מנועים לרכב מפירוק מקומי או מיבוא

המנוע הוא החלק החשוב ולרוב גם היקר ביותר ברכב שלנו, תקלה במנוע מצריכה טיפול מהיר ויסודי על מנת לגרום נזק חמור יותר שלעיתים עלול להסתכם בהשבתה של הרכב וצורך בהחלפה של המנוע. העלויות של מנוע חלופי חדש הן לרוב גבוהות מאוד ולכן במקרים בהם נזדקק להחלפת מנוע הפתרון הנפוץ והזול היותר הוא החלפת מנוע שפורק מרכב שהושבת (עקב תאונה או כל סיבה שהיא), אם זה מתוך רכב מקומי (כלומר בישראל) או מרכב מחו"ל כשהמנוע יובא לישראל. במאמר הבא נלמד את כל מה שחשוב לדעת אודות רכישת מנוע לרכב מפירוק.

מנוע מפירוק – האופציה הנפוצה והמשתלמת ביותר

מנוע מפירוק עלול להעלות חשש מסוים (ובצדק) מכיוון שמדובר ברכיב חשוב שמגיע משומש. אך חשוב לדעת שכל עוד המנוע שמור ומגיע עם אחריות לא צריך להיות כל חשש. מנוע שגם ביצע עבודה ואין בו תקלות הוא גם עדות לתקינות המנוע לאחר עבודה ממושכת, כמובן שהמטרה היא לא לרכוש מנוע שנשחק יתר על המידה, אלא רק מנוע במצב מעולה חיצונית ופנימית, על כל חלקיו.

מנוע מפירוק מקומי או מיבוא?

את ההחלטה האם לרכוש מנוע "ישראלי" או מנוע שהגיע מחו"ל כדאי לקבל לאחר בחינה של מספר דברים. ראשית, יש לבחון את סוג הספק, האם מדובר בספק אמין עם חוות דעת טובות שגם מתמצא בתחום המנועים. שנית, יש לוודא את טיב המנוע, לא הייתם רוצים לקנות במחיר גבוה מנוע שהוא כבר שחוק שגמע מאות אלפי קילומטרים וספק אם הוא יתפקד כהלכה למשך תקופה ארוכה. חשוב לוודא גם כי המנוע נבדק כהלכה (במקרה של יבוא מחו"ל לוודא שנדבק טרם הייבוא). היתרון של מנועים מיבוא הוא ההיצע הרחב של המנועים שמגיעים ממדינות ענק (לעומת ישראל הקטנה ומלאי המנועים המצומצם) שחלקם מתאפיינים עם תרבות נהיגה טובה ומוסר טיפולים גבוה. חשוב גם לברר היטב לגבי האחריות של המנוע, משך זמן האחריות ומהי כוללת.

 איך בודקים את תקינות המנוע?

מוסך מקצועי צריך לבצע בדיקות יסודיות של המנוע הכולל בדיקה חיצונית של שברים ופגיעות פיזיות של המנוע, בדיקת תנועת מעברי שמן ומים, קומפרסיה, בדיקות של מערכת ההצתה הקירור ועוד. לאחר בדיקה מקיפה ניתן להמשיך ולהתחיל בפעולת ההתקנה של המנוע.

 התקנת מנוע מפירוק

לא כל ספקי המנועים מספקים גם התקנה, רצוי לבצע את הרכישה מספק שמעניק לכם שירות מלא הכולל אספקת מנוע + התקנה. כך תוכלו להתנהל מול כתובת אחת בכל הנוגע לתקלות, שאלות ובקשות שונות במהלך מתן השירות ולאחריו. חשוב לוודא כי אתם עובדים מול נותן שירות אשר מנוסה בהתקנות מנועים ונותן אחריות על השירות וכי במסגרת ההתקנה הוא מבצע ניקוי של המערכת כולל החלפת נוזלי קירור שמנים ופילטרים. אחרי ההתנקה יש לבצע נסיעת מבחן כדי לוודא את ביצועי המנוע על הכביש.

 אחריות ועלויות

כפי שצוין לעיל, חשוב לוודא את סוג ומשך האחריות על המנוע שסופק ועל ההתקנה. בנוסף, רצוי לבצע סקר אודות עלות המנוע, במקרים של מנוע מיבוא כדאי לרכוש את המנוע ישירות מהיבואן על מנת לחסוך את פערי התיווך. ישנם ספקים שגם מאפשרי פריסת תשלומים נוחה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!