כך תשלחו את הרכב שלכם לפירוק

הרכב שלכם כבר עומד שבועות על גבי שבועות בחנייה? תיקון רכב לעיתים יכול להפוך ללא כלכלי בכלל, שווי התיקון עולה לפעמים על שווי הרכב, במיוחד כאשר אתם רוכשים רכב יד שנייה מאדם פרטי. פירוק רכב הוא אחד הפתרונות הנכונים ביותר עבור כל בעל רכב ישן, רכב שעבר תאונת טוטאלוס או רכב שלא מצליח להימכר מסיבות כאלה ואחרות. 

פירוק רכב
תמונה: freepik

מהם היתרונות של פירוק רכב?

אנו אוהבים למצוא את הנקודה החיובית בכל תחום בחיים. מכירת רכב אינה דבר פשוט, לעיתים מדובר על רכב בעל ערך סנטימנטלי, הרכב הראשון בו הכרתם את בת הזוג שלכם, או רכב שעבר בירושה מהסבתא. אך לעיתים צריך לדעת להגיד שלום, לפחות אם אתם מאבדים את הרכב שלכם דעו שיש בכך גם מספר יתרונות:

סביבה – לא צריך להיות בעל אידיאולוגיה עמוקה ומסובכת בכדי להבין את היתרון המרכזי שיש בפירוק רכבים כלפי הסביבה. כאשר אנו מוכרים רכבים לפירוק ניתן למחזר את החלקים של הרכב ולהשתמש בברזל ובמתכת. אמנם זה נראה לכם דבר שולי, אך במגרש גרוטאות סטנדרטי יש כמה עשרות מכוניות המיועדות לפירוק (לפחות), אם נחשב את הסכום הכולל נוכל לראות שהמחזור משפיע באופן ניכר על איכות הסביבה.

זמינות – בעוד שמכירת רכב יכולה להיות מאוד מייגעת, יש מקרים בהם הקונה רוצה לעשות בדיקה במוסך על חשבון המוכר, עליכם יהיה לשלם עבור הבדיקה במקרה בו לא ירכוש את הרכב, ידרשו עוד טיפולים לעיתים לפני המכירה והסאגה ממשיכה עוד ועוד. לעיתים הרבה יותר פשוט למכור את הרכב למגרש גרוטאות. פירוק רכב הוא תהליך די מהיר ופשוט, הסכום קבוע מראש והכסף במזומן.

הובלה – משאיות גרר של מגרש המכוניות הוא זה שיוביל את הרכב שלכם במקרה בו תרצו למכור את לפירוק. לאחר מכן תקבלו הערכה עבור שווי הרכב ותקבלו את התשלום במזומן. אין צורך להשקיע עוד כספים עבור ההובלה, היא כרוכה במחיר, הזמינות גבוהה ואין צורך לשבור את הראש עד לקבלת החלטה. כמו כן, חשוב לציין שיש לדווח למשרד הרישוי על מכירת רכב לפירוק כדי להבטיח שהרכב לא יעלה שוב על הכביש.

פירוק רכב – מחיר מחירון

אם אתם מתכננים להגיע למגרש גרוטאות ולצפות לכך שתקבלו את שווי מחיר הרכב לפי מחיר המחירון אתם טועים, יתרה על כך, גם אם תפנו לאדם פרטי תענו בשלילה. לצערנו, אין אומדן מדויק לגבי עלויות רכב, המחירון היחיד שקיים בשוק הוא של יצחק לוי, וגם לפיו אף אדם לא פועל. 

בשנים האחרונות הממשלה מנסה לפעול על מנת לייצר מחיר מחירון אחיד לכל הרכבים, זאת יוזמה שיתופית של השרה מירי רגב ומשרד התחבורה. המחירון יעבוד על סמך הנתונים הנרשמים בעת העברת הבעלות בדואר על ידי אנשים פרטיים. מדובר על פרויקט מסובך שעדיין נמצא בחיתולים, אך אם יעבוד ביום מן הימים נוכל להרגיש הרבה יותר ודאיים לגבי המכירות והרכישות שלנו בתחום הרכב.

עד אז המחיר בו תמכרו את הרכב שלכם לאדם פרטי יהיה בהתאם למצב הרכב, לשנה שלו, ביקוש הרכב וכמובן שיהיה מיקוח. אם תרצו איזו נקודה למצוא בה נחמה נוכל לספר לכם שמגרשי גרוטאות הם בעלי מחירים אחידים לרוב, זאת בהתאם לחלקי הרכב התקינים ולשווי המתכת ברכב. אם מדובר על רכב ישן שאין לו ביקוש, או שעבר תאונה והתיקון יקר מאוד, עדיף לכם למכור את הרכב למגרש מכוניות.

פירוק רכב – בחירת מגרש מתאים

אם יורשה לנו, מכירת הרכב לאדם פרטי לא אמורה לבוא בחשבון. זאת בשל השוק הפרטי שהפך לפרוץ מאוד, ואנו לא מדברים על העניינים הכלכלי. אם הבעיה הייתה רק כלכלית היינו מניחים לכך ונהנים מהתחרות, אך הבעיה היא חוקית. בדרך כלל מכירת רכבים לאדם פרטי יכולה ליצור בעיות בהן ללא פיקוח מתמיד של המוכר, הקונה יכול לעבור עבירות עם הרכב שלכם, זאת אומרת עם הלוחית רישוי שלכם. ללא דיווח בזמן אתם צפויים לשאת את כל העבירות אשר יעשו באמצעות הרכב שלכם. 

לאחר שהסברנו מדוע אנו פחות מעדיפים לעבוד מול אנשים פרטיים, הגענו לחברות הגדולות. תחילה נדגיש שהגודל לא קובע, יש גם חברות קטנות המציעות שירותים מבטיחים. בחירת החברה אצלה תעמידו את הרכב לפירוק צריכה להיות חברה אמינה, חברה המציעה לכם ייעוץ לפני שאתם חותמים על משהו, הובלה הכלולה במחיר וכמובן ניהול מסודר של כל העסקה. 

ההצעה שלנו היא לעשות סקר שוק, זאת השיטה היעילה ביותר למציאת המקום ממנו הכי משתלם לכם למכור את הרכב. יש לציין שלא כדאי לכם להגיע רחוק מבחינה גיאוגרפית עם הבחירה שלכם, אם תחליטו לעבוד מול פירוק רכב באשקלון כאשר אתם גרים בכרמיאל, ההובלה עצמה תעלה לכם לא מעט… חשבו מה הכי כלכלי לכם, ומה הכי בטוח עבורכם.

מסקנות

להיפרד מהרכב הוא הליך לא פשוט, למרות שיש אנשים שנפרדים מהרכבים שלהם כל 3 שנים (ברגע שנגמר הביטוח). רכב אשר משרת אתכם שנים רבות הופך להיות חלק ממכם באיזה שלב, אך צריך לדעת לשחרר. ישנם מקרים שונים בהם נאלץ להיפרד מהרכב, אחד כאשר הרכב כבר ישן, השני הוא לאחר תאונה כאשר התיקון עולה על שווי הרכב. במקרים כאלה תוכלו לבחור בין מכירה לאדם פרטי או למגרש מכוניות. הבחירה צריכה להיות בהתאם לשיקולים פרטיים ושכלתניים. 

אם החלטתם לבחור למכור את הרכב לפירוק העדיפו לפנות לחברות גדולות ומוכרות מאשר לאנשים פרטיים. מדובר על תהליך פשוט, אך גם פשוט מאוד להסתבך בגללו. עבדו בצורה מסודרת מול מקום מסודר אשר מציע לכם שירות אדיב, ייעוץ והכוונה בעת מעמד המכירה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!