רכבים לפירוק אחרי תאונה

הנתונים מראים כי בישראל מתרחשות יותר מ-100 תאונות בכל שנה. במקרים רבים, עלויות התיקון לרכבים אחרי תאונה הן גבוהות מידי ובמקרים אחרים רכב שעבר תאונה מושבת ואסור לו לעלות על הכביש. במקרים אלה ניתן למכור רכבים לפירוק אחרי תאונה.

מכירת רכבים לפירוק אחרי תאונה

לאחר שמתרחשת תאונה, פעמים רבות הרכב מגיע למצב של אבדון, כלומר, הוא לא מיועד לשימוש. בדרך כלל לאחר תאונה, עלויות התיקון הן גדולות במיוחד ולא משתלמות או שהרכב מוגדר כמושבת שאסור לו לעלות על הכביש. במצבים כאלה קיימת ברירה אחת בלבד והיא למכור את הרכב לפירוק. ברירה זו תהיה הברירה המשתלמת ביותר ואף תוכלו להרוויח איתה כסף. רכבים ישנים שעברו תאונה יכולים להימכר לקונה רכבים למטרות ברזל וחלקי חילוף.

הסיבות למכירת רכבים לפירוק אחרי תאונה

ריכזנו לכם מספר סיבות בולטות בגינן יש למכור רכבים לפירוק אחרי תאונה-

  1. עלויות התיקון

אחת הסיבות הבולטות למכירת רכבים לפירוק אחרי תאונה היא בעקבות עלויות תיקון לא כדאיות. בדרך כלל הנזקים לאחר תאונה הם לא פשוטים כלל. במקרים רבים הרכבים לא מסוגלים בכלל לעלות על הכביש ולחזור לשימוש. כלומר, לאחר תאונה הנזקים הם קשים מאוד, חלקים רבים ברכב לא מתפקדים ומסוכן להשיב אותו לכביש. לצד זה יש להכניס את עלויות התיקון הגבוהות שהופכות את התיקון ללא משתלם וללא כדאי.

  1. בירוקרטיה מסובכת

לאחר שרכבים עוברים תאונה, הבירוקרטיה היא מסובכת ולא פשוטה בכלל. בעל הרכב צריך להצהיר על רכב שעבר תאונה, לפנות לחברת הביטוח, למלא טפסים רבים ועוד. התמודדות עם הבירוקרטיה הזו היא בדרך כלל לא משתלמת וכדאי למכור את הרכב לפירוק.

  1. קשה למצוא קונים

לאחר שרכב עבר תאונה קשה מאוד למצוא לו קונים. גם אם תיקנתם אותו, צרכנים רבים שרואים שהרכב עבר תאונה, קלה או קשה, לא יהיו מעוניינים לרכוש את הרכב. בעקבות כך אחת הברירות היחידות שעומדות בפני בעלי רכבים שעברו תאונה היא למכור את הרכבים לפירוק.

  1. אין מענה מספק מחברות הביטוח

במידה שהרכב שעבר תאונה הוא רכב ישן ובמידה שהתאונה הייתה תאונת פגע וברח, חברות הביטוח יספקו מענה כלכלי מינימלי שלא יכסה את עלות התיקון של הרכב. במצב כזה, האופציה הטובה ביותר שתעמוד מול בעלי הרכבים היא לפנות לקונה רכבים לפירוק.

היתרונות במכירת רכבים לפירוק אחרי תאונה

רכבים אחרי תאונה הם רכבים שרמת התפקוד שלהם נמוכה מאוד, בדרך כלל הם לא בטיחותיים ואסורים לעלייה על הכביש. במקרים אלה, האופציה הטובה ביותר תהיה למכור את הרכב לפירוק. מכירת רכבים לפירוק אחרי תאונה כוללת יתרונות רבים-

  • קבלת כסף בקלות- במקום להילחם בבירוקרטיה אינסופית ולקבל מענה מינימלי מחברת הביטוח, על ידי מכירת רכבים לפירוק ניתן לקבל את הכסף בקלות. במידה שמדובר ברכבים חדשים לאחר תאונה תוכלו לקבל סכומים יפים מאחר שחברת הפירוק תוכל למכור חלקים רבים כחלקי חילוף. יש לקחת בחשבון שככל שהרכב ישן יותר כך המחיר ירד. המחירים יכולים לנוע בין 500 ולהגיע עד 5,000 שקלים.
  • חסכון בבירוקרטיה- כפי שציינו לאחר תאונה הבירוקרטיה היא מסובכת ולא פשוטה כלל. לעומת זאת, כאשר בוחרים לפנות לקונה רכבים לפירוק ניתן לחסוך זמן רב והתעסקות בבירוקרטיה מעייפה ומתישה.
  • פעולה מהירה- כאשר פונים לקונה רכבים לפירוק, מדובר בפעולה מידית שתשחרר מכם את הרכב במהירות ובקלות. כך תוכלו לבצע פעולה מהירה, לקבל את הכסף במהירות ולהשתחרר מהבלגן. בדרך כלל הכסף מתקבל במזומן והרכב משתחרר כבר באותו היום.

אל תשכחו לבטל את רישיון הרכב

כאשר מוכרים רכבים לפירוק חשוב מאוד לבטל את רישיון הרכב. לשם כך יש לפנות למשרד הרישוי ולעדכן אותו כי יש לגרוע את הרכבאחת הסיבות הבולטות למכירת רכבים לפירוק אחרי תאונה היא בעקבות עלויות תיקון לא כדאיות ממצבת הרכבים הפעילים בישראל וכי הוא עובר לפירוק. יש שלוש סיבות מרכזיות שמצריכות את ביטול רישיון הרכב- חובה חוקית, מניעת תשלומים נוספים ומניעת שימוש לא חוקי. כלומר, קודם כל יש לבטל את רישיון הרכב מכיוון שמדובר בחובה חוקית. הסיבה השנייה היא מניעת תשלומים נוספים. למעשה, במידה שלא תבטלו את רישיון הרכב, הרכב עדיין יהיה רשום כרכב פעיל ויהיה עליכם להמשיך לשלם אגרת רכב, טסט לרכב וכדומה. הסיבה השלישית היא מניעת שימוש לא חוקי. למעשה, כאשר מוכרים רכב לפירוק לא יכולים להיות בטוחים שלא ייעשה ברכב שימוש לא חוקי. במידה שיתבצע ברכב שימוש כל דו"ח תנועה שיתקבל יגיע אליכם. לכן, על מנת למנוע את התרחיש הזה ועל מנת להיות בטוחים שלא יתבצע שימוש לא חוקי ברכב חשוב מאוד לבטל את רישיון הרכב לפני המכירה.

ביטול רישיון הרכב הוא תהליך פשוט וקצר יחסית. ישנם מקרים בהם סוחרי הרכבים יציעו לכם לבצע את התהליך עבורכם. ההמלצה שלנו היא לבצע את התהליך בעצמכם על מנת להיות בטוחים שהוא התבצע כהלכה. רק לאחר שהתהליך יתבצע כהלכה יש להעביר אותו למגרש פירוק.

מה עושים עם הרכב לאחר הפירוק?

בתהליך הפירוק מפרקים את הרכב לחלקיו הקטנים ביותר וחושפים את שלדת הרכב. יש שני שימושים אפשריים עם חלקי הרכב- מכירתהאופציה הטובה ביותר תהיה למכור את הרכב לפירוק. מכירת רכבים לפירוק אחרי תאונה כוללת יתרונות רבים חלקי הברזל ומכירת החלקים המכניים שישמשו כחלקי חילוף יד שנייה. שילדת הרכב עשויה ברזל שנחשב לחומר שימושי ומבוקש מאוד. על ידי ריתוך השלדה ניתן לקבל חומר גלם מקורי וכך למכור את הברזל במחירים משתלמים במיוחד. מדובר בהליך שמספק רווחים ואף תורם לשמירה על איכות הסביבה. במידה שיש חלקים מכניים תקינים יש לבדוק אותם, לשפץ אותם וכך ניתן למכור אותם למוסכים או למגרשי מכוניות ולהשתמש בהם בשנית. מכירת חלקי חילוף מהווה למעשה את מקור הרווח הטוב ביותר שעומד בפני קוני הרכבים לפירוק. כך ניתן להשיב את החלקים לשימוש חוזר ולמכור אותם כחלקי חילוף יד שנייה, שעולים זול יותר מחלקים חדשים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!