קונה רכבים לפירוק לברזל

כאשר מפרקים רכבים, את חלקי הברזל שלהם מוכרים לתעשיית הברזל בארץ. כך ניתן למחזר ולהשתמש שוב בחלקי הברזל הללו. פירוק רכבים לברזל כולל יתרונות רבים עליהם נרחיב במאמר הבא.

מהו קונה רכבים לפירוק לברזל?

קונה רכבים לפירוק לברזל הוא עסק שקונה רכבים ישנים ולא תקינים המיועדים לפירוק. על ידי פירוק הרכבים ניתן להשתמש ברכיביםונה רכבים לפירוק לברזל קונה רכבים במצבים שונים בהם רכבים שלא נוסעים התקינים שלהם כחלקי חילוף יד שנייה ולמחזר את חלקי הברזל שלהם. קונה רכבים לפירוק לברזל קונה רכבים במצבים שונים בהם רכבים שלא נוסעים, רכבים עם תקלות חוזרות, רכבים שעלויות התיקון לא כדאיות כלכלית, רכבים ללא טסט, רכבים אחרי תאונה שעלויות התיקון גבוהות מידי או שהוגדרו כמושבתים ואסור להם לעלות על הכביש יותר.

מה קורה לרכב לאחר הפירוק לברזל?

במידה שתמכרו את הרכב לקונה רכבים לפירוק לברזל הרכב יגיע למגרש פירוק ויעבור פירוק כללי. במהלך הפירוק יחשפו את שלדת הרכב ויפרקו את החלקים הקטנים ביותר שיש ברכב. במסגרת פירוק רכבים, קונה הרכב יוכל לבצע שתי פעולות מרכזיות- למכור את חלקי הברזל של הרכב ולמכור את החלקים המכניים שישמשו כחלקי חילוף לרכבים. בפירוק רכבים חושפים את שלדת הרכב שעשויה ברזל. ברזל הוא חומר שימושי ומבוקש מאוד. על ידי ריתוך של שלדת הברזל ניתן לקבל חומר גלם מקורי וכך למכור את הברזל במחירים משתלמים במיוחד. מדובר בהליך שמספק רווחים ואף תורם לשמירה על איכות הסביבה.

מה היתרונות של מחזור ברזל?

כפי שציינו, במידה שתמכרו את הרכב לקונה רכבים לפירוק לברזל, חלקי הברזל הקיימים ברכב יחודשו ויתאפשר בהם שימוש חוזר. למחזור ברזל יש יתרונות רבים-

  1. הפחתת הזיהום הסביבתי – על ידי פירוק רכבים לברזל ומחזור הברזל ניתן להפחית את הזיהום הסביבתי. ככל שהשנים עוברות המאבק להגנה על איכות הסביבה הופך לחשוב יותר. החור באוזון רק הולך וגדל, האוויר שאנחנו נושמים מזדהם, מתרחשים שינויים במזג האוויר ואנחנו חשופים לבעיות בריאותיות שונות. בעקבות כך, המודעות לחשיבות בשמירה על איכות הסביבה עולה ואנשים רבים מחפשים דרכים לתרום למאבק בלי לשנות את אורח החיים שלהם באופן משמעותי. אחת הדרכים היעילות ביותר לכך היא למחזר ברזל. תהליך הייצור של ברזל הוא תהליך לא פשוט שמצריך חימום של הברזל באנרגיות בעירה גבוהות. במהלך התהליך, אנרגיית החום בה נעשה שימוש מזהמת את האוויר ופולטת רעלים רבים. לעומת זאת, תהליך המחזור מצריך אנרגיית חום נמוכה יותר שמאפשרת להפחית את הזיהום הסביבתי. אלמנט נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא הפחתת הפסולת. כאשר לא משתמשים בפסולת ברזל היא מוטמנת באדמה ומזהמת את הקרקעות שלנו. בסופו של דבר הזיהום עלול לחדור למי התום ולזהם גם אותם. לכן, על ידי מחזור ברזל ניתן להפחית את הצטברות הפסולת על הקרקעות שלנו וכך להפחית את הזיהום הסביבתי.
  2. שמירה על משאבי טבע – יתרון משמעותי נוסף במחזור ברזל שגם הוא בא לידי ביטוי כיתרון סביבתי הוא היכולת לשמור על משאבי טבע. למעשה, ברזל חומר גלם שמקורו במכרות ברזל טבעיים. מכרות הברזל הם משאבי טבע ייחודיים. ככל שנשתמש במכרות אלה יותר הם ילכו וייעלמו מהעולם. לכן, על מנת להפחית את השימוש במכרות הברזל ולשמור עליהם חשוב מאוד למחזר ברזל. בתהליך המחזור למעשה לוקחים ברזל ישן שכבר נכרה ממכרות הברזל ומחדשים אותו. כך אין צורך לכרות ברזל חדש וניתן להפחית את השימוש במשאבי הטבע הללו.
  3. הוזלת עלויות – מלבד ליתרון סביבתי, מחזור ברזל כולל בתוכו גם יתרון כלכלי חשוב. למעשה, ייצור ברזל הוא תהליך יקר שמצריך תנאים מסוימים. בעקבות כך, רוב הברזל מיוצר במדינות אחרות ויש לייבא אותו לארץ. מלבד לתהליך הייצור שהוא יקר, גם הייבוא הוא לא זול והוא מצריך אף תשלום של מס ייבוא. כלומר, מדובר במחירים לא זולים כלל. בנוסף, יש לקחת בחשבון שככל שמכרות הברזל הולכים ונעלמים מהעולם, כך ההיצע יורד אך הביקוש עולה. בעקבות כך המחירים עולים באופן משמעותי. לכן, על מנת לאפשר בקרה על המחירים ואף להוזיל עלויות מומלץ לבצע מחזור ברזל. תהליך המחזור הוא תהליך זול יותר באופן משמעותי מתהליך הייצור והוא מאפשר לוותר על ייבוא ברזל חדש.

מה כולל תהליך קניית רכבים לפירוק?

תהליך קניית רכבים לפירוק הוא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. קודם כל על מנת למכור את הרכב לפירוק יש לעבור תהליך מולבמידה שתמכרו את הרכב לקונה רכבים לפירוק לברזל הרכב יגיע למגרש פירוק ויעבור פירוק כללי. משרד הרישוי. במסגרת תהליך זה יש למלא את כל המסמכים הרלוונטיים (באופן פרונטלי או מקוון) המעידים על השייכות של הרכב אליכם ועל הסיבות בגינן אתם מוכרים את הרכב לפירוק. שימו לב- ברגע שמשרד הרישוי יאשר לכם את הפירוק לא תוכלו לחזור אחורה, אלא עם עורך דין. בנוסף חשוב מאוד לבטל את רישיון הרכב על מנת שהרכב לא יהיה רשום כרכב פעיל גם לאחר הפירוק. לאחר שתקבלו אישור על כך שהרכב מיועד לפירוק יהיה עליכם לחפש קונה רכבים לפירוק לברזל ותתחילו בתהליך המכירה. במסגרת התהליך קונה הרכבים יבחן את הרכב שאתם רוצים למכור ויעריך את השווי שלו על מנת לבחון אם מדובר בעסקה משתלמת או לא. קחו בחשבון כי המחיר שישלם קונה רכבים לפירוק לברזל יהיה נמוך יותר מהשווי של הרכב בשוק רכבי היד השנייה מאחר שהמכירה מיועדת למחזור שיש לה ערך נמוך יחסית. הפירוק יתבצע רק במגרשים הייעודיים לכך ושינוע הרכב למגרשים אלה יתבצע על ידי גרר. על מנת שהמכירה תשתלם גם עבורכם חשוב לבדוק שהקונה לא מנכה את התשלום על הגרר שיסיע את הרכב למגרש הפירוק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!