רכב המיועד לפירוק

רכב המיועד לפירוקרכב המיועד לפירוק

לכל רכב יש את הזמן שלו, כאשר מדובר על רכבים ישנים המדינה מעודדת כמה שאפשר פירוק שלהם דרך מוסך מורשה. רכבים ישנים יהיו רכבים מזהמים, המטרה שלנו כחברה היא ליצור סביבה נקייה יותר. כאשר אתם שולחים את הרכב שלכם לפירוק אתם מקבלים בתמורה תשלום עבור שווי הרכב הנוכחי, זאת בהתאם לשקילת הרכב, פירוק חלקים תקינים וכן הלאה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הורדת רכב מהכביש.

 

נוהל הורדת רכב המיועד לפירוק

על מנת שתוכלו להוריד רכב המיועד לפירוק מהכביש ולהיות בטוחים שלא יעשה בו שימוש ללא ידיעתכם, עליכם לעבור את תהליך הורדת הרכב באופן מדויק. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לפנות את משרד הרישוי ולהגיש את כל המסמכים הרלוונטים המצביעים על כך שאתם הבעלים של הרכב ושהרכב שלכם ללא אף מגבלה (מעוקל וכד'). מרגע בו העברתם את הטפסים כולל טופס ביטול רישיון רכב לצמיתות אין דרך חזור, רק בעזרת עורך דין. 

עם מילוי הטפסים עליכם לציין למה אתם מעוניינים להוריד את הרכב בסעיף "הסיבה לביטול הרישיון". לאחר מכן, בסוף התהליך תוכלו להזדכות עבור אגרת הרכשת שכבר שילמתם מראש. בסעיף "הסיבה לבקשה" עליכם לסמן "פירוק". וודאו כמה פעמים שאתם ממלאים את הטופס כראוי, במקרה ולא יש לכך המון השלכות בעתיד. 

קונה רכבים

מרגע בו סיימתם את התהליך הבירוקרטי תוכלו לגשת לקונה רכבים או למגרשי גרוטאות מורשים ולמכור את הרכב שלכם. שימו לב, מדי שנה יש תוכניות גריטה שונות, עליכם לוודא באותה שנה מהי תוכנית הגריטה (אם יש בכלל). בעבר המדינה הייתה מעודדת מסירה של רכב המיועד לפירוק ומעניקה פיצויים בסך כמה אלפי שקלים. כיום יותר נדיר לראות את זה. ברגע בו הגעתם למקום מורשה הציגו בפניו את האישור שקיבלתם ממשרד הרישוי, וודאו שהרכב שלכם מועבר לפירוק. ההמלצה שלנו היא להסיר את לוחית הרישוי באופן עצמאי ולדאוג להשמיד אותה. 

 

טיפים

כדי שתוכלו להבטיח שאתם מקבלים את הסכום שמגיע לכם ריכזנו עבורכם מספר טיפים אשר יסייעו לכם בתהליך.

  • פלוס ומינוס – לפני שאתם שולחים את הרכב שלכם לפירוק עליכם לוודא מהי עלות התיקון של הרכב. לעיתים תוכלו לתקן את הרכב במחיר מסוים ואז אפילו למכור אותו בכפול מהסכום שהייתם מקבלים עבור רכב המיועד לפירוק. 
  • איש מקצוע – המחיר של רכב המיועד לפירוק נקבע על מספר פרמטרים, ואתם יכולים להכיר אותם כאשר אתם מגיעים למגרש מורשה. לכל סוג רכב יש את המחירון שלו בהתאם לשנה בה הוא יוצר, משקלו והמצב הנוכחי של הרכב (עבר תאונה וכו'). באמצעות סקירה קצרה באינטרנט תוכלו לקבל מחיר משוער שאותו אתם אמורים לקבל עבור רכב לפירוק. הטיפ הזה מיועד בעיקר למי שאין לו מושג בתחום, חשוב להגיע עם אומדן משוער.
  • גרר – אם חלילה עברתם תאונה והרכב מושבת ואתם יודעים שאתם לא הולכים לעלות על הרכב הזה ספציפית שוב, תוכלו להזמין גרר דרך מגרש גרוטאות. ככה אתם יכולים לחסוך את כל התהליך של הגרר ולשלם פחות, ובסופו של דבר לצאת ממגרש הגרוטאות עם כסף מזומן ביד לפי ערך הברזל והמתכת של הרכב.

  • מגרש מורשה – יש היום בכל חור מישהו שיהיה מוכן לקנות ממכם רכב המיועד לפירוק. השוק הזה מאוד פרוץ וזאת הבעיה. כאשר אתם מעוניינים לשלוח את הרכב שלכם לפירוק עליכם לעבור את כל הנהלים הדרושים ולזכור, לוחית הרישוי של הרכב שלכם מייצגת אתכם, לא משנה מי הנהג. כאשר אתם עוברים את התהליך פנו למקום מורשה, עשו זאת באופן מסודר ותדאגו להסיר את לוחית הרישוי בעצמכם.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!