הורדת רכב מהכביש לפירוק

כאשר מוכרים רכב לפירוק, אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע הוא הורדת רכב מהכביש. הורדת רכב מהכביש לפירוק הוא מסמך שיש למלא במשרד הרישוי על מנת לבטל את רישיון הרכב ולעדכן כי הוא עובר לפירוק. מה זה אומר וכיצד זה מתבצע? המאמר הבא הוא בשבילכם.

מהי הורדת רכב מהכביש לפירוק?

בעת מכירת רכב לפירוק, חשוב מאוד לבטל את רישיון הרכב. לשם כך יש לבצע הורדת רכב מהכביש לפירוק. הורדת רכב מהכבישל מנת שהאחריות על הרכב לא תהיה שלכם, לפני מכירתו לפירוק חשוב מאוד לבצע הורדת רכב מהכביש לפירוק לפירוק מתבצעת על ידי מילוי טופס ייעודי, מילוי פרטים על הרכב והגשת המסמך למשרד הרישוי. במסגרת התהליך יהיה עליכם לעדכן כי הרכב מועבר לפירוק וכי יש לגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים ולהוריד אותו מהכביש. חשוב מאוד לא למכור את הרכב לפירוק לפני שאתם מבצעים הורדת רכב מהכביש.

ההמלצה שלנו היא לבצע את התהליך בעצמכם על מנת להיות בטוחים שהוא התבצע כהלכה. מדובר בתהליך לא מסובך כלל בו עליכם להגיע עם תעודת זהות ועם רישיון הרכב ולמלא את הטופס הנדרש. לאחר שהמידע ייקלט תקבלו ממשרד הרישוי רישיון כתום שיעיד כי הרכב ירד מהכביש וכי הוא לא נמצא יותר במאגר הרכבים הנעים בארץ. שימו לב- לאחר שתקבלו אישור על הורדת הרכב מהכביש לא תוכלו לחזור אחורה, אלא עם עורך דין. בנוסף יש לעדכן את חברת הביטוח על הורדת רכב מהכביש לפירוק.

מה הסיבות להורדת רכב מהכביש לפירוק?

הורדת רכב מהכביש לפירוק מתבצעת בעקבות מספר סיבות שונות. ריכזנו לכם את הסיבות המרכזיות המובילות בעלי רכבים למכור את הרכב לפירוק ולהוריד אותו מהכביש-

  • רמת תפקוד- במידה שיש ברשותכם רכב ישן שרמת התפקוד שלו נמוכה, האפשרות הטובה ביותר היא להוריד אותו מהכביש ולמכור אותו לפירוק. רמת תפקוד נמוכה תבוא לידי ביטוי בפליטת עשן, מנוע לא תקין, תקלות חוזרות ונשנות, חשש בטיחותי לנסוע ברכב ועוד.
  • אין קונים- במידה שאתם מנסים למכור את הרכב אך לא מצליחים למצוא קונים, הדבר עלול להעיד על כך שהרכב לא ראוי לנסיעה יותר. במצב כזה האפשרות הטובה ביותר שתעמוד לפניכם היא הורדת רכב מהכביש לפירוק.
  • עלויות תיקון לא כדאיות- ישנם מקרים בהם הרכב סובל מתקלות או מנזקים שעלויות התיקון שלהם גבוהות במיוחד. במקרים רבים חלקים ברכב לא מתפקדים ומסוכן להשיב אותו לכביש ועלויות התיקון הגבוהות הופכות את התיקון ללא משתלם וללא כדאי. במצבים כאלה כדאי להוריד את הרכב מהכביש ולמכור אותו לפירוק.
  • תאונה- עוד סיבה להורדת רכב מהכביש לפירוק היא כאשר הרכב עבר תאונה. לעתים לאחר תאונה הרכב סובל מנזקים חמורים וחל עליו איסור לעלייה על הכביש. כמו כן, בדרך כלל לאחר תאונה עלויות התיקון הן גבוהות במיוחד ולא משתלמות. לכן, פעמים רבות לאחר תאונה מורכבת האפשרות הטובה ביותר תהיה למכור את הרכב לפירוק.

למה זה חשוב?

במידה שאתם מוכרים רכב לפירוק, חשוב מאוד קודם כל להוריד אותו מהכביש. מדובר בפעולה חשובה מאוד לביצוע ואסור לכם למכור את הרכב לפירוק לפני זה. יש לכך מספר סיבות. קודם כל מדובר בחובה חוקית. סיבה נוספת היא הפסקת התשלומים השוטפים של הרכב. במידה שתמכרו את הרכב לפירוק לפני שתבצע הורדת רכב מהכביש, הרכב עדיין יהיה רשום כרכב פעיל. במצב כזה יהיה עליכם להמשיך לשלם את התשלומים השוטפים בהם אגרת רכב, טסט שנתי ועוד. לכן, על מנת להפסיק את התשלומים הללו חשוב לבצע הורדת רכב מהכביש לפירוק.

סיבה נוספת וחשובה במיוחד היא על מנת למנוע שימוש ברכב לרעה לאחר מכירתו. כאשר מוכרים רכב לפירוק, לא מעבירים את הבעלות על הרכב. במידה שלא תבטלו את רישיון הרכב ותורידו אותו מהכביש אתם מסתכנים בכך שיתבצע שימוש לא חוקי ברכב שלכם. במצב כזה כל דו"ח תנועה שיתבצע יגיע אליכם, מאחר שאתם הרשומים על הרכב. לכן, על מנת שהאחריות על הרכב לא תהיה שלכם, לפני מכירתו לפירוק חשוב מאוד לבצע הורדת רכב מהכביש לפירוק. בנוסף לאחר הורדת הרכב מהכביש מומלץ להסיר את לוחית הרישוי מהרכב כדי לא להשאיר שום פרצה.

כיצד מבצעים הורדת רכב מהכביש לפירוק?

על מנת להוריד רכב מהכביש עליכם לתאם ולעדכן את משרד הרישוי בכך. למעשה, הורדת רכב מהכביש לפירוק כוללת שלושה שלבים פשוטים.

  1. מילוי טופס הורדת רכב מהכבישהשלב הראשון בתהליך הוא השלב בו עליכם לעדכן את משרד הרישוי ולמלא טופס הורדת רכב מהכביש. לשם כך עליכם לפנות למשרד הרישוי עם תעודת זהות ועם כל מסמכי הרכב שבבעלותכם ולמלא טופס בקשה לביטול רישום רכב. שימו לב כי ניתן למלא את הטופס באופן מקוון.
  2. החזר כספי אגרהבמסגרת הורדת רכב מהכביש לפירוק, ניתן למלא טופס בקשה לקבל החזר כספי אגרה, במידה שקיימים כאלה. במידה שאתם אכן זכאים להחזר כספי אגרה, משרד הרישוי ישלם לכם את החלק היחסי של אגרת הרכב.
  3. מכירת הרכב לפירוקהשלב השלישי והאחרון בתהליך הורדת רכב מהכביש לפירוק הוא מכירת הרכב לפירוק. לשם כך יש למצוא חברה לקניית הרכב. קיימות חברות שונות שקונות רכבים לפירוק וחשוב מאוד לבחור את החברה בצורה נכונה. בחרו בחברה מקצועית, אמינה עם ניסיון ומוניטין חיובי בתחום על מנת לקבל ליווי לאורך התהליך, לקבל עדכונים בנוגע לשלבים שעליכם לבצע וכיצד לעשות אותם. כמו כן, חברה אמינה תציע לכם מחיר הוגן על הרכב. הצעת המחיר תתקבל רק בתהליך הקנייה בפועל. לאחר שתבחרו את החברה שתקנה את הרכב לפירוק היא תגיע לבחון את הרכב ולהעריך את השווי שלו. שימו לב שבהצעת המחיר החברה לא מנכה את התשלום לגרר שישנע את הרכב למגרש הפירוק וכי היא משלמת זאת בעצמה.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!