איך הכי פשוט למכור רכב ישן לפירוק?

אם הרכב שלכם איננו תקין או ישן ואתם מחפשים מה לעשות אתו, חשוב שתדעו שהאופציה הטובה ביותר עבורכם הוא למכור את הרכב שלכם לחברה או אדם פרטי אשר קונים רכבים לפירוק. לרוב יהיה מדובר על סוחר פרטי או על בעל מגרש רכבים שקונה את הרכב בכדי לפרק אותו לחלקים ולמכור את החלקים התקינים שבו ולהשתמש בברזל שנותר בחלקים הלא תקינים של הרכב. את הברזל הוא ימכור כמובן לחברות מחזור ותעשיית ברזל. כלומר, מכירת הרכב לקונה רכבים לפירוק היא מצב שבו גם בעל הרכב מרוויח כסף על רכב שהוא לא יצליח למכור וגם קונה הרכבים מרוויח על פירוק הרכב ועל כן, מדובר על מצב משתלם לשני הצדדים.

תהליך מכירת רכב לפירוק- למה חשוב לעשות זאת בצורה מסודרת

תהליך מכירת רכב לפירוק חייב להיות מוסדר בנוהל ויש לכך חשיבות. אם הרכב שלכם לא תקין והחלטתם למכור אותו לקונה רכבים לפירוק שהוא סוחר פרטי, המטרה של הסוחר תהיה לקנות את הרכב בכדי לפרק אותו לחלקים ולמכור אותם הלאה. אולם, כאשר המדינה לא תדע על כך שהרכב נמכר שכן, לא תהיה הסדרה כלשהי עם הסוחר לגבי הסטטוס של הרכב, המדינה עדיין תחשיב אתכם כבעלי הרכב ואתם תמשיכו לקבל דרישות תשלום  לחידוש הרישיון של הרכב. כמו כן, אתם עלולים להיות חשופים לתביעה במידה ויעשה שימוש לא חוקי בחלקי הרכב שמכרתם או ברכב עצמו.

מהו תהליך הסדרה הנדרש עבור מכירת רכב לפירוק?

עוד טרם אתם מחפשים קונה רכבים אשר יקנה את הרכב שלכם לפירוק, חשוב מאוד שתיגשו למשרד הרישוי עם אסמכתא המעידה על כך שאתם הבעלים של הרכב. לאחר מכן, עליכם למלא טופס בקשה לביטול רישום הרכב. ניתן למלא את הטופס המדובר גם בצורה מקוונת וכך גם לחסוך לא מעט זמן. יש לסמן בטופס את הריבוע שמתייחס למצב של הגשת הבקשה במקרה של מכירתו של הרכב לפירוק. לאחר מכן, יש צורך לבטל את הבעלות על הרכב, לחתום על הסכם מול הגורם הקונה ולבדוק האם יש אופציה כלשהי לקבל החזר כספי על אגרת רכב שעדיין בתוקף.

כיצד בוחרים קונה רכבים לפירוק?

אם החלטתם למכור את הרכב שלכם לפירוק, חשוב מאוד שתבחרו בגורם אמין שירכוש מכם את הרכב. המטרה היא שישלמו לכם על הרכב סכום הוגן, כאשר חשוב לדעת כי לא פעם מוצעים מחירים שונים על רכבים שונים וכדאי להתעדכן במחיר הרלוונטי על הרכב שלכם. מעבר לכך, כדאי מאוד לברר כי מדובר על גורם אמין שישלם בזמן וכי אם מדובר על רכב שאין אפשרות להניע, שהוא זה שידאג לגרור את הרכב למגרש או לכל מקום אחר שבו הוא מעוניין שיהיה וזאת בכדי שהוצאות הגרירה לא יהיו עליכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!