רכבים לפירוק חלקי חילוף

במידה שאתם צריכים להחליף חלקים ברכב עומדות לפניכם מספר אפשרויות- הזמנת חלקי חילוף מהיצרן, הזמנת חלקי חילוף שלאו דווקא שייכים לדגם של הרכב שלכם או הזמנת חלקי חילוף מפירוק. על האפשרות השלישית, כלומר הזמנת חלקי חילוף לרכבים מפירוק נרחיב במאמר הבא.

 

רכבים לפירוק חלקי חילוף- מהו פירוק רכבים?

לכל כלי רכב יש שלב בו הוא מגיע לקיצו ואסור לו יותר לנסוע על הכביש. במצב כזה, האפשרות הטובה ביותר העומדת בפני בעלי הרכברכבים לפירוק חלקי חילוף- מה כולל תהליך הקנייה לפירוק? היא למכור את הרכב לפירוק. פירוק רכבים הוא תהליך בו מורידים את הרכב מהכביש ומפרקים אותו. הפירוק מתבצע על מנת לסיים את חייו של הרכב תוך ניצול מקסימלי של החלקים התקינים שלו. במסגרת הפירוק מפרקים את החלקים של הרכב ובחלקים התקינים מבצעים שימוש חוזר כחלקי חילוף. תהליך הפירוק מתבצע במגרש ייעודי לפירוק בו יש את כל הציוד הנדרש לתהליך. מאחר שהרכבים הם בדרך כלל רכבים ישנים, לא תקינים ולעתים גם ללא ביטוח תקף יש לשנע אותם לשם על ידי גרר. במגרש הפירוק יתבצע תהליך פירוק לרכב בו יפרקו את כל החלפים של הרכב.

רכבים לפירוק חלקי חילוף- חלקי חילוף מפירוק

כפי שציינו, בתהליך הפירוק מפרקים את הרכב ושומרים את חלקי החילוף הטובים שלו על מנת לבצע בהם שימוש חוזר. במסגרת התהליך מפרקים את הרכב כולל החלקים הקטנים ביותר שלו. כל החלקים המכניים עוברים בדיקה על מנת לוודא שהם תקינים וראויים לשימוש חוזר כחלקי חילוף. את כל הרכיבים התקינים מוכרים למוסכים ולמגרשי רכב שמחפשים חלקי חילוף.

עבור בעלי רכבים שמחפשים חלקי חילוף מדובר באחת האופציות הטובות ביותר. את חלקי החילוף מרכבים שעברו פירוק משפצים ומחדשים והם מוצעים שוב למכירה עבור בעלי רכבים. חלקים אלה נמכרים במחירים זולים יותר פי כמה ומאפשרים לבעלי הרכבים לקבל חלקים מקוריים במצב חדש.

רכבים לפירוק חלקי חילוף- למה זה טוב?

חלקי רכב מפירוק הם בדרך כלל חלקי של רכבים שעברו תאונה או שחל בהם כשל מסוים שמונע מהם להמשיך לנהוג על הכביש. מדובר בחלקים תקינים שעובדים כהלכה ונמכרים במחירים זולים יותר רק מהסיבה שהם יד שנייה. חלקים אלה מגיעים למוסכים ייעודיים או למגרשי רכבים שמוכרים חלקי חילוף המגיעים מפירוק. רכישת חלקי חילוף מפירוק רכבים מספקת פתרון מצוין עבור בעלי רכבים שמחפשים חלפים לרכב. הסיבה לכך היא שמדובר בחלקים מקוריים מן היצרן שנמכרים במחיר נוח יותר מחלפים חדשים.

רכבים לפירוק חלקי חילוף- חלקי ברזל

רכבים לפירוק חלקי חילוף- למה זה טוב? חלקי רכב מפירוק הם בדרך כלל חלקי של רכבים שעברו תאונה או שחל בהם כשל מסויםמלבד לחלקי חילוף, במסגרת תהליך הפירוק מפרקים גם את חלקי הברזל של הרכב. למעשה מפרקים את הרכב עד שחושפים את שלדת הרכב. שלדת הרכב עשויה ברזל. מאחר שברזל נחשב לחומר גלם מבוקש ושימושי במיוחד ניתן למכור אותו למחזור. למעשה, על ידי ריתוך של שלדת הברזל ניתן לקבל חומר גלם מקורי ולעשות בברזל שימוש חוזר. תהליך זה הוא למעשה מחזור הברזל. למחזור ברזל יש מגוון יתרונות שונים הבאים לידי ביטוי בפן סביבתי ואף בפן כלכלי.

נתחיל מהפן הסביבתי- כאשר בוחרים למחזר ברזל יכולים להפחית את הזיהום הסביבתי. למעשה תהליך הייצור של ברזל כולל חימום של הברזל באנרגיות בערה גבוהות שמזהמות את האוויר ופולטות רעלים רבים. בנוסף, על מנת לייצר ברזל יש לכרות אותו ממכרות ברזל שנחשבים למשאבי טבע ייחודיים שהולכים ונעלמים מהעולם. לעומת זאת, תהליך המחזור כולל אנרגיית חום נמוכה יותר שכוללת פחות זיהום סביבתי. כמו כן כאשר ממחזרים מפחיתים את כריית הברזל ממכרות הברזל וכך ניתן לשמור עליהם. בנוסף יש לקחת בחשבון שבחירה במחזור הברזל מאפשר להפחית את הצטברות הפסולת על הקרקעות שלנו וכך להפחית את הזיהום שלהן ואף של מי התהום שלנו.

מחזור ברזל כולל יתרונות גם בפן הכלכלי- למעשה ייצור ברזל הוא תהליך לא זול כלל שצריך להתבצע בתנאים מסוימים מאוד. מאחר שבארץ אין את התנאים לכך רוב הברזל מיוצר במדינות אחרות ויש צורך בייבוא שלו. תהליך הייצור היקר לצד עלויות הייבוא ותשלום של מס ייבוא מובילים לכך שהמחיר של הברזל הוא לא זול כלל. לעומת זאת, תהליך המחזור הוא תהליך זול יותר באופן משמעותי והוא מאפשר להפחית את ייבוא הברזל. כך ניתן להוזיל את עלויות הברזל בשוק ולהנות ממחירים נוחים יותר.

רכבים לפירוק חלקי חילוף- מה כולל תהליך הקנייה לפירוק?

תהליך קניית רכבים לפירוק הוא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. קודם כל יש לקחת בחשבון שמכירת רכבים לפירוק מצריך מכם לעבור תהליך מול משרד הפנים בו למעשה תורידו את הרכב מהכביש על ידי מילוי טופס מתאים. בתהליך זה אתם למעשה מבטלים את רישיון הרכב וכך מונעים שימוש לא חוקי ברכב. בנוסף, על ידי ביטול רישיון הרכב אתם מבטלים את רישום הרכב כפעיל ויכולים להפסיק לשלם את התשלומים השוטפים הנדרשים כמו אגרת רכב או טסט שנתי. יש לקחת בחשבון שלאחר שתקבלו אישור על כך שהרכב מיועד לפירוק לא תוכלו לחזור אחורה.

בתום הורדת הרכב מהכביש במשרד הרישוי תוכלו לעבור הלאה ולחפש חברה שתקנה את הרכב לפירוק. לאחר שתבחרו בחברה מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון יתחיל תהליך הקנייה. במסגרת תהליך הקנייה החברה שמולה תתנהלו תגיע לבחון את הרכב ולהעריך את השווי שלו, על מנת לוודא שמדובר בעסקה משתלמת. יש לקחת בחשבון שהמחיר שתקבלו על מכירת הרכב לפירוק יהיה נמוך יותר מהשווי של הרכב בשוק רכבה היד השנייה. חשוב לוודא שהחברה שקונה את הרכב לפירוק לא תנכה את התשלום על הגרר שישנע את הרכב למגרש הפירוק אלא תשלם על כך בעצמה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!