רכב אספנות לפירוק

רכבי אספנות הם רכבים ייחודיים ויפים במיוחד שרובנו מסתכלים עליהם בהערצה. אך למעשה גם רכבי אספנות מגיעים לקיצם. במצב כזה ניתן למכור אותם לפירוק ולהצליח להרוויח סכומים די גבוהים. על כך נרחיב במאמר הבא.

מה זה רכב אספנות?

תחילה יש להבין מהו בכלל רכב אספנות. בישראל רכב אספנות מוגדר כרכב שעברו 30 שנים מאז שהפסיקו לייצר אותו. לרכב אספנות ישהסיבה הראשונה והבולטת ביותר למכירת רכב אספנות לפירוק היא כאשר אתם לא מוצאים קונים אחרים מספר זכויות ביניהן- ניתן להעביר בעלות על רכב אספנות גם ללא רישיון רכב תקף, יש צורך לבצע טסט על רכב אספנות רק פעם בשנה ולא פעמיים בשנה כמו רכב מיושן, במידה שרכב האספנות רשום על שמו של נכה, הנהג יהיה רשאי לכל ההקלות בחוק למרות שהנוהג ברכב בפועל אינו נכה. מלבד הזכויות, רכב אספנות כולל גם חובות מסוימות ביניהן- איסור על נסיעה בשעות העומס בכבישים ראשיים ועוד.

ברכבי אספנות המחיר משתנה מפרט לפרט. המחירים עבור רכבי אספנות יכולים לנוע בין עשרות אלפים בודדים ולהגיע למאות אלפי שקלים. המחיר יהיה תלוי במה שעבר על הרכב כמו אילו שיפוצים הוא עבר, מי היו הבעלים שלו ועוד. יעילות הנסיעה בדרך כלל לא תשפיע על המחיר של רכב אספנות.

מכירת רכב אספנות לפירוק

במידה שיש ברשותכם רכב אספנות כנראה יש לו ערך עבורכם, מעבר לערך כספי. בדרך כלל בעלים של רכבי אספנות לא מחפשים להיפטר מהם במהירות. אך לעתים אין ברירה, רכב האספנות מגיע אל קיצו ויש צורך להיפטר ממנו. רכב אספנות שהגיע אל קיצו הוא רכב שלא ניתן יותר לנסוע בו או שהטיפול בו והתחזוקה שלו יקרות פי כמה מהערך שלו. במצב כזה יהיה כמעט בלתי אפשרי למצוא קונים חדשים והאפשרות הטובה ביותר היא למכור את הרכב לפירוק. בפירוק למעשה יפרקו את חלקיו של הרכב וימכרו אותם למחזור או לחלקי חילוף יד שניה, במידה שהם תקינים.

מה הסיבות למכור רכב אספנות לפירוק?

יש מספר סיבות שונות שמובילות למכירת רכב אספנות לפירוק-

  • לא מוצאים קונים- הסיבה הראשונה והבולטת ביותר למכירת רכב אספנות לפירוק היא כאשר אתם לא מוצאים קונים אחרים. יש שלב בו קניית רכב אספנות כבר לא משתלמת וקשה למצוא קונים שיהיו מוכנים להשקיע בו כל כך הרבה כסף. יש לכך סיבות שונות כמו לא ניתן יותר להשמיש את הרכב, יש בו תקלות חוזרות ונשנות, החלקים שלו מפורקים או שהתיקון עולה יותר מערך הרכב. במצב כזה האפשרות הטובה ביותר היא למכור רכב אספנות לפירוק.
  • תאונה- במידה שהתרחשה תאונה, כנראה שרכב האספנות יינזק באופן משמעותי. הסיבה לכך היא שרכב אספנות הוא רכב ישן ולא הרבה פחות עמיד והרבה פחות בטיחותי לעומת רכבים חדשים. לכן, בדרך כלל תאונה עם רכב אספנות תוביל לנזקים חמורים כמו פגיעה בשלדת הרכב, התפרקות של הרכב או הכרזה על הרכבת כמושבת במצבים אלה הרכב ייצא מכלל שימוש ויהיה צורך למכור אותו לפירוק.
  • הרכב כבר לא בשימוש- הסיבה הפשוטה ביותר למכור רכב אספנות לפירוק היא במצב בו הוא כבר לא בשימוש תקופה ארוכה. ישנם מקרים בהם הרכב לא בשימוש, הוא מעלה אבק וחלודה ובעל הרכב מעדיף למכור אותו לפירוק במקום לבזבז עוד כסף.

מה זה אומר פירוק רכב?

המטרה של פירוק רכב היא בעצם לסיים את חייו תוך ניצול אחרון של החלקים הטובים המרכיבים אותו. תהליך פירוק רכב הוא תהליךיש לשים לב כי על מנת למכור רכב אספנות לפירוק יש לחפש חברה מתאימה שנקרא גם גריטה. במהלך תהליך הפירוק, הרכב עובר פירוק כללי של כל החלקים שלו, עד לקטנים ביותר ונחשפת שילדת הרכב. שילדת הרכב עשויה ברזל שהוא חומר גלם שימושי ומבוקש מאוד. לכן, על מנת להפוך את חלקי הברזל לחומר גלם מקורי, שילדת הרכב עוברת ריתוך. כך מקבלים חומר גלם מקורי וניתן למכור את הברזל במחירים מעולים ולמחזר אותו. על ידי מחזור הברזל ניתן להפחית את הזיהום הסביבתי שכרוך בייצור הברזל, להפחית את הצטברות הפסולת על הקרקעות שלנו, להפחית את השימוש במשאבי טבע ייחודיים ואף להוזיל עלויות (מאחר שתהליך המחזור זול יותר מתהליך הייצור של ברזל).

מלבד לפירוק חלקי הברזל של הרכב, במסגרת הפירוק מפרקים גם את החלקים המכניים של הרכב. לאחר פירוק חלקים אלה יתבצעו תהליכי בדיקה במטרה לבדוק האם החלקים הללו תקינים והאם ניתן לעשות בהם שימוש חוזר ברכבים אחרים. במידה שהחלקים תקינים וניתנים לשימוש חוזר, קונה הרכב יוכל למכור את החלקים הללו למוסכים ולמגרשי מכוניות המחפשים אחר חלקי חילוף משומשים. כך למעשה קונה הרכב יוכל לעשות רווח משמעותי מפירוק הרכב.

היכן מתבצע הפירוק?

פירוק רכבים הוא תהליך שמתבצע במקום ייעודי לכך. מדובר במגרשים ייעודיים בהם יש ציוד המשמש לתהליך הפירוק והגריטה של הרכבים. ניתן לשנע את הרכבים למגרשים אלה על ידי גרר מאחר שבדרך כלל מדובר ברכבים שאסורים לנסיעה. יש לשים לב כי על מנת למכור רכב אספנות לפירוק יש לחפש חברה מתאימה, מקצועית ואמינה. ההמלצה היא לחפש מקומות מורשים שמוכרים על ידי הרשויות ושיש להם ניסיון בתחום זה.

כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה למכור רכב אספנות לפירוק מאחר שהמחיר משתנה בין רכב לרכב. לאחר שתבחרו את החברה שתקנה את הרכב לפירוק היא תבחן את הרכב ותעריך את השווי שלו על מנת שהעסקה תשתלם לה. מאחר שרכבי אספנות הם רכבים יקרים מומלץ לבצע השוואת מחירים בין הסוחרים בשוק ולנסות להרוויח כמה שיותר על המכירה. שימו לב שהקונה לא מנכה את התשלום על הגרר שיסיע את הרכב למגרש הפירוק אלא משלם עליו בעצמו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!