קונה משאיות לפירוק

במידה שיש לכם משאית ישנה שלא נוסעת יותר, עומדת מולכם אפשרות למכור את המשאית לפירוק. במכירת משאית לפירוק אתם גם מרוויחים את הכסף על המכירה וגם חוסכים תשלום על פינוי המשאית בעצמכם. כלומר, מדובר בעסקה משתלמת במיוחד. על קונה משאיות לפירוק נרחיב במאמר הבא.

מהו קונה משאיות לפירוק?

קונה משאיות לפירוק הוא למעשה עסק שקונה משאיות במצבים שונים ועושה שימוש ברכיבים התקינים שלהן. החלקים התקינים של המשאית יימכרו במגרשי רכבים. על ידי כך, בעלי משאיות יוכלו לקנות חלקי רכב לחילוף במידה שיצטרכו. את חלקי הברזל להם אין שימוש, יעבירו לתעשיית הברזל בארץ. כך למעשה ניתן להיות חלק מתהליך מחזור הברזל ולקחת חלק במלחמה להגנה על הסביבה.

קונה משאיות לפירוק בדרך כלל קונה משאיות בכל מצב- משאיות שלא נוסעות, משאיות עם תקלות מכאניות שלא שווה לתקן אותן, משאיות ללא טסט ואף משאיות לאחר תאונה קשה.

מדוע מפרקים משאיות?

כפי שציינו, קונה משאיות לפירוק מפרק את המשאיות שקנה ומוכר את החלקים התקינים למגרשי רכבים ואת חלקי הברזל למחזור.קונה משאיות לפירוק הוא למעשה עסק שקונה משאיות במצבים שונים ועושה שימוש ברכיבים התקינים שלהן. המטרה של פירוק משאית היא למעשה לסיים את חייה של המשאית תוך ניצול של החלקים הטובים המרכיבים אותה. תהליך פירוק של רכבים נקרא גם תהליך גריטה. בתהליך זה הרכבים עוברים פירוק כללי של כל החלקים על מנת לחשוף את שלדת הרכב. שלדת הרכב עשויה מברזל שנחשב לחומר שימושי מאוד ומבוקש מאוד. על מנת להפוך את שלדת הרכב לחומר גלם מקורי של ברזל היא תעבור ריתוך ולאחר מכן יהיה ניתן למכור אותה. החלקים המכניים של הרכב יעברו בדיקה בה יבחנו האם ניתן לעשות בהם שימוש חוזר ברכבים אחרים. במידה שהחלקים הללו יהיו תקינים הם ימכרו למוסכים ולמגרשי מכוניות ויהיה ניתן להשתמש בהם שנית.

אילו משאיות מיועדות לפירוק?

פירוק משאיות הוא תהליך שמסיים את חייהן של המשאיות. לכן, המשאיות שמיועדות לפירוק הן בדרך כלל משאיות ישנות שלא נמצאות בשימוש ואינן נוסעות על הכביש. רכבים ישנים מסוג זה נקראים גרוטאות מאחר שהם נמצאים בחניה בחוסר שימוש זמן רב ובעקבות כך מעלים אבק, חלודה ולכלוך רב. קונה משאיות לפירוק מחפש משאיות כאלה מאחר שלמרות שהן ישנות ומעלות חלודה זה לא מונע ממנו להשתמש בחלקי הברזל ולכן הן מתאימות לתהליך.

מלבד למשאיות ישנות שאינן משמשות את בעליהן יותר, יש מקרים בהם יש צורך לפרק משאיות חדשות. בדרך כלל הסיבה לכך תהיה תאונה קשה שעלויות התיקון שלה יקרות מאוד ולא משתלמות או תאונה מורכבת שהגדירה את המשאית כרכב מושבת שאסור לו לעלות על הכביש. במצבים אלה, קונה משאיות לפירוק יוכל לקנות את המשאית ולהרוויח כסף על החלקים הטובים שלה ועל חלקי הברזל שלה.

היכן מתבצע הפירוק?

פירוק משאיות ופירוק רכבים בכלל הוא תהליך שצריך להתבצע במקום ייעודי לכך. מדובר במגרשים ייעודיים בהם יש ציוד המשמשקונה משאיות לפירוק מחפש משאיות כאלה מאחר שלמרות שהן ישנות ומעלות חלודה זה לא מונע ממנו להשתמש בחלקי הברזל ולכן הן מתאימות לתהליך. לתהליך הפירוק והגריטה של הרכבים. שינוע הרכב למגרש הפירוק יתבצע בדרך כלל על ידי גרר מאחר שחל איסור לנסוע על הרכב. יש לקחת בחשבון כי מוסכים לא מטפלים בפירוק רכבים. לכן, אם אתם רוצים למכור את המשאית שלכם לפירוק אתם צריכים למצוא חברות מתאימות, מקצועיות ואמינות אליהן תוכלו לפנות. על מנת למצוא חברות אמינות תוכלו לבקש המלצות מאנשים או לחפש חברות מקצועיות באינטרנט. בבחירת החברה שימו דגש על הניסיון שלה.

ביטול רישיון הרכב

לפני שמעבירים משאית או כל רכב אחר לפירוק צריך לפנות למשרד הרישוי ולעדכן כי הרכב שלכם מועבר לפירוק וכי יש לגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים בישראל. ביטול רישיון הרכב הוא חובה חוקית ולכן חשוב מאוד לבצע אותה. בנוסף, במידה שלא תעדכנו את משרד הרישוי שהרכב שלכם עובר לפירוק, הרכב עדיין יהיה רשום כרכב פעיל ובעקבות כך אתם תמשיכו לקבל דרישות תשלום לאגרת רכב, טסט לרכב ועוד. בנוסף, רוב הרכבים שמגיעים לפירוק הם רכבים מושבתים ולא תקינים שחל עליהם איסור לעלות על הכביש. על מנת לוודא כי הרכבים הללו אכן יעברו תהליך פריקה יש לבטל את רישיון הרכב שלהם. כך אתם מבטיחים שלא יעשה בהם שימוש לא חוקי. יש לקחת בחשבון שבמידה שלא תבטלו את רישיון הרכב ויעשה שימוש ברכבים אלה, כל דו"ח על עבירת תנועה יגיע אליכם. לכן, חשוב מאוד לוודא שהרכב שלכם נגרע ממצבת הרכבים הפעילים.

הליך זה הוא הליך קצר ופשוט יחסית שתוכלו לבצע על ידי מילוי טופס במשרד הרישוי. רק לאחר שתקבלו אישור על ביטול הרישיון של הרכב תוכלו להעביר אותו למגרש לפירוק רכבים. ההמלצה היא לבצע את המשימה הזו בעצמכם ולא על ידי סוחרי הרכבים.

מה כולל תהליך קניית המשאית?

לפני שניתן למכור את המשאית לפירוק צריך לעבור תהליך מול משרד הרישוי בו עליכם למלא את כל המסמכים הרלוונטיים המעידים על כך שהרכב שייך לכם ועל הסיבה בגינה אתם מוכרים אותו לפירוק. לאחר שתקבלו אישור שמעיד שהרכב מיועד לפירוק תוכלו לעבור הלאה ולמצוא קונה משאיות לפירוק. מומלץ לחפש מקום מורשה שמוכר על ידי הרשויות.

לאחר שתמצאו חברה שקונה משאיות לפירוק, יתחיל תהליך הקנייה. קודם כל, החברה שתקנה את המשאית תוודא שהקנייה תשתלם עבורה. לכן, התשלום עבור הקנייה יקבע רק לאחר שהקונה יבחן את הרכב ויעריך את השווי שלו מבחינת חלקים שיוכל למכור ומבחינת הברזל שיוכל למכור. יש לקחת בחשבון כי המחיר על רכב לפירוק הוא לא מחיר גבוה מאחר שמדובר ברכבים לא תקינים. אך עם זאת, על מנת שהקנייה תהיה משתלמת גם עבורכם, חשוב לבחון מה המחיר כולל. שימו לב שהקונה לא מנכה את התשלום על הגרר שיסיע את הרכב למגרש הפירוק וכי הוא ישלם על כך.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!