מה חשוב לדעת על מכירת רכבים לפירוק?

בדומה לבני אדם, לבעלי חיים וכמובן, גם לצמחים ולחפצים, גם רכבים אינם חסינים מפני פגעי הזמן ואורך החיים שלהם הינו מוגבל.
כך יוצא, שברבות השנים וכתוצאה ממגוון רחב של סיבות, הרכב שלכם עלול לשבוק חיים או להגיע למצב בו תצטרכו להגיע אתו כל תקופת זמן קצרה למוסכים.
אז יכולה לעלות השאלה: מה לעשות עכשיו? הרי כבר לא שווה להמשיך להחזיק את הרכב וגם לא בהכרח שיהיה בטוח להמשיך ולנסוע בו (במידה וזה בכלל מתאפשר).
התשובה היא שיש אפשרות למכור את הרכב לפירוק – אומנם לא מדובר בפעולה שאפשר להתעשר ממנה, אבל ברוב המקרים האלטרנטיבה היחידה תהיה להעביר את הרכב למגרש רכבים – ולמעשה, לא להרוויח כלום על הרכב.

מתי ניתן למכור את הרכב לפירוק?


ישנם מצבים שונים בגינם ניתן ומומלץ יהיה למכור את הרכב לפירוק ובין היתר: רכבים אשר לא ניתן לנסוע בהם יותר, רכבים עם תקלות חוזרות ונשנות אשר האחזקה שלהם לא משתלמת, רכבים אשר כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים אינם  יכולים לשמש לצורך נסיעה ומקרים נוספים בהם אין שימוש ברכב וגם אין אפשרות למכור אותם למטרות אחרות.

בחירת חברת הפירוק


כל מי שמחפש ברשת אחר חברות או סוחרים אשר רוכשים רכבים עתיד לגלות לא מעט אפשרויות. יחד עם זאת, ההמלצה היא לא למהר ולסגור עם מי שעומד מאחורי המודעה הראשונה בה תתקלו – אלא לבחון בצורה מעמיקה כמה שיותר מהאפשרויות המוצעות.
בהליך בחירת החברה מומלץ לשים דגש על הפרמטרים הבאים: השם והמוניטין של החברה – חשוב לוודא שמדובר בחברה אמינה (בכדי לוודא שהיא תעמוד במה שהיא מבטיחה).
פרמטר נוסף עליו מומלץ לשים דגש, נוגע לסכום הכסף אותו היא מוכנה לשלם בעבור הרכב – יש חברות אשר מוכנות לשלם סכומים לא קטנים בעבור חלקי החילוף של הרכב – אבל יש כאלו אשר תהיינה מוכנות לשלם יותר בהשוואה לאחרות.
הצעת המחיר אותה תקבלו עבור הרכב לפירוק תהיה תלויה בלא מעט פרמטרים ובין היתר: סוג הרכב, שנת הייצור, מצב הרכב ונתונים נוספים אשר קשורים לרכב.
יש לקחת בחשבון שישנן חברות אשר מוכנות להביא גם גרר מטעמן על מנת לאסוף את הרכב – מה שימנע הוצאה כספית מיותרת ולכן, אמור להוות כפרמטר אשר בכוחו להשפיע על הבחירה באותה החברה.

מה חשוב לדעת על הליך מכירת הרכב לחברת פירוק?


הליך מכירת רכבים לפירוק מתבסס על מספר שלבים: בשלב הראשון, יוצרים קשר עם אותה החברה על מנת לתאם ולסכם את כל פרטי המכירה.
בשלב השני, קיימת חשיבות גבוהה לפנות למשרד הרישוי – כאשר, המטרה תהיה לבטל את רישיון הרכב (בסופו של דבר, אתם לא יכולים להיות בטוחים במאת האחוזים מה הולך לקרות עם הרכב שלכם..).
פעולה נוספת אותה תוכלו לבצע תהיה להגיש בקשה להחזרים כספיים עבור אגרת הרישוי – כידוע, את האגרה משלמים עבור שנה מראש ואם אותה השנה עדיין לא הסתיימה, באפשרותכם להזדכות על התקופה שנותרה עד לסיומה.
אחרי שהשלמתם את כל הפעולות הללו, תוכלו כמובן לקבוע עם החברה את המועד לאיסוף הרכב.

כאמור, מכירת רכב לחברת פירוק מהווה הזדמנות להרוויח כמה מאות שקלים (ולעיתים גם אלפי שקלים), עבור רכב אשר אין לכם כל שימוש בו – ובמקרים רבים, אתם מוציאים עליו סכומי כסף מיותרים, בעבור אחזקת הרכב). כאמור, כל שתדרשו לעשות זה לקבל את ההחלטות הנכונות בשביל להרוויח את סכום הכסף המקסימאלי בעבור הרכב שלכם.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!