

רכבים לפירוק למכירה זה פתרון די יעיל בשביל כסף זמין, מהיר וללא צורך בהחזר כמו הלוואה. אמנם חשוב להדגיש, אתם לא תוכלו לקנות בית בסכום שתקבלו, אבל מדובר על כמה אלפי שקלים בדרך כלל. המחיר מסוכם לפי הדגשים הבאים:

  • חלקים – המטרה העיקרית של המגרש גרוטאות הוא לקנות את כל החלקים התקינים שנשארו ברכב שלכם. ככל שיהיו יותר חלקים תקינים ככה הצעת המחיר אותה תקבלו תהיה גבוהה יותר. בדיקת החלקים מבוצעת על ידי מומחים, יש לציין שגם אם החלקים עובדים זה לא אומר שהם עובדים כמו חלק חדש, אלא בדרגה כלשהי לפיה ייקבע המחיר הסופי.
  • ברזל ומתכת – גם אם אף חלק ברכב שלכם לא עובד, והגעתם עם גרר למגרש הגרוטאות עדיין הרכב שלכם שווה משהו. רכבים לפירוק למכירה עדיין מכילים ברזל ומתכת, מצרך ששווה סכום נאה בסופו של דבר. במקרה בו אף חלק לא עובד המחיר ייקבע לפי משקל הברזל והמתכת שיש ברכב.
  • איכות הסביבה – מי אמר שחייבים למכור את הרכב לפירוק רק בשביל כסף? מבחינה אקולוגית משרד הרישוי ומשרד להגנת הסביבה תומכים ב"מחזור רכבים", כל פעם שאתם מוכרים רכב זה אומר שפחות מנוע מזהם מיוצר. לא מעט אזרחים מוכרים את הרכב שלהם לפירוק בידיעה שהם לא יהיו מיליונרים מכך, אבל לפחות הם עשו מעשה שתורם לסביבה.

רכבים לפירוק למכירה – מסקנות

רכבים לפירוק למכירה הם רכבים שעברו תאונת טוטאלוס, רכבים ישנים ורכבים שלא נמצאים בשימוש מטעם כזה או אחר. במקום שהרכב יתפוס חניה (מצרך חיוני היום), עדיף לכם למכור את הרכב לפירוק. יש לבחור בקפידה את המקום אליו אתם ניגשים בכדי לקבל את השירות המתאים. יש לכם אופציה לפנות למגרש גרוטאות מקצועי או לסוחרים פרטיים. לא משנה לאן אתם פונים, בסופו של דבר מה שחשוב הוא להקפיד על כל ההנחיות שריכזנו לפני שאתם חותמים או מוסרים את הרכב. מכירת הרכב לפירוק ידועה בתור שיטה יעילה כאשר כבר אין קונים לרכב, אתם גם תוכלו להרוויח כמה אלפי שקלים וגם תתרמו להגנת הסביבה מפני זיהום רכבים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!