מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות

כאשר מוכרים רכב וקונים רכב יש לבצע העברת בעלות. בעת ביצוע העברת בעלות יש לשים לב למספר דגשים חשובים. אך במקרים בהם מוכרים את הרכב לפירוק אין צורך לבצע העברת בעלות. על מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות נרחיב במאמר הבא.

מה כוללת העברת בעלות?

העברת בעלות נדרשת כאשר מוכרים וקונים רכבים. על מנת להעביר בעלות על רכב, הקונה והמוכר צריכים להגיע יחד לסניף של דוארמכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות מתבצעת עבור רכבים ישנים, לא תקינים או עבור רכבים שעברו תאונה מורכבת. ישראל ושניהם נדרשים להסכים לעסקה. גם המוכר וגם הקונה צריכים להצטייד בתעודת זהות וברישיון של הרכב הנמכר. בתום העברת הבעלות, יתקבל שטר העברת בעלות שיאשר את שינוי הרישום. בשטר זה יצוין השם של הבעלים החדש של הרכב. ישנם מקרים בהם העברת הבעלות תתבצע בסניף של משרד הרישוי ולא בדואר, לדוגמא- העברת בעלות לקטינים, העברת בעלות רכב למונית, העברת בעלות רכב לדיפלומטים ועוד.

כאשר מבצעים העברת בעלות חשוב מאוד לבדוק האם יש על הרכב הגבלות, שעבודים או עיקולים. במידה שיש חשוב מאוד להבין שהשעבוד או העיקול לא ייעלמו לאחר העברת הבעלות אלא יעברו לבעל הרכב החדש. לכן  מומלץ לא לקנות רכב משועבד או מעוקל. על מנת לוודא זאת תוכלו לבצע בדיקה פשוטה במשרד הרישוי. בדקו גם האם קיימים דוחות שלא שולמו מאחר שיהיה עליכם לחתום על התחייבות לתשלום כל החובות. כמו כן שימו לב שמספרי המנוע והשלדה תואמים למה שמופיע ברישיון הרכב.

מהי מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות?

מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות מתבצעת עבור רכבים ישנים, לא תקינים או עבור רכבים שעברו תאונה מורכבת. במצב כזה, בעל הרכב מוכר את הרכב לצורך פירוק, תהליך בו מפרקים את הרכב ומסיימים את חייו תוך ניצול של החלקים הטובים שלו. מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות היא פעולה שגרתית, מאחר שרכב שנמכר לפירוק לא ימשיך לנסוע בכביש ולכן אין צורך להעביר את הבעלות עליו. עם זאת, על מנת שהרכב לא יהיה תחת האחריות שלכם לאחר מכירתו לפירוק יש לבצע מספר צעדים- ביטול רישיון הרכב ובחירה נכונה של חברת הפירוק.

ביטול רישיון הרכב

אמנם מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות היא פעולה שגרתית, אך על מנת להימנע מסיבוכים ולהסתכן בשימוש לא חוקי ברכב חשובאמנם מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות היא פעולה שגרתית, אך על מנת להימנע מסיבוכים ולהסתכן בשימוש לא חוקי ברכב חשוב מאוד לבטל את רישיון הרכב מאוד לבטל את רישיון הרכב לפני המכירה. לשם כך יש להוריד את הרכב מהכביש על ידי מילוי טופס ייעודי להורדת רכב מהכביש. לשם כך יש למלא פרטים על הרכב ולהגיש את המסמכים הרלוונטיים למשרד הרישוי. במסגרת התהליך מול משרד הרישוי יהיה עליכם לעדכן כי הרכב מועבר לפירוק וכי יש לגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים בישראל. אף פעם אל תבצעו מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלת בלי לבטל את רישיון הרכב.

מדובר בתהליך פשוט וקצר יחסית בו עליכם להגיע עם תעודת זהות ועם רישיון הרכב ולמלא טופס הורדת רכב מהכביש. יש לקחת בחשבון שלאחר שתקבלו אישור על העברת הרכב לפירוק לא תוכלו לחזור אחורה, אלא עם עורך דין. לאחר שהמידע ייקלט, תקבלו ממשרד הרישוי רישיון כתום. רישיון זה מעיד כי הרכב ירד מהכביש וכי הוא לא נמצא יותר במאגר הרכבים הנעים בארץ. בנוסף, תוכלו למלא טופס להחזרת אגרת הרישוי על מנת לקבל את החלק היחסי שלה. כך משרד הרישוי ישלם לכם את החלק היחסי של אגרת הרכב. בנוסף, יהיה עליכם לפנות לחברת הביטוח כדי לעדכן אותה שהרכב ירד מהכביש.

למה זה חשוב?

כפי שציינו, אסור למכור רכב ללא העברת בעלות בלי לבטל את רישיון הרכב. למעשה יש מספר סיבות לכך. קודם כל מדובר בחובה חוקית שעליכם לבצע. סיבה נוספת היא הפסקת תשלומים על הרכב. במידה שלא תבטלו את רישיון הרכב, הרכב עדיין יהיה רשום כרכב פעיל בישראל ותידרשו להמשיך לשלם את כל התשלומים הנדרשים כמו אגרת רכב או טסט שנתי. עוד סיבה שבגינה חשוב מאוד לבטל רישיון רכב לפני מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות היא מניעת שימוש לרעה ברכב. כאשר אתם מוכרים רכב לפירוק אתם מסתכנים שייעשה ברכב שימוש לא חוקי. במצב כזה כל דו"ח תנועה שהרכב יקבל יגיע אליכם. למעשה לא חסרים אנשים שיכולים לנצל את המכירה ולהחזיר את הרכב לכביש או להשתמש בו בדרכים מפוקפקות, לכן חשוב מאוד לבטל את רישיון הרכב לפני המכירה. גם אם ינסו לשכנע אתכם לבצע מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות אל תעשו זאת לעולם. בנוסף לאחר הורדת הרכב מהכביש מומלץ להסיר את לוחית הרישוי מהרכב כדי לא להשאיר שום פרצה.

בחירת החברה לקניית הרכב לפירוק

כפי שציינו, במכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות יש לבצע שתי פעולות- ביטול רישיון הרכב ובחירה נכונה של חברת הפירוק. למעשה קיימות חברות שונות שקונות רכבים לפירוק. חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית, אמינה עם ניסיון ומוניטין חיובי בתחום. בררו האם לחברה יש ניסיון והאם היא הייתה מעורבת בתהליכי קניה של רכבים לפירוק. חברה מקצועית תלווה אתכם לאורך התהליך, תעדכן אתכם בשלבים שעליכם לבצע וכיצד לעשות אותם, תספק ייעוץ ותציע מחיר הוגן עבור רכישת הרכב.

שימו לב שקשה לענות מראש מה יהיה המחיר של הרכב במכירה. במסגרת תהליך המכירה, החברה שאיתה תבצעו את העסקה תגיע לבחון את הרכב ולהעריך את השווי שלו. החברה תבחן את החלקים התקינים שלו וכמה היא צפויה להרוויח עליו על מנת לוודא שהיא תבצע עסקה משתלמת. בהצעת המחיר יש לשים לב שהחברה שקונה את הרכב לא מנכה את התשלום לגרר שישנע את הרכב למגרש הפירוק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!