קונה רכבים משועבדים לפירוק

נתקעתם עם רכב ישן שיש עליו שעבוד? השעבוד של הרכב ישן ואין לכם כוח להתעסק עם זה? לשם כך תוכלו לפנות לקונה רכבים משועבדים לפירוק, לקבל תמורה הוגנת ואף להשתחרר משעבוד. על כך נרחיב במאמר הבא.

מהם רכבים משועבדים?

קונה רכבים משועבדים לפירוק הוא עסק שקונה רכבים במצבים שונים כמו רכבים שלא נוסעים, רכבים עם תקלות חוזרות ונשנות

לפני שנסביר על קונה רכבים משועבדים לפירוק כדאי להבין מהם בכלל רכבים משועבדים. רכב משועבד הוא רכב שנמצא תחת הסגר צד שלישי עד מימוש של חובות. ישנן מספר רמות של שעבודים, בהתאם לחומרת המצב. רכב משועבד יכול להיגרם ממספר סיבות שונות כמו אי עמידה בהלוואה, חובות, פשיטת רגל ועוד. ברוב המקרים בדיקה של רכב משועבד תתבצע על ידי בדיקה חכמה באמצעות הדואר המקומי. בדרך כלל רכבים משועבדים נמצאים בחזקתה של חברה, בנק, ארגון או מוסד ממשלתי. לפני שקונים רכבים חשוב מאוד לבדוק האם מדובר ברכבים משועבדים.

מהו קונה רכבים משועבדים לפירוק?

קונה רכבים משועבדים לפירוק הוא למעשה עסק שקונה רכבים ישנים, לא תקינים ואף משועבדים על מנת לעשות שימוש ברכיבים התקינים שלהם ובחלקי הברזל. קונה רכבים משועבדים לפירוק הוא עסק שקונה רכבים במצבים שונים כמו רכבים שלא נוסעים, רכבים עם תקלות חוזרות ונשנות שלא שווה לתקן, רכבים ללא טסט, רכבים משועבדים ואף רכבים לאחר תאונה שעלויות התיקון שלה לא משתלמות או שהתאונה הייתה מורכבת והגדירה את הרכב כמושבת.

קונה רכבים משועבדים חדשים

ישנם מקרים רבים בהם רכבים חדשים משועבדים ובעליהם מעוניינים למכור אותם. במצב כזה יש לבצע תהליך העברת בעלות והסרת שעבוד בתמורה לערך הרכב. קניית רכבים משועבדים חדשים מתבצעת על ידי עסקים שונים כמו חברות ליסינג, חברות השכרה, מגרשי קנייה ומכירת מכוניות ועוד. בדרך כלל תהליך הרכישה של רכב משועבד יכלול גם את תהליך השחרור והעברת השעבוד. תהליך זה כולל החזרה של רכב משועבד ורכישה של רכב חדש יותר על ידי העברת שעבוד מרכב לרכב.

קונה רכבים משועבדים ישנים

בניגוד לרכבים חדשים, עם רכבים משועבדים ישנים הסיפור הוא מעט שונה. במידה שיש לכם רכב ישן, לדוגמא בן 20 שנים אך עדיין משועבד התהליך יהיה מעט שונה. רכבים משועבדים ישנים פעמים רבות יהיו רכבים שהערך שלהם נמוך כל כך, כך שלא יהיה ניתן למכור אותם לצורך שימוש. במצבים כאלה, הגורמים שציינו קודם כמו חברות ליסינג, מגרשי קנייה, חברות השכרה וכן הלאה, לא ירצו לקנות את הרכב ולא יהיו מוכנים לטפל בו. במידה שיש לכם רכב משועבד ישן יכול להיות קשה מאוד למכור אותו, במיוחד אם מדובר ברכב מושבת. על מנת למכור את הרכב יהיה עליכם לתקן אותו, לבצע טסט ולהעביר את השעבוד. לכן, במצב כזה יש לחפש קונה רכבים משועבדים לפירוק. תהליך הפירוק ישאיר את הקונה עם רווח מסוים ואתם תוכלו להשתחרר מהשעבוד ואף מהצורך לדאוג לפינויו של הרכב.

מה כולל תהליך הקנייה?

במידה שאתם רוצים למכור את הרכב לקונה רכבים משועבדים לפירוק אתם צריכים לעבור מספר שלבים. לעומת מכירה של רכב שאינובמידה שאתם רוצים למכור את הרכב לקונה רכבים משועבדים לפירוק אתם צריכים לעבור מספר שלבים. משועבד, מכירת רכבים משועבדים כוללת מספר גורמים נוספים. כאשר מוכרים רכב לא משועבד יש לקחת בחשבון את המוכר, הקונה ואת משרד הרישוי. אך כאשר מדובר ברכב משועבד יש לקחת בחשבון גם את בעל החוב שמימן את רכישת הרכב ושאליו הרכב משועבד. כאשר מוכרים רכב משועבד יש צורך בהעברות כספיות שמיועדות לפירעון החוב. רק לאחר שהחוב יפרע יהיה  ניתן לשחרר את הרכב משעבוד ולהעביר בעלות. בדרך כלל תהיה עדיפות למכור רכב משועבד לגורמים עסקיים מוכרים ומורשים בעלי ניסיון של שנים.

על מנת לשחרר את הרכב משעבוד ולמכור אותו יש לבצע מספר פעולות בולטות-

  • בדיקת השעבוד- קודם כל יש לבדוק למי הרכב משועבד. חשוב לבדוק האם כנגד הרכב עומדים שעבודים נוספים.
  • פירעון החוב- לאחר שבדקתם למי הרכב משועבד יש לפעול עבור פירעון החוב מול הגורם המממן.
  • שחרור אזהרת רכב משועבד- כאשר רכב משועבד לגורם שלישי, על רישיון הרכב כתובה הערת אזהרה "רכב משועבד". לאחר שפרעתם את החוב יש לפעול לשחרר את הערת האזהרה במשרד הרישוי.
  • העברת בעלות- לאחר שסיימתם את כל השלבים הקודמים תוכלו לבצע העברת בעלות לרוכש שמימן את החזר החוב ושיחרר את השעבוד.

מה עושים עם הרכב לאחר הפירוק?

תהליך פירוק רכבים הוא תהליך שמתבצע במטרה לסיים את חייהם של הרכבים תוך ניצול של החלקים הטובים המרכיבים אותם. כאשר רכבים מועברים לפירוק מתחיל תהליך ארוך של פירוקן לחלקים הקטנים ביותר. בתהליך הפירוק הרכבים יעבור פירוק כללי של כל החלקים שלהם. במהלך הפירוק תיחשף שלדת הרכב. שלדת הרכב עשויה מחלקי ברזל רבים. הברזל הוא אחד החומרים השימושיים והמבוקשים ביותר. לכן, על ידי ריתוך של שלדת הרכב ניתן להחזיר את הברזל לחומר גלם מקורי ולמכור אותו לשימוש חוזר. על ידי ריתוך שלדת הרכב ומכירת הברזל ניתן לתרום למאבק לשמירה על איכות הסביבה. זאת למעשה על ידי מחזור הברזל והפחתת הצורך ליצר ברזל חדש (תהליך שכולל זיהום סביבתי רב ושימוש במשאבי טבע נדירים).

מלבד לשימוש בחלקי הברזל של הרכב, בתהליך הפירוק מפרקים גם את החלקים המכניים שלו. לאחר פירוק החלקים המכניים, הם יעברו בדיקה על מנת לראות אם הם יכולים לשמש כחלקי חילוף. במידה שהחלקים הללו תקינים וניתן לעשות בהם שימוש חוזר יהיה ניתן למכור אותם למוסכים או למגרשי מכוניות ולהשתמש בהם כחלפים לרכבים. חלקי חילוף יד שנייה הם זולים יותר מחלקים חדשים ולכן בעלי רכבים רבים בוחרים לרכוש אותם. בדרך כלל על מנת למכור את החלקים הללו ברווח גבוה יהיה צורך לשפץ אותם בצורה מקצועית.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!