רכבים לפירוק למכירה יד 2

כל רכב באיזשהו שלב מגיע לקיצו ולא ראוי יותר לנסיעה על הכביש. במצב כזה, האופציה הטובה ביותר של בעל הרכב היא למכור את הרכב לפירוק. מכירת הרכב לפירוק תאפשר לבעל הרכב להרוויח סכום מסוים על הרכב הישן. על כך נרחיב במאמר הבא.

רכבים לפירוק למכירה יד 2- מהו פירוק רכבים?

פירוק רכבים הוא תהליך שמתבצע במטרה לסיים את חייו של הרכב אך עדיין לנצל את החלקים הטובים שלו. בתהליך הפירוק למעשהרכבים לפירוק למכירה יד 2- מהו פירוק רכבים? פירוק רכבים הוא תהליך שמתבצע במטרה לסיים את חייו של הרכב מפרקים את החלקים של הרכב ומשתמשים בכל מה שניתן- חלקים מכניים, מתכות, שלדת הרכב, חלקי פלסטיק ואף במראות ובזגוגיות. פירוק רכבים הוא תהליך שמתבצע במגרש ייעודי לפירוק המכיל את כל הציוד הנדרש לפירוק. בדרך כלל הרכבים הנמכרים לפירוק הם רכבים ישנים ולא תקינים שלא ראויים לנסוע על הכביש ולכן השינוע למגרש הפירוק מתבצע על ידי גרר.

רכבים לפירוק למכירה יד 2- הסיבות לשליחת רכבים לפירוק

מכירת רכב לפירוק היא לא הבחירה הראשונה של בעלי רכבים, אך לעתים היא בלתי נמנעת. למעשה יש מספר סיבות המובילות את בעלי הרכבים למכור את הרכב שלהם לפירוק.

  • רמת תפקוד- הסיבה הראשונה שמובילה בעלי רכבים למכור רכבים לפירוק היא רמת תפקוד נמוכה. במידה שיש לכם רכב ישן, עם תפקוד ירוד, שפולט עשן, שהמנוע שלו לא תקין, שהוא סובל מתקלות חוזרות ושאתם חוששים לנסוע בו- אל תחכו ותמכרו אותו לפירוק.
  • אין קונים- הסיבה השנייה שמובילה בעלי רכבים למכור רכבים לפירוק היא כאשר הם רוצים למכור את הרכב אך לא מוצאים קונים. פעמים רבות, אי מציאת קונים למכירת רכב מעידה על כך שהרכב לא ראוי יותר לנסיעה. במצב כזה, האפשרות הטובה ביותר העומדת בפני בעלי הרכב היא למכור את הרכב לפירוק.
  • עלויות תיקון לא כדאיות- הסיבה השלישית למכירת רכב לפירוק היא כאשר עלויות התיקון של הרכב לא כדאיות. במידה שיש ברכב תקלה חוזרת, במידה שאתם צריכים להכין את הרכב לטסט או כל סיבה אחרת- ועלויות התיקון גבוהות מידי אתם צריכים לחשוב האם זה משתלם. פעמים רבות התיקון יהיה לא משתלם ולא כדאי. במצבים כאלה כדאי למכור את הרכב לפירוק.
  • תאונה- הסיבה הרביעית למכירת רכב לפירוק היא לאחר שהרכב עבר תאונה. במקרים כאלה, ייתכנו שני תרחישים- עלויות תיקון גבוהות מידי או הרכב הוגדר כמושבת ואסור לו לעלות על הכביש. בכל אחד מהתרחישים הללו האופציה הטובה ביותר תהיה למכור את הרכב לפירוק.

רכבים לפירוק למכירה יד 2- מכירת חלקי חילוף יד 2

במסגרת תהליך הפירוק, מפרקים את החלקים המכניים של הרכב. לאחר הפירוק, החלקים הללו עוברים בדיקה בה בוחנים האם הם תקינים והאם ניתן לבצע בהם שימוש חוזר כחלקי חילוף יד 2. את כל הרכיבים התקינים מוכרים למוסכים ולמגרשי רכב שמחפשים חלקי חילוף יד 2. בדרך כלל החלקים הטובים הם חלקים של רכבים שעברו תאונה או שחל בהם כשל מסוים שמונע מהם להמשיך לנהוג על הכביש. כלומר, מדובר בחלקים תקינים, איכותיים ומקוריים שנמכרים כחלקי חילוף במחירים מוזלים יותר רק מהסיבה שהם יד 2. לפני שהחלקים הללו מוצעים למכירה הם עוברים שיפוץ וחידוש. עבור בעלי רכבים שמחפשים חלקי חילוף במחירים זולים יותר מדובר באופציה הטובה ביותר מאחר שמדובר בחלקים מקוריים מן היצרן.

רכבים לפירוק למכירה יד 2- מכירת ברזל יד 2

מלבד לחלקי חילוף יד 2, במסגרת פירוק הרכבים מפרקים גם את חלקי הברזל שלו. למעשה בתהליך הפירוק הרכב מפורק עד שחושפים את שלדת הרכב. מאחר ששלדת הרכב עשויה ברזל, ניתן להשתמש בה ולמכור אותה לתעשיית הברזל בארץ לצורך מחזור. הברזל הוא חומר גלם מבוקש ושימושי במיוחד ועל ידי ריתוך שלדת הרכב ניתן לקבל חומר גלם מקורי שראוי לשימוש חוזר. על ידי מכירת הברזל ומחזור שלו ניתן להנות ממגוון יתרונות שונים שבאים לידי ביטוי הן מבחינה כלכלית והן מבחינה סביבתית.

קודם כל נסביר על היתרון הסביבתי. כולנו יודעים שבשנים האחרונות הצורך לשמירה על איכות הסביבה עולה. החור באוזון גדל,מכירת רכב יד 2 לפירוק היא לא הבחירה הראשונה של בעלי רכבים, אך לעתים היא בלתי נמנעת. ההתחממות הגלובלית מחמירה ואנחנו חשופים לבעיות בריאותיות שלא היו בעבר. על ידי מחזור ברזל ניתן לתרום למאבק על איכות הסביבה. למעשה, תהליך הייצור של הברזל הוא תהליך שמצריך חימום של הברזל באנרגיות בערה גבוהות. שימוש באנרגיות בערה אלה מזהם את האוויר וכולל פליטה של רעלים רבים. לעומת זאת, תהליך המחזור של הברזל כולל אנרגיית חימום נמוכה יותר באופן משמעותי ולכן היא כוללת פחות זיהום סביבתי. בנוסף, מקורו של הברזל הוא במכרות ברזל שנחשבים למשאבי טבע ייחודיים. משאבי הטבע הללו הולכים ונעלמים מהעולם ולכן על מנת לשמור עליהם ניתן למחזר חומרים קיימים ולא לכרות חדשים. לכן על ידי מחזור ברזל ניתן להפחית את כריית הברזל ולשמור על מכרות הברזל. בנוסף, כאשר לא ממחזרים, פסולת הברזל מצטברת על גבי הקרקעות שלנו, תופסת מקום ואף מזהמת את הקרקעות. בסופו של דבר הזיהום עלול לחדור למי התהום. אך כאשר ממחזרים ניתן להפחית את הצטברות הפסולת על הקרקעות וכך גם להפחית את הזיהום הסביבתי.

בנוסף, מחזור ברזל כולל גם יתרון כלכלי. ייצור ברזל הוא תהליך יקר שמתבצע בתנאים מסוימים מאוד. בארץ התנאים הללו לא קיימים ולכן רוב הברזל מיוצר במדינות אחרות ומיובא לארץ. אם נחבר את עלויות הייצור הגבוהות לצד עלויות הייבוא שכוללות גם תשלום מס ייבוא, נוכל להסיק שהמחיר של הברזל הוא לא זול כלל. לעומת זאת, מחזור ברזל הוא תהליך זול יותר באופן משמעותי והוא מאפשר להפחית את הצורך בייבוא ברזל חדש. כך ניתן להוזיל את העלויות של הברזל בשוק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!