ביטוח חובה – מדוע חשוב לעשות השוואת מחירים?

כל בעל רכב בישראל יודע, אם הוא רוצה להשתמש ברכב שלו בצורה חוקית הרי שעליו לרכוש ביטוח חובה מחברת הביטוח. המדינה מחייבת בעלי רכבים ונהגים לרכוש ביטוח זה, על מנת שהם יוכלו לכסות פגיעות גוף של הולכי רגל, נוסעים וגורמים אחרים שעלולים למצוא את עצמם נפגעים בתאונה על ידם.

ביטוח חובה הוא חלק מהפוליסה של ביטוח רכב אותו צריך לרכוש אחרי שקונים רכב, חדש או משומש, וכן יש לחדש אותו מדי שנה, עם סיום תקופת הביטוח וכשיש צורך לחדש את הפוליסה לקראת שנת הביטוח החדשה. המחיר של ביטוח חובה איננו אחיד, ונקבע על פי פרמטרים ומאפיינים שונים, כמו למשל, גיל הנהג, ותק הנהג, היסטוריה של תאונות, סוג הרכב ועוד.

באופן טבעי, ככל שהנהג צעיר יותר וחסר ניסיון, כך סביר להניח שהוא ישלם מחיר גבוה יותר על ביטוח חובה. לעומת זאת נהגים ותיקים ישלמו סכומי כסף נמוכים יותר, באופן יחסי. מכאן אפשר לומר, שלמרות העובדה שמדובר בביטוח חובה, הרי שהמדינה איננה מתירה לחברות ביטוח לקבוע מחיר אחיד לכלל הנהגים ויתרה מזו, היא גם קובעת מחיר מקסימאלי ומינימלי, זאת על מנת שלא יווצר מצב בו בעלי רכבים ונהגים יצטרכו לשלם מחיר מופרז ושנהיה מכוסים בתנאים המינימליים.

איך רוכשים ביטוח חובה בצורה נכונה?

רכישת ביטוח חובה נעשית בדרך כלל דרך אותה חברה ממנה רכשנו ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. הסיבה לכך היא, שזה גם חסכוני יותר וגם מאפשר לנו ליהנות משלל הביטוחים שאנחנו צריכים תחת קורת גג אחת.

החוכמה היא כמובן לבדוק מה כל חברה מציעה לנו ואז להחליט איפה הכי משתלם לנו לקנות. באופן טבעי, אנחנו צריכים לעשות את הבדיקה בהתאם למאפיינים הרלוונטיים עבורנו, פרטים ודברים שיכולים להשפיע על סוג ואופי הביטוח וכן על המחיר שנדרש לשלם.

איך עושים השוואת מחירים לביטוח חובה

לפני שנסביר כיצד עושים השוואת מחירים, חשוב להבין למה בכלל עלינו לעשות השוואה כזו. כמו שציינו, לא כל בעל רכב ישלם את אותו סכום ביטוח, וכן החברות לא יכולות לדרוש מחיר אחיד או סכומים ללא הגבלה. לכן, השוואת מחירים יכולה לעזור לנו למצוא פוליסת ביטוח בתנאים אופטימאליים כפי שאנחנו מצפים ורוצים למצוא.

בשביל לעשות השוואת מחירים לביטוח חובה בצורה חכמה, עלינו להיכנס לאתר Wobi, להשתמש במנוע שהאתר מציע לקבלת הצעות מחברות ביטוח שונות בזמן אמת ולהשוואת מחירים ביניהן. כך אנחנו יכולים לדעת מה כל חברה מציעה וכמה זה יעלה לנו.

חשוב לציין, השוואת מחירים מספקת לנו גם מידע שאנחנו לא בהכרח מכירים ומודעים אליו, מידע שיכול לשרת אותנו בתקופת הביטוח.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!