קונה רכבים לפירוק ונסיעה

במידה שיש לכם רכב ישן שאתם רוצים למכור, תוכלו למכור אותה לחברה שקונה רכבים לפירוק ונסיעה. חברות אלה קונות רכבים ישנים במיוחד ולא תקינים או רכבים חדשים שבעל הרכב רוצה למכור מסיבות שונות. על קונה רכבים לפירוק ונסיעה נרחיב במאמר הבא.

מהו קונה רכבים לפירוק ונסיעה?

קונה רכבים לפירוק ונסיעה הוא למעשה עסק שקונה רכבים במצבים שונים ועושה שימוש ברכיבים התקינים שלהם. החלקים התקינים של הרכבים הללו יימכרו כחלקי חילוף למוסכים או מגרשי רכבים וחלקי הברזל יימכרו למחזור ברזל ויחזרו לשימוש. קונה רכבים לפירוק ונסיעה קונה רכבים במצבים שונים- רכבים תקינים שנמכרים מסיבות שונות וישמשו לנסיעה, רכבים לא תקינים, רכבים עם תקלות חוזרות ונשנות, רכבים שעלויות התיקון שלהם לא משתלמות, רכבים ללא טסט, רכבים לאחר תאונה שהוגדרו כמושבתים ואסור להם לעלות שנית על הכביש.

מתי קונים רכבים לפירוק?

ההחלטה למכור רכב לפירוק היא לא החלטה טריוויאלית. אך כל בעל רכב יודע להגיד מתי הרכב שלו הגיע לקיצו וכי הוא לא תקין יותר. יש מספר סיבות המובילות בעלי רכבים לחפש קונה רכבים לפירוק ונסיעה ולמכור לו את הרכב.

רמת תפקוד הסימן הראשון והבולט ביותר למכירת רכב לפירוק הוא רמת התפקוד של הרכב. במידה שהרכב שלכם ישן, רמת התפקוד שלו נמוכה מאוד, הוא סובל מתקלות שחוזרות על עצמן, לא נוח לנסוע בו, הוא פולט עשן, המנוע לא מתפקד טוב ואתם כבעלי הרכב לא מרגישים בטוחים לנסוע בו- הגיע הזמן למכור אותו לפירוק.
אף אחד לא רוצה לקנות אותו סימן בולט נוסף לכך שהגיע הזמן למכור את הרכב לפירוק הוא במצב בו אך אחד לא מעוניין לקנות את הרכב. אם ניסיתם למכור את הרכב בשוק היד השנייה אך אתם לא מצליחים למצוא קונים, מדובר בזימן שמעיד על כך שהרכב לא מיועד לנהיגה ושיש למכור אותו לפירוק.
תאונה עוד סיבה שמובילה למכור רכב לפירוק היא במידה שהתרחשה תאונה. תאונות עלולות להוביל לנזקים חמורים מאוד ברכבים. פעמים רבות שלדת הרכב עלולה להינזק או שיתרחשו נזקים בחלקים הפנימיים של הרכב. בדרך כלל עלויות התיקון לאחר תאונה יהיה גבוהות במיוחד ולעתים הרכב אף יוגדר כטוטאלוס. במצב כזה האופציה הטובה ביותר תהיה למכור את הרכב לפירוק.

מתי קונים רכבים לנסיעה?

אנשים מוכרים רכבים במצבים שונים, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. יש סיבות שונות למכירת רכבים. כפי שהבנו כאשר יש רכבאופציה הטובה ביותר שעומדת בפניכם היא למצוא קונה רכבים לפירוק ונסיעה ולמכור לו את הרכב. ישן במיוחד ניתן למכור אותו לפירוק. אך ישנם מקרים בהם יש למכור רכב במצב טוב ואין חשק להתעסק במכירה שלו ולחפש קונה מתאים. לדוגמא, אדם שהתחיל עבודה חדשה וקיבל רכב במסגרת העבודה ורוצה למכור את הרכב הקודם שלו. דוגמא נוספת היא אדם שהחליט שהוא עובר לליסינג ועוד סיבות רבות. לכן, במידה שהחלטתם למכור את הרכב שלכם מכל סיבה שהיא, תוכלו לפרסם על המכירה במדיות השונות, להציב על הרכב שלט מכירה ולחפש קונה מתאים. אך לא תמיד מצליחים למצוא קונים פוטנציאליים וראויים. בזמן חיפוש הקונים עליכם להמשיך לשלם ביטוח, אגרת רכב, טסט, טיפולים שנתיים ועוד. לכן, במקום להמשיך לשלם על הרכב ולחכות עם המכירה שלו, האופציה הטובה ביותר שעומדת בפניכם היא למצוא קונה רכבים לפירוק ונסיעה ולמכור לו את הרכב.

מה זה אומר פירוק רכב?

כפי שציינו, כאשר הרכב שלכם ישן, לא תקין ולא ראוי לנסיעה, או לאחר שהוא עבר תאונה קשה יש למכור אותו לפירוק. אך מה זה בכללקונה רכבים לפירוק ונסיעה קונה רכבים במצבים שונים- רכבים תקינים שנמכרים מסיבות שונות וישמשו לנסיעה אומר פירוק רכב? פירוק רכב הוא תהליך שמתבצע במטרה לסיים את חייו של הרכב תוך ניצול מקסימלי של החלקים הטובים שלו. במסגרת התהליך, יפרקו את הרכב פירוק כללי של כל החלקים שלו עד לחשיפה של שלדת הרכב. השלדה של הרכב עשויה ברזל. הברזל נחשב לחומר גלם מבוקש ושימושי במיוחד. כך ניתן למחזר את הברזל ולהשיב אותו לשימוש חוזר. לשם כך, שלדת הרכב עוברת ריתוך וכך ניתן לקבל חומר גלם מקורי ולמכור את הברזל במחירים טובים במיוחד. על ידי מחזור הברזל ניתן להנות ממגוון יתרונות בהם גם יתרון סביבתי (שכן ניתן להפחית את הזיהום שכרוך בייצור הברזל ולהפחית את הצטברות הפסולת וזיהום הקרקעות) ויתרון כלכלי (שכן תהליך המחזור זול יותר מתהליך הייצור וכך ניתן להוזיל את העלויות של הברזל).

כפי שציינו קודם, מלבד שימוש בחלקי הברזל ניתן גם למכור את החלקים התקינים של הרכב. למעשה במסגרת תהליך פירוק הרכב, מפרקים גם את החלקים המכניים שלו. לאחר הפירוק, חלקים אלה עוברים בדיקה שמטרתה לבחון האם החלקים תקינים והאם ניתן לעשות בהם שימוש חוזר ולהשתמש בהם כחלקי חילוף. במידה שהבדיקה מאשרת כי מדובר בחלקים תקינים, ניתן לשפץ אותם ולמכור אותם למוסכים ולמגרשי מכוניות שמחפשים חלקי חילוף יד שנייה. כך בעלי הרכבים יוכלו לרכוש חלקי חילוף זולים יותר, המוסכים יוכלו להרוויח על חלקי חילוף וקונה הרכב יוכל להרוויח על מכירת חלקי החילוף למוסכים. תהליך שמשתלם לכל הצדדים.

היכן מתבצע הפירוק?

במידה שאתם רוצים למכור את הרכב לפירוק אתם צריכים למצוא חברה מתאימה. מומלץ לבחור במקומות מורשים שמוכרים על ידי הרשויות ושיש להם ניסיון בתחום זה. קבלו המלצות ובררו על מנת לבחור חברה מקצועית ואמינה. שימו לב כי הפירוק לא מתבצע על ידי מוסכים.

פירוק הרכב הוא תהליך שמתבצע במקום ייעודי לכך. מדובר במגרשים ייעודיים בהם יש את כל הציוד הנדרש לביצוע של תהליך הפירוק. על מנת לשנע את הרכבים למגרשי הפירוק יש להיעזר בגרר, מאחר שבדרך כלל מדובר ברכבים שלא מתאימים לנסיעה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!