שווי רכב לפירוק

שווי רכב לפירוקשווי רכב לפירוק

כמו בכל שבוע עולה וויכוח מחודש במשפחה בנוגע לרכב הישן של הסבא, שכבר הרבה מאוד שנים תופס מקום מיותר בחניה הציבורית המשותפת של הדיירים. למרות שהרכב מסמל מעין חיבור רגשי לסבא שכבר לא איתכם, כדאי לזכור כי עצם הימצאותו של הרכב בחניה ללא שימוש מגדיר אותו כמפגע סביבתי. ההגדרה הזו נקבעת על פי תהליכי הבלאי של הרכב הישן, כאשר הוא צובר חלודה, לכלוך ואבק ואף נתון למעשי ונדליזם של ילדים משועממים.

כיוון שמדובר על מפגע סביבתי הפוגע באיכות הסביבה, העירייה עלולה לקנוס אתכם בלא מעט כסף עד לסילוק המפגע מהשטח הציבורי שברשותה. אז מה עושים? מצד אחד לא שווה לתקן כזה רכב ישן וגם עלויות האחזקה הן רבות, ומצד שני חבל להפסיד כסף על הרכב מיוחד של הסבא. הפתרון הוא פשוט – מוכרים את הרכב לפירוק! שווי רכב לפירוק עשוי להכניס לכיסכם סכום סמלי ומכובד, וגם תוכלו להיפטר מהמפגע הסביבתי.

פירוק רכבים – למה ואיך?

תהליך פירוק רכבים נועד למעשה לסיים את חייהם של רכבים ישנים, מושבתים וכאלו שאינם תקינים לנהיגה ונסיעה על הכביש. בדרך הזו ניתן לצמצם מפגעים סביבתיים, וגם להעניק לבעלי הרכבים סכומי כסף סמליים שיעודדו אותם להיפטר מגרוטאות של רכבים ישנים ולא שימושיים.

פירוק הרכב מוכר גם בשם של גריטה, כיוון שזו מילה הנגזרת מהמונח גרוטאה – שזהו תיאור של רכב ישן וחסר שימוש ותועלת. בתהליך הגריטה מוסרים מהרכב של כחלקים הטובים שלו, לרוב אלו יהיו חלקים מכניים תקינים הנמצאים מתחת למכסה המנוע, אותם ניתן להעביר לרכבים נוסעים הזקוקים לחלקי חילוף משומשים. 

בנוסף לחלקים הטובים בהם ניתן לעשות שימוש חוזר, נעשה שימוש חוזר גם בברזל המרכיב את הרכב. לשם כך קונה הרכבים לפירוק מסירים את כל חלקי הרכב עד לחשיפת השלדה, ולאחר מכן מבצעים ריתוך של כל הברזל כדי למכור אותו לחברות, מפעלים ותעשיות העושות שימוש בחלקי ברזל.

שווי רכב לפירוק – כמה כסף ייצא לכם מזה?

נוסף לשמירה על איכות הסביבה ודאגה להתקנת חלקי חילוף משומשים ברכבים נוסעים, מכירת רכב לפירוק עשויה להניב רווח סמלי לאדם שרוצה להיפטר מהגרוטאה שנמצאת אצלו בבית. שווי רכב לפירוק יכול לנוע בין כמה מאות עד אלפי שקלים, זאת בהתאם למצבו של הרכב המיועד לפירוק וכן פרמטרים כמו שנת הייצור שלו, הדגם של הרכב, המצב המכני של החלקים ועוד גורמים נוספים. 

כיוון שהייעוד של הרכב הוא פירוק וסיום החיים, יש לקחת בחשבון כי לא תקבלו עליו מחיר מחירון כי הוא לא חוזר לנסיעה על הכביש.

האם ניתן להרוויח יותר על רכב חדש מושבת לעומת רכב ישן מושבת?

באופן טבעי נהוג לחשוב כי רכב חדש יחסית שנמכר לפירוק יניב שווי גבוה יותר, לעומת רכב ישן הצובר חלודה שנמכר לגריטה. לרוב קונה רכבים לפירוק אכן יעשו שימוש רק בברזל של הרכב הישן שנמכר להם, כיוון שהחלקים המכניים של הרכב כבר לא תקינים או לא רלוונטיים במקרים קיצוניים.

יחד עם זאת יש לזכור כי לא בהכרח שווי רכב לפירוק שהוא חדש יהיה גבוה יותר מרכב ישן, כיוון שזה תלוי בעיקר במצב המכני שלו ובשימוש שניתן לעשות בחלקים שלו. במידה וקונה הרכב רואה כי החלקים אינם תקינים, או שאינם מבוקשים עבור רכבים הזקוקים לחלקי חילוף משומשים – הוא יקבע את שווי הרכב לפירוק על פי הברזל שהוא ימכור.

האם כל מגרש רכבים יכול לקנות ממכם את הרכב לפירוק?

פירוק הרכבים נעשה על ידי מגרשי רכבים המתעסקים בפירוק ומכירה של חלקי רכב משומשים, שאלו לרוב חברות ועסקים פרטיים. ניתן למצוא גם סוחרים פרטיים שיהיו מעוניינים לקנות רכבים לפירוק, כאשר הם אלו שיחליטו לאיזה מגרש רכבים לפירוק הם ירצו להעביר את הרכב. כך או כך, חשוב לוודא כי אתם מוכרים את הרכב לחברה/סוחר אמינים ומקצועיים בתחום.

כיצד תמנעו שימוש מחודש ברכב לצרכי נסיעה?

רכב שמועבר לפירוק הוא רכב המוגדר כמושבת, ולכן חל איסור לנסוע איתו בכביש. כדי להבטיח כי לא יעשה שימוש מחודש ברכב שמכרתם לפירוק, חשוב לבטל את רישיון הרכב מבעוד מועד במשרד הרישוי. אפשרות אחרת היא להעביר את הרכב על שמו של קונה הרכב, כך שאתם מסירים מעצמכם כל אחריות לגבי הרכב.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!