מכירת רכב ישן – כך תעשו זאת נכון

בכל שנה נכנסות לשוק ועולות לכביש עשרות אלפי מכוניות חדשות. המדינה החליטה לעודד גריטת מכוניות כבדות ישנות, זאת בכדי למנוע את זיהום האוויר במדינת ישראל מרכבים שפולטים גז מעל המותר.
חוק שחוקק בשנת 2014 הוא אחת מהאופציות למכירת רכב ישן, והאופציה היא למכור אותו לגריטה. כמובן שאם הרכב כבר עשה את שלו, עבר קילומטראז' גבוה או שיש תקלה במנוע. לפעמים הכדאיות היא למכור את הרכב לגריטה למדינה ולקבל תשלום על הרכב לפי מחירון של הממשלה. בתהליך הזה הממשלה תהיה מודעת למכירת הרכב ותפסיק את שליחת התשלום כל שנה לטסטים. אך ישנם חוקים ותנאים בנוגע למכירת הרכב למדינה, חוקים אלו מתייחסים לאילו רכבים ישנה אפשרות להיכנס לחוק הגריטה של משרד התחבורה. ניתן לבדוק זאת באתר הבית של משרד התחבורה תחת הכותרת "חוק גריטת רכב 2014".

מכירת רכב ישן

מכירת רכב ישן לסוחרים ולמגרשים פרטיים

יש עוד אופציה למכירת רכב ישן והיא מכירת הרכב לפירוק. סוחרים פרטיים או בעלי מגרש מכוניות לפעמים ישמחו לקנות את הרכב שלך לפירוק. בעלי המגרשים לוקחים את המכונית ומפרקים אותה לחלקים, מוציאים את כל הציוד שיכול להיות שימושי לרכב אחר, מהחלקים הכי גדולים עד לחלקים הקטנים ביותר. בשני המקרים יש ליידע את המדינה בנוגע למכירת הרכב, אך כאשר מדובר על סוחרים פרטיים זה פחות בטוח, הסוחרים פחות עובדים לפי החוקים הנדרשים.

אם החלטתם למכור את הרכב הישן שלכם לסוחר פרטי או למגרש מכוניות לפירוק, עליכם ללכת למשרד הרישוי עם טופס אישור המזהה אתכם בתור בעלי הרכב, לאחר תהליך הזיהוי, תתבקשו למלא טופס לביטול רישום בעלות הרכב במשרד הרישוי. יש עוד אופציה לביצוע מילוי הטופס שבו תוכלו לחסוך לעצמכם זמן יקר, קיימת האופציה למילוי הטופס באתר האינטרנט של משרד הרישוי. הפלוס באופציה הזאת הוא שאם יש לכם רכב העומד ולא יכול לזוז, במקרה כזה יגיע עד אליכם גרר מטעם מגרש הגרוטאות שיפנה את הרכב ויקח אותו אל המגרש, שם תקבלו את התשלום במזומן

(יש למלא את הטפסים הייעודיים של משרד הרישוי לפני המכירה).

מכירת רכב ישן – למה כדאי למכור אותו לפירוק?

  1. תשלום במזומן.
  2. פינוי הרכב על המקום.
  3. מכירת הרכב מונע קנסות.
  4. מכירת רכב ישן לסוחר פרטי מבטלת את ביטוח החובה.
  5. החזר אגרות רישוי שכבר שולמו למדינה.
  6. חוסך את כל התעסקות במציאת קונה ופרסומי מודעות.

מכירת רכב ישן דרך האינטרנט 

קיימת עוד אפשרות של מכירת רכב ישן דרך אתרים כמו יד 2 או דרך קבוצות בפייסבוק. אם פעם הייתה לנו רק את האפשרות למכור רכב דרך תליית שלט למכירה על הרכב, והיינו שמים את הרכב במיקום אסטרטגי כדי שנגיע לכמה שיותר קהל יעד והיינו מחכים לשיחת טלפון, אז היום יש לנו את האפשרות להגיע לקהל יעד במהירות ובקלות ולמכור את הרכב דרך אתרי אינטרנט.

מומלץ ברגע שמעלים מודעה למכירה של הרכב להוסיף תמונות, הסיבה לכך היא שלפי מחקרים ישנן הוכחות המעידות על כך שמודעות מכירה בליווי תמונות מוכרות יותר וחוסכות לא מעט זמן. המודעות מפחיתות את זמן ההתעסקות בשיחות עם אנשים שלא באמת רוצים את הסוג הרכב המוצע או שאין להם את התקציב הרצוי. הבעיה של מודעות אינטרנטיות היא התעסוקה התמידית בקידום המודעה שלכם, זאת מכיוון שהיצע המכירות דרך הפייסבוק או אתרי יד שנייה גבוהים מהרגיל. לעיתים ייתכן והמודעה שלכם לא תקבל אף תגובה, ותישאר מספר חודשים ללא היענות.

טרייד אין

קיימת אפשרות לטרייד אין, בימינו האפשרות הזאת מאוד נפוצה. מה זה טרייד אין?
טרייד אין, זאת עסקה שבה הלקוח בא לחברת טרייד אין עם רכב ישן, מוכר את הרכב לחברה ומוסיף עוד סכום כספי על מנת לקנות רכב אחר.
יש כמה חברות גדולות של טרייד אין בישראל. אך צריך לדעת אם החברה רוצה את הרכב שלך, והאם היא מוכנה לקנות את הרכב הישן שלך בתמורה לטרייד אין, לפעמים אפילו חברות טרייד-אין מציעות מחיר מחירון על הרכב.

איפה אפשר לעשות טרייד אין?

מעוניינים לעשות טרייד אין? יבואני רכב חברות ליסינג וגם סוחרי רכב מקומיים. החיסרון בטרייד-אין הוא שהמחירון יהיה גבוה יותר מהשוק הפרטי בדרך כלל. אמנם זמן ההתעסקות יפחת אך עדיין הסבירות לתקלות ומחירים גבוהים מהרגיל יהיו גבוהים יותר.

יש לנו כמה אופציות למכירת רכב ישן 

  • למכור למדינה את הרכב שלכם לגריטה, כמובן שיש לעמוד בתנאים שהמדינה מתנה.
  • למכור את הרכב דרך יד 2, דרך אתרי אינטרנט אחרים או שיש את הפייסבוק דרך מודעת מכירה עם תמונה.
  • למכור את הרכב הישן לפירוק לסוחר ולמגרש פרטי, רק כדי לא לשכוח שיש לעשות את תהליך מכירת רכב ישן לפני עם משרד הרישוי דרך האתר או ללכת למשרד הרישוי הקרוב אליכם.
  • טרייד אין -יש כמה חברות של טרייד אין בישראל אך לפני שאנחנו קופצים על טרייד אין כדאי לבדוק אם החברה מעוניינת ברכב שלך ובמחיר שהחברה מוכנה לתת.

אז לסיכום, למי משתלם למכור את הרכב? 

לא כל אחד צריך למכור את הרכב שלו לפירוק רכבים, ייתכן ויותר משתלם לכם למכור את הרכב לאדם פרטי, זאת כאשר הרכב נמצא לא במצב של טוטאלוס. מי שצריך למכור את הרכב לפירוק הוא אדם שהרכב שלו ישן ולא עובד, הטיפול יקר מדי, או מצב של טוטאלוס כולל החלקים, במקרה כזה יימכר הרכב בשביל הברזל נטו. כדי להגיע להחלטה הנבונה ביותר נמליץ לכם לערוך סקר שוק קצר בעניין שווי הרכב בשוק הפרטי ושווי הרכב אל מול מגרשי הגרוטאות. לאחר מכן יש לזכור את הזמן אותו אתם צריכים להקדיש לכם אחד מהמקרים, והאם השקעת הזמן משתלמת בסופו של דבר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!