קניית רכב לפירוק

קניית רכב לפירוקקניית רכב לפירוק

לאחר עשר שנים שהרכב שירת אתכם נאמנה, החלטתם להשתדרג ולרכוש רכב חדש שיהיה בו גם מקום לכל המשפחה. כיוון שיש לכם רק חניה אחת מתחת לבניין החלטתם למכור את הרכב הישן בעלות סמלית, אך גם לאחר מספר חודשים אף אחד לא  מעוניין לרכוש ממכם את הרכב. יש לקחת בחשבון כי רכבים ישנים אינם נמכרים כל כך מהר, כיוון שעלויות התיקון והאחזקה עשויות לעלות לקונה בסופו של דבר יותר מהרכב.

לכן אם המטרה שלכם היא להיפטר מהרכב מהר, אך גם להרוויח סכום סמלי עליו – כדאי שתשקלו למכור אותו למגרש פירוק רכבים. תהליך קניית רכב לפירוק אינו מורכב כלל, ובסופו תוכלו גם להרוויח כסף מזומן במקום. אז איך תוכלו לעשות זאת ומה כדאי לדעת על התהליך הזה? על כך בשורות הבאות.

פירוק רכב – מה זה אומר?

המטרה של פירוק רכב היא לסיים את חייו, כאשר נעשה ניצול אחרון של החלקים הטובים המרכיבים אותו. תהליך פירוק רכב נקרא גם תהליך גריטה, במהלכו הרכב עובר פירוק כללי של כל חלקיו כדי לחשוף את שלדת הרכב. כיוון שהשלדה עשויה ברזל שהוא חומר גלם שימושי ומבוקש, היא עוברת ריתוך בכדי שניתן יהיה להשיג את חומר הגלם המקורי של הברזל ולמכור אותו לכל המרבה במחיר.

נוסף להתכת הברזל ומכירתו, לאחר קניית רכב לפירוק נעשים תהליכי בדיקה של החלקים המכניים של הרכב כדי לבדוק האם ניתן לעשות בהם שימוש חוזר ברכבים אחרים. במידה וכן, קונה הרכב לפירוק מוכר גם אותם למוסכים ומגרשי מכוניות המחפשים אחר אותם חלקי חילוף משומשים.

אילו רכבים מיועדים לעבור תהליך פירוק?

כיוון שפירוק רכב מסיים את חייו של הרכב, הרכבים שמיועדים לעבור פירוק יהיו לרוב רכבים ישנים שאינם נמצאים בשימוש בנסיעה על הכביש. רכבים כאלו נקראים ונראים לעיתים כגרוטאות, כיוון שהם נמצאים בחניה בחוסר שימוש במשך זמן רב וכתוצאה מכך מעלים אבק, חלודה ולכלוך רב. כל אלו אינם מונעים מקונה הרכבים להשתמש בחלקי הברזל כמובן, ולכן הוא ישמח לקנות רכבים אלו.

נוסף לרכבים ישנים, גם רכבים חדשים יחסית שעברו תאונה יהיו מועמדים למכירה לפירוק, במיוחד כאשר מדובר על רכבים שעלויות התיקון שלהם יקרות מאוד ולא משתלמות, או רכבים שעברו תאונה מורכבת שהגדירה אותם כרבים מושבתים שאסור להם לעלות לכביש. גם במקרים כאלו אנשים וחברות המתעסקים בפירוק רכבים ירצו לרכוש רכבים כאלו, ולנסות להרוויח כסף על החלקים והברזל שיש בהם.

באילו מקומות ניתן לפרק את הרכב?

פירוק רכבים אינו נעשה בכל מקום, אלא רק במגרשים ייעודיים לכך בהם קיים הציוד הנחוץ לתהליך הפירוק והגריטה. מוסכים לדוגמה אינם מטפלים בתהליכי פירוק כאלו, ולכן כדי למצוא מקומות מקצועיים ואמינים אליהם ניתן לפנות למכירת הרכב, רצוי לחפש ברחבי הרשת או דרך המלצות של אנשים.

למה צריך לבטל את רישיון הרכב לפני העברתו לפירוק?

רוב הרכבים שמועברים לפירוק הם רכבים מושבתים ולא תקינים, שאלו למעשה רכבים שחל עליהם איסור לעלות על הכביש. בכדי לוודא כי רכבים כאלו אכן יעברו תהליך פירוק וגריטה ויסיימו את חייהם, על בעל הרכב לבטל את הרישיון שלהם במשרד הרישוי כדי להבטיח שלא יעשה בהם שימוש לא חוקי.

למרות שמדובר בהליך בירוקרטי מחייב לפני מכירת הרכב לפירוק, זהו הליך קצר ופשוט יחסית שניתן לעשות גם באמצעות מילוי טופס במשרד הרישוי. רק לאחר קבלת אישור על ביטול הרישיון של הרכב ניתן להעבירו למגרש פירוק הרכבים, כששינוע הרכב נעשה באמצעות גרר משום שחל איסור לנסוע עליו.

מה צריך לדעת על תהליך קניית רכב לפירוק

הקונים שירצו לקנות ממכם את הרכב הישן/מושבת צריכים קודם כל לוודא שהוא יהיה משתלם עבורם, ולכן התשלום שתקבלו יקבע לאחר בחינת הרכב על ידי הקונה והערכת השווי שלו מבחינת חלקים וברזל. כדי שזה ישתלם לכם בסופו של דבר, כדאי מאוד לוודא מראש כי קונה הרכב לפירוק לא ינכה מהתשלום את הגרר שיסיע את הרכב למגרש הפירוק וכי העלות תצא מכיסו. בנוסף יש לצפות מראש לתשלום לא גבוה עבור הרכב, כי בסופו של דבר מדובר על רכב לא תקין שאינו נועד לנסיעה. 

קניית רכבים לפירוק מחיריםהמחסור המתמשך במלאי רכבים שנגרם עקב מחסור עולמי בחלקי רכבים, לא השפיע על תהליכי קניית רכבים לפירוק מחירים שמתאימים לקונים רבים. קוני רכבים לפירוק מתמודדים בין מציאת הרכב הנכון לבין היכולת להרשות אותו לעצמם. 

בין הגירעון בחלקי רכבים וחסימות אחרות, יצרניות הרכב נאלצו להאט או אפילו להפסיק את הייצור, מה שגרם למחסור ברכבים חדשים, לשינוי הביקוש למכוניות משומשות ולזינוק דרמטי בעלויות של קניית רכבים לפירוק.

קניית רכבים בסיטונאות

סך כל התעריפים של קניית רכבים לפירוק לקנייה בסיטונאות, עולים השנה בממוצע בשלושים אחוזים, תעריפים שהונעו על ידי עלויות אדירות בצד המרכזי של השוק, בעיקר במחירי רכבים שעולים בטווח של 37% עד 48%. גם מחירי רכבים גדולים עולים בכ-37%, אבל לאחרונה נראו מחירי טנדרים גדולים בירידה בקצב מהיר יותר מאשר דגמי המיינסטרים האחרים.

בעלי רכבים שאינם בשימוש נפטרים מהם כדי לנצל את יתרונות קניית רכבים לפירוק מחירים גבוהים. כשייצור הרכב יעלה, מלאי הרכבים המשומשים יישאר צמוד והמחירים יישארו גבוהים. בעלי רכבים רבים אינם נאלצים להחליף את רכביהם הנוכחיים, אבל בשל גיל או נזק, נהגים רבים צריכים להחליף את מכוניותיהם או משאיותיהם לעתים תכופות, כך שהביקוש לא ייעלם.

קניית רכבים לפירוק מחירים אינם צפויים לרדת עד ששוק הרכבים ישוב לקדמותו, והמחסור בחלקי רכבים כבר לא ישפיע על היצרנים. 

קניית רכבים לפירוק מחירים הם הנורמל החדש

קונים פוטנציאליים משלמים פרמיות על רכבים משומשים במקום לשבת ולחכות לרכבים חדשים. צפי קניית רכבים לפירוק עתידים לרדת לאחר ייצור הרכבים החדשים, אבל אין זה סביר שהמחירים יחזרו לרמות שהיו לפני המחסור.

יש חדשות טובות

השוואת העלויות המרקיעות לעלויות שהיו בחודשים האחרונים מציירת תחזית אופטימית. קניית רכבים משומשים לפירוק מראה את אותה מגמה, וכמה כלי רכב אפילו רואים ירידה במחירים.

למרות המלאי שנעלם במהירות ותעריפי קניית רכבים לפירוק גבוהים, לקונים פוטנציאליים של רכבים משומשים יש את היתרון של רכישת רכבים אמינים מתמיד. המשמעות היא שקונים שאינם יכולים לדחות רכישת רכב, עדיין יכולים למצוא ערך טוב אפילו במחיר גבוה יותר.

עלויות קניית רכבים לפירוק

קניית רכבים לפירוק מחירים נקבעים לפי שיקולים שונים כגון סוג הרכב, מצב החלקים שלו, שנת הייצור, וכן הלאה. ברוב המקרים ניתן לקבל במזומן סכום של אלפי שקלים, אבל המחיר הסופי יקבע במעמד העברת המכונית לקונה רכבים בלבד.

מספר סימנים מצביעים על מסלול של עלייה בקניית רכבים לפירוק, ולא סביר שהמחירים ירדו בקרוב לרמות שהיו לפני תחילת המחסור. קניית רכבים לפירוק בקרב סוחרים מצביעים על עובדה לפיה מחירי הרכבים המשומשים עדיין עולים, אבל קצב העלייה הולך ומתמעט בחודשים האחרונים, המחירים עשויים להגיע עד 92,000 ₪.

קניית רכבים לפירוק מחירים

להלן מחירון פירוק רכבים

  • רנו מגאן- שנת 98-02 – 600-800 ש“ח
  • פיאט פונטו – שנת 98-02- מחיר 600-900 ש“ח
  • אופל קורסה – שנת 98-02- מחיר 800-1,100 ש“ל
  • יונדאי אקסנט – עד שנת 99 – 800-900 ש“ח
  • יונדאי אקסנט – החל משנת 99 – 1,000-1,500 ש“ח
  • יונדאי לנטרה – שנת 2000- 600- 800 ש“ח
  • יונדאי לנטרה E- החל משנת 01 – 1,300-1,800 ש“ח
  • גולף פולסוואגן – עד שנת 98 – 900-1,000 ש"ח
  • דולף פולסוואגן- החל משנת 98 – 1,800-2,200 ש“ח

כמובן שהמחירים משתנים בהתאם לדגם, ליצרן, לשנה שבה הרכב יוצר ולמצבו המכני.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!