מכירת רכב לפירוק בית שמש

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש

יש לכם רכב ישן בבית שעומד כבר שנים וצובר שכבות על שכבות של אבק? יכול להיות שהוא שווה כמה אלפי שקלים. לכל אחד יש איזה סבא או דוד שמחזיק רכב שהוא פשוט לא מוכן להיפרד ממנו… או שלכל אחד יש בשכונה שלו איזה רכב שבור שעבר תאונה והוא כבר מלא במודעות עליו של קוני רכבים לפירוק.

 

יש מקרים בהם מכירת רכב לפירוק בית שמש הינה משתלמת וישנם מקרים בהם עדיף לקחת את הרכב לתיקון במוסך, אבל הכי חשוב הוא לא לתת לרכב פשוט לצבור אבק ללא שימוש. בדרך זו אתם לא מרוויחים משום כיוון, גם לא מתיקון הרכב ושימוש בו להנאה פרטית, וגם לא מהרווח הנקי אותו תוכלו לקבל מרכב אשר נמכר לחלקים.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – למי נמכור את הרכב שלנו?

אוקיי, הגענו להחלטה שאנחנו רוצים למכור את הרכב שלנו לפירוק, אבל איפה מוצאים מקום כזה? קודם כל היצע המקומות העוסקים במכירת רכב לפירוק הינה גדולה, בין אם מדובר על סוחרים פרטיים ובין אם מדובר על מגרשים ענקיים של גרוטאות. אנו לא פוסלים אף אופציה ראויה, כל עוד אותו מקום מציע שירות אדיב, מקצועי וחוקי, בדגש על חוקי.

 

את הרכב שלנו נמכור אך ורק למקום למקצועי אשר עומד בכל הקריטריונים של הממשלה, לא כל מקום רשאי למכור רכב, ויש על הממשלה ומשרד הרישוי בפרט להכיר את העסק הזה. לכן, רבים המקרים בהם אנו פוגשים סוחרים פרטיים אשר רוכשים רכבים אשר עברו תאונות או רכבים ישנים, אך יש לזכור שרכבים אלא עדיין לרוב ברי תיקון. כאשר אנו מוכרים את הרכב שלנו למקום שאינו עובד על פי חוק אנו לוקחים סיכון די גדול שהרכב יופיע על הכביש עוד פעם, אך ללא ידיעתנו.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – מה עלינו לוודא?

כאשר אנו פונים למגרש גרוטאות בכל מקום בארץ אנו צריכים לוודא שהשירות הוא איכותי וחוקי, הבדיקה היא מאוד פשוטה וכל מה שעליכם לעשות הוא לשאול את המקום, וניתן לברר כמובן במשרד הרישוי. לרוב, כאשר אנו פונים לעסק ולא לאדם פרטי נוכל להכיר יותר את מול מי אנו נפגשים ומה טיב העבודה של אותו עסק. כמעט על כל מגרש שמכבד את עצמו נוכל למצוא אינפורמציה באינטרנט, הן ביקורות וחוות דעת וכמו כן שירותים נוספים כמו שירותי גרירה ועוד. שימו לב לאיך נראה אתר הבית של העסק, האם מדובר על עסק רציני או עסק שעדיין נמצא בחיתולים? יש חשיבות גבוה לבחירת מקום מקצועי בכדי לקבל את הסכום שמגיע לכם, וכמו כן מקום שמסיר דאגה מליבכם לאחר המכירה שאין מצב בו הרכב יעלה על הכביש בשנית ללא ידיעתכם.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – כמה מרוויחים מזה?

אם בדמיון שלכם אתם רואים איך אתם הולכים להתעשר ממכירת הרכב, צר לנו לבאס אתכם. לא מדובר על מחירים אסטרונומים, כן כמובן יש התחשבות במחירון הרכב, אך גם במצבו הנוכחי. בדיוק בשל כך הפנייה למקום מקצועי היא כל כך חשובה, שכן סוחר פרטי או מקום שאינו מקצועי יכול לשקר לכם במצח נחושה. כל חלק שעובד עדיין ברכב שלכם שווה כסף, לפי מספר החלקים התקינים נקבע הרכב, מחירון הרכב, שנת ייצור, מצבו לאחר התאונה, מורכבות העבודה ועוד. כמו כן, גם לחלקים שאינם תקינים יש חשיבות בחישוב הצעת המחיר, שכן כל החלקים שאינם תקינים וכל מה שנותר מהרכב לאחר הפירוק הולך למחזור במפעל למחזור וייצור ברזל.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – מפעל למחזור ברזל, איך זה קשור לרכב?

כן, יש מפעלים אשר תפקידם למחזר ברזל ומתכת, ואף בעבר המדינה תמכה במפעלים אלה ומגרשים לפירוק רכבים. העבודה אשר הם עושים עבודת קודש היא, מדובר על הפחתת הזיהום באופן משמעותי. כידוע לכם, רכבים ישנים מזהמים כפול כמה וכמה מאשר הרכבים החדשים שנמצאים על הכביש, לכן המדינה עודדה רכבים שנמצאים למעלה מ-20 שנה על הכביש לגשת לפירוק לחלקים. בעבר המדינה עוד השתתפה מבחינה כספית עם מגרשי הגרוטאות, כ-3 אלף שקל עבור כל רכב שעומד בקריטריונים, אם זה נשמע לכם הרבה דעו שארצות הברית השתתפה ב 4.5 אלף שקלים, אך הקריטריונים היו יותר מחמירים.

 

אז בסופו של דבר אתם גם תרוויחו סכום נכבד, לפחות כמה אלפי שקלים בהתחשב במצב הרכב וסוגו. אין פה די מקום להתמקח שכן כל מקום מקצועי ואמין יציע לכם את אותו המחיר. סוחרים פרטיים שאינם מקצועיים או מגרשים מפוקפקים יציעו לכם מחיר נמוך יותר בכך שלא ידווחו לכם באמת מה מצב הרכב לאחר התאונה. זכרו, גם הפנס של הרכב שלכם שווה כסף, תקין או לא תקין.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – האם זה חוקי?

הסיבה לכך שהשאלה הזו עולה בכלל מאוד לגיטימית, מכירת רכב לפירוק בבית שמש או בכל אזור אחר בארץ עלולה להוביל אתכם לעבירה על החוק בדרך עקיפה. כפי שציינו, מכירת רכב למקום שאינו מקצועי היא סכנה לכל דבר ועניין, כאשר הרכב יעלה בפעם השניה על הכביש ללא ידיעתכם יוכלו אותם נוכלים למכור את הרכב שלכם לאנשים שלא כדאי ויחזיקו ברכב שלכם. כל ביצוע של עבירה על החוק בחסות הרכב שלכם יכולה להוביל אתכם להליכים משפטיים, ועליכם יהיה עתה חובה להוכיח כי מכרתם את הרכב לחלקים.

 

לכן, כאשר אתם מוכרים את הרכב לחלקים יש לציין ולהודיע למשרד הרישוי, זאת על ידי מילוי הטפסים הייעודיים לכך. עוד דרך לבחון מקום שאינו מקצועי היא על ידי בדיקה האם אותו מגרש או סוחר פרטי ידגיש בפניכם שאתם צריכים את הטפסים של משרד הרישוי בכדי להמשיך בתהליך.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – שני מצבים פופולריים לגרירה

מכירת רכב לפירוק בית שמש
תמונה: freepik

כאשר אתם פונים אל מגרש גרוטאות מקצועי המקום יציע לכם גם שירותי גרירה מקצועיים בכדי להבטיח את שלמות התהליך מההתחלה ועד הסוף, כמובן שזה בא לידי ביטוי במחיר הסופי אותו תשלמו. לפניכם שני מקרים פופולריים הדורשים שירותי גרירה.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – תאונה

מקרה בו עברתם תאונה שמשביתה את הרכב או מסכנת את העוברים והשבים במקרה בו הרכב יעלה לכביש, הוא מקרה בו אתם חייבים לקבל שירותי גרירה. נדגיש שאין חובה להשתמש בשירותי הגרירה של המגרש גרוטאות אליו אתם פונים לפירוק הרכב, אך בשביל לחסוך כסף כדאי לכם.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – רכב ישן

כאשר יש לכם רכב יישן שכבר לא נוסע יותר או שאתם חוששים לנסוע איתו תוכלו להשתמש בשירותי גרירה. יש מקרים בהם גם המגרש הוא רחוק והרכב לא עומד בנסיעות כל כך ארוכות, אל תיקחו סיכון והיעזרו בשירותי גרירה מטעם מגרש הגרוטאות.

 

מכירת רכב לפירוק בית שמש – סיכום

בסופו של דבר כל רכב מגיע ליומו האחרון בדיוק כמונו בני האדם. אך תזכרו שהרכב שלכם שווה כסף בכל מצב נתון בו הוא נמצא, יש מצבים בהם משתלם לכם למכור את הרכב ומצבים שאין זה משתלם לכם. החשיבות במציאת מקום מקצועי יכולה לפתור לכם את כל הלבטים בבחירה האם לתקן את הרכב או לשלוח את הרכב לפירוק לחלקים.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!