גיר מפירוק – כל מה שחשוב לדעת

תיבת הילוכים היא עסק יקר. התמסורות הן מכלולים גדולים ומסובכים מלכתחילה, וקשה לפרק אותן, החלקים עולים לא מעט ונדרשת השקעת עבודה מקצועית בכדי להשיג תוצאות טובות.

אם לא ניתן לתקן את הגיר שברכב שלכם, תצטרכו להחליף אותו.

להלן מספר אפשרויות שעומדות בפניכם:

תיבת הילוכים חדשה (גיר חדש מיובא) – תחליף שנבנה במפעל שייצר את תיבת ההילוכים הישנה שלכם

תיבת הילוכים מחודשת (גיר מחודש) – שחזור של התיבה הישנה שלכם למצבה התקין

תיבת הילוכים משומשת (גיר מפירוק) – חלק שהוצל ונשלף ממכונית אחרת

והאופציה שפחות נפוצה בישראל – יחידה משופצת שנבנית על פי מפרט על ידי איש מקצוע

 

יתרונות גיר מפירוק

על הנייר, חלקי חילוף משומשים עשויים להישמע כרעיון טוב. לעתים קרובות, הם יעלו פחות מחלקים חדשים או מחודשים, והם פותרים את הבעיה מיידית. התקנה כזו, ותוכלו לחזור לכביש בתקציב מתקבל על הדעת.

תוכלו למצוא חלקים כאלה כשהם מפורסמים באינטרנט על ידי גורמים פרטיים או בפירוקיות. אם תקנו גיר כזה בפירוקיה, לרוב, המוכר יבטיח לכם שהיחידה תקינה ועובדת. חלקן, אפילו מגיעות עם אחריות של 30 יום, כדי להבטיח את ההשקעה שלכם.

 

חסרונות גיר מפירוק

יחד עם זאת, ישנן מספר סיבות שבגללן חשוב לשקול בכובד ראש האם כדאי לכם להתקין אחד מהרכיבים המשומשים הללו ברכב שלכם או שעדיף לכם לפנות לאופציה אחרת.

 

בעיות מכאניות פוטנציאליות

החיסרון העיקרי של תיבת הילוכים משומשת הוא שהיא כבר צברה קילומטרז' כלשהו, ולכן, קשה יהיה לכם לדעת כמה קילומטרים עוד תצלחו להפיק ממנה, לפני שהיא תתקלקל שוב.

בעיות תמסורת לא ידועות המונעות מהרכב שלכם לנסוע כהלכה

חוסר תחזוקה נאותה שמקצר את חיי תיבת ההילוכים (וגם את חיי הרכב)

מזהמים הקיימים בנוזל הגיר ישן שהורסים את ממיר המומנט או את מערכת קירור ההילוכים

חלקים שאינם מתאימים בדיוק לרכב שלכם

כבעלי הרכב, תתקעו עם כל בעיה מהבעיות שאותן הזכרנו, במידה והן יצוצו, ועליכם ייפול הנטל של תשלום זמן ועלויות העבודה הנוספות הנדרשות בכדי לפתור אותן.

 

עסקאות שעלולות להשתבש

חשוב מאד לבחור בזהירות את המקומות שבהם אתם קונים גיר מפירוק או חלקי חילוף משומשים בכלל, מכיוון שבעסקאות הללו עלולות להתגלות מספר מלכודות שהן מעבר לבעיות המכאניות ה"פשוטות". אפילו גיר משומש מפירוק הוא הוצאה משמעותית, אז האם לא יהיה לכם כדאי לוודא שלא תיכנסו לצרות בגללו?

תיבות הילוכים גנובות – אפילו פירוקיות מהימנות וחוקיות עלולות להחזיק במלאי חלקים גנובים.

הונאות ומצג שווא – מוכר פרטי שנואש למזומנים עלול להציג לכם מצג שווא של החלק ולהבטיח לכם שמיים וארץ

אפשרויות חוקיות מוגבלות – אם סידרו אתכם, יהיה לכם קשה לזכות בפיצוי

חלק גדול מהפירוקיות אינן בודקות את החלקים לפני מכירתם, הם נמכרים "כמו שהם" – מה שאומר שאתם קונים חתול בשק

במקרים בהם קיימת אחריות, היא מתייחסת לתקופה קצרה בלבד. זה, אמנם, עשוי לתת לכם מספיק זמן כדי לוודא שהכל מתפקד, וההתקנה עוברת בצורה חלקה, אבל אחרי זה – אתם לבד. אם יש בעיה בחלק שקניתם או בעסקה, יהיה עליכם לספוג את העלויות בעצמכם.

תיבת הילוכים משומשת עשויה לתקן בעיה זמנית במכונית, אבל היא אינה נחשבת לתיקון טוב במיוחד. רוב האנשים מכירים בכך שגישה זו אינה מציעה פתרון לטווח ארוך. קשה גם להסתיר את הגיר המשומש, כך שאם קניתם את הגיר מפירוקיה / מגרש גרוטאות, הסימונים יסגירו אותה ויקשו עליכם למכור את הרכב שלכם מאוחר יותר. מה גם שחלקים משומשים ברכב שלכם מעבירים לקונה הפוטנציאלי מסר ברור שעיגלתם פינות עם תחזוקת הרכב והתיקונים שלו – דבר שמוריד את ערך הרכב במכירה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!