רכבים לפירוק צפון

 

רכבים לפירוק צפוןרבים מבעלי הרכב יודעים להבחין באופן אינטואיטיבי בשלב שבו הרכב שלהם כבר אינו מתאים יותר לנסיעה על הכביש. הרכב ישן מדי, סובל מתקלות חוזרות ונשנות, הוא פולט עשן, המנוע כבר לא נשמע מספיק טוב והוא כמובן גם מאוד מיושן. בעלי רכבים אלה ידעו מראש שהגיע זמנו של הרכב שלהם לרדת מהכביש ויחפשו סוחר רכבים לפירוק צפון. לעומתם, ישנם בעלי רכבים שלא יבינו את זה באופן עצמאי ועבור בעלי רכבים אלה מפרטים המומחים של פירוק רום את כל הפרמטרים שעל פיהם ניתן לקבוע האם רכב צריך להגיע לפירוק. מה צריך לעשות כדי להעביר את הרכב לפירוק, מה הם הדברים החשובים ביותר שחשוב להקפיד עליהם ומה אתם יכולים לצפות לקבל בתמורה לרכב שלכם בהעברה שלו לפירוק.

 

אז מתי נכון להעביר רכבים לפירוק צפון?

מן הסתם, ההחלטה להעביר את הרכב לפירוק היא אינה החלטה טריוויאלית. כאשר אנו קונים רכב, בין שאנחנו קונים אותו חדש מהיבואן ובין שאנחנו קונים אותו בשוק יד שניה, אנחנו צופים שמתישהו בעתיד נוכל למכור אותו הלאה לאדם אחר שירכוש אותו לצורך שימוש ונהיגה. אלא שבסופו של דבר, כל רכב מגיע אל פרקו וכל רכב אמור בסופו של דבר לרדת מהכביש כאשר הוא כבר לא נהנה מרמת תפקוד מספקת בכדי לשמש כרכב לנסיעה ונהיגה. במקרה כזה, אין לכם הרבה ברירות אלה למצוא סוחר רכבים לפירוק צפון ולקוות שתוכלו לקבל עבור הרכב שלכם כמה שיותר.

הסימן הראשון והמובהק ביותר לכך שהרכב שלכם צריך להגיע לפירוק הוא רמת התפקוד שלו ומצבו המכאני. רכבים ישנים מגיעים בסופו של דבר למצב שבו כבר קשה להחזיק אותם. הם סובלים מתקלות חוזרות ונשנות, נוחות הנסיעה בהם נפגעת מאוד, הם פולטים עשן ברמה חריגה ולרוב גם הנסיעה והנהיגה בהם מלווה בתחושה של חוסר בטחון. במקרים אלה, בהחלט נכון לפחות לבחון את האפשרות של העברת הרכב לפירוק, גם אם עוד יש לכם תקווה כלשהי שתוכלו למכור אותו בשוק יד שניה וזה כבר מוביל אותנו לסממן המובהק השני, שמעיד על כך שהרכב שלכם הגיע אל פרקו. סממן זה אומר שאם אתם מציעים את הרכב שלכם למכירה בשוק רכבי היד השנייה ולאורך חודשים ארוכים אף אחד לא מעוניין לקנות את הרכב, זה כנראה הסימן שהיה דרוש לכם בכדי להבין שהרכב שלכם כבר לא מיועד יותר לנהיגה ונסיעה והגיע זמנו להיות מועבר לפירוק.

כאמור, בעלי רכב רבים יודעים לזהות בעצמם את סופו של הרכב שלהם ויחפשו מראש מגרש רכבים לפירוק צפון תוך שהם חוסכים לעצמם את המאמץ המיותר של מכירת הרכב בשוק רכבי יד שניה. אם אתם עדיין חושבים שהרכב שלכם יכול להימכר כרכב יד שניה, אתם בהחלט יכולים לנסות ולמכור אותו ואולי גם תצליחו, אבל אם הגיע זמנו של הרכב שלכם להגיע למגרש רכבים לפירוק צפון, השוק כבר ידאג לספר לכם על זה בעצמו.

 

 

איך מעבירים רכב לפירוק צפון ועל מה חשוב להקפיד?

רכב לפירוק צפוןובכן, אין דבר קל יותר שתוכלו לעשות עם רכב ישן, מאשר להעביר אותו למגרש רכבים לפירוק צפון. ישנם אינספור סוחרים המתמחים בפירוק רכבים וכל אחד מהם ישמח לרכוש מכם את הרכב ולהעביר אותו לפירוק. יחד עם זאת, עליכם להיות מוכנים לכך שסכום הכסף שתקבלו תמורת הרכב שלכם יהיה נמוך משמעותית משוויו בשוק רכבי היד השנייה. הסיבה לכך היא שרכב שנמכר בשוק היד השנייה, נמכר כדי לשמש לנסיעה ונהיגה שזהו הערך היותר משמעותי שיודע כלי רכב לספק. כאשר אתם מוכרים רכב לפירוק, הרכב שלכם צפוי לעבור פירוק לחלקיו הקטנים, רובם יועברו פשוט למחזור ולכן הערך שלו הוא נמוך הרבה יותר. על כן, אין בכלל טעם להשוות את המחיר המשולם עבור רכבים המועברים לפירוק ובין המחיר המשולם עבורם כאשר הם מיועדים לנסיעה ונהיגה.

 

אל תשכחו להקפיד על זה לפני פירוק הרכב

אבל הדבר החשוב ביותר שאתם רוצים להקפיד עליו במכירת רכב למגרש רכבים לפירוק צפוןהוא לעדכן את משרד הרישוי על כך שהרכב שלכם מועבר לפירוק וכי יש לגרוע אותו ממצבת הרכבים הפעילים בישראל. קודם כל מדובר בחובה חוקית ושנית, אם לא תעדכנו על כך את משרד הרישוי, הרכב שלכם עדיין יהיה רשום כרכב פעיל, אתם תמשיכו לקבל דרישות תשלום לאגרת רכב, טסט לרכב וכן הלאה וכן, אם סוחר הרכבים לפירוק ישתמש ברכב לנסיעה כרגיל, כל דו"ח על עבירת תנועה יגיע אליכם. על כן, חשוב מאוד שתוודאו בעצמכם שהרכב שלכם נגרע ממצבת הרכבים הפעילים בישראל ואת זה תוכלו לעשות בעצמכם מול משרד הרישוי. רבים מסוחרי הרכב במגרשי רכבים לפירוק צפון יציעו לכם לעשות את זה בעצמם עבורכם, וזה בסדר גמור, אבל בכל מקרה, את המשימה הזאת אתם רוצים לעשות בעצמכם ולוודא שהדברים אכן מעודכנים סופית במשרד הרישוי.

 

מה עושים עם הרכב שלכם לאחר הפירוק?

פירוק רכבים הוא למעשה הדבר הטוב, החיובי והנכון ביותר שניתן לעשות עם רכב שכבר לא ניתן להשתמש בו לייעודו המקורי. רבים מבעלי הרכבים מתעקשים שראוי לשלם להם עבור הרכב לפירוק יותר מאשר מוצע להם על ידי מגרש רכבים לפירוק צפון, ולכן כדאי שנסביר איך הדברים עובדים. כאשר הרכב שלכם מועבר לפירוק, הוא מתחיל תהליך ארוך ויקר של פירוק לחלקיו הקטנים ביותר. רוב רובו, לרבות רוב חלקי המרכב והרכיבים המכאניים, מועבר למחזור מתכת, פלסטיק ובד. חלקים שניתן לשפץ אותם עוברים לשיפוץ מקצועי ומשם מועברים לשוק החלפים לרכב וזהו למעשה מקור הרווח המשמעותי ביותר שעומד בפני סוחר רכבים לפירוק. יחד עם זאת, עד שהחלף מגיע לשוק החלפים הוא צריך לעבור את כל התהליך של פירוק מהרכב, בחינה מקצועית לגבי מצבו, שיפוץ החלק בצורה מקצועית ורק לאחר מכן ניתן להציע אותו למכירה כחלף משופץ במחיר נמוך משמעותית מחלף חדש.

כשלוקחים בחשבון את כל עלויות הפירוק, השיפוץ, ההובלה למיחזור וכן הלאה, אפשר לראות שהמרווח שנותר לסוחר הרכבים הוא לא גדול כפי שרבים מאיתנו חושבים וזאת גם הסיבה מדוע סוחרי רכבים לפירוק לא יהיו מוכנים לעולם לשלם מחיר מחירון עבור רכב שמועבר לפירוק.

מכירת רכבים לפירוק צפון

האם כדאי לבצע השוואת מחירים בין סוחרים שונים?

ובכן, אם יש לכם את האנרגיה והזמן הפנוי לכך, אין שום סיבה שתמנעו זאת מעצמכם. יחד עם זאת, אם הרכב שלכם הוא לא רכב יוקרה או רכב ייחודי, סביר להניח שהפערים בין הצעות המחיר שתקבלו מסוחרים שונים, יהיו מינוריים מאוד. אם הרכב שלכם הוא רכב יוקרה שהחלפים שלו יכולים להיות שווים המון בשוק, בהחלט כדאי להשוות כמה הצעות ואולי לנסות ולהרוויח עוד כמה מאות או אלפי שקלים על מכירות למגרש רכבים לפירוק צפון.

אם אתם רוצים להעביר את הרכב שלכם לפירוק, היחידה לפירוק רכבים מציעה לכם שירות מקצה לקצה, לרבות גרירת רכבים מושבתים, העברת בעלות וגריעה ממצבת הרכבים הפעילים במשרד הרישוי וכמובן תשלום במזומן של מחיר הוגן וריאלי עבור הרכב שלכם בהעברתו למגרש רכבים לפירוק צפון.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!