פירוק רכבים – כל שחייבים לדעת על התהליך

אם החלטתם להיפטר מהרכב הישן שלכם ולא בטוחים מה האופציות? אחת האפשרויות היא פירוק הרכב ומכירת חלקי החילוף שלו לצורכי מחזור ושמירה על הסביבה.

במאמר הזה נסביר את התהליך והדברים החשובים שכדאי שתדעו על פירוק רכבים ונציין שבמידה ואתם צריכים קונה רכבים לפירוק – לחצו על הקישור https://eco-car.co.il/

 

מה זה בעצם פירוק רכבים?

פירוק רכב הוא תהליך של הפיכת המכונית לחלקים, מנוע,מצבר, תיבת הילוכים, פנסים, פנים הרכב ועוד. חלקי הרכב המפורקים נמכרים כחלקי חילוף במוסכים או לצורכי מחזור מתכת.

 

מה קורה בתהליך פירוק הרכב?

דבר ראשון, הגורר מגיע לאסוף את הרכב ולקחת אותו למגרש הפירוק. שם הוא מפורק לחלקיו על ידי צוות מקצועי. תחילה מוציאים את כל הנוזלים שלו כדי למנוע זיהום קרקע, ולאחר מכן מרוקנים אותו מחלקים פנימיים כמו מושבים, לוח מחוונים וכדומה. לבסוף הרכב עובר תהליך פירוק יסודי לחלקי מתכת גדולים.

 

כמה מרוויחים מפירוק רכב?

תלוי בגיל, יצרן ומצב הרכב. בממוצע, ניתן לקבל בין כמה מאות שקלים עבור רכב ישן מאוד ועד כ-2,000 ש"ח עבור רכב שנות ה-2000 במצב טוב. ככל שהרכב חדיש ואיכותי יותר, כך מחיר חלקיו בשוק משתלם יותר.

 

יתרונות פירוק הרכב:

כסף עבור הרכב.

מניעת זיהום סביבתי.

מיחזור חלקי מתכת לשימוש חוזר – שמירה על הסביבה.

 

איך לבחור קונה רכבים אמין

שימו לב פרמטרים הבאים:

 

בדקו ממליצים וביקורות

חפשו המלצות מחברים וקרובים שמכרו רכב לאותו אדם או עסק. בדקו גם ביקורות באינטרנט וודאו שאין שם תלונות על מרמה או התנהלות בעייתית. קונה רכבים מהימן יהיה בעל מוניטין חיובי.

 

השוו מחירים

פנו למספר קוני רכבים פוטנציאלים והשוו הצעות מחיר שהם נותנים.

 

בקשו פרטי התקשרות

בקשו מהקונה פרטי זיהוי מלאים כולל כתובת וטלפון קבוע. במידה ומדובר בעסק, בדקו שהוא רשום כחוק במאגרי העסקים ורשויות המס.

 

ערכו את העסקה באופן מאובטח

ודאו לקבל את התשלום בהמחאה בנקאית או מזומן בפגישה, ולא בהעברה בנקאית או צ'ק שאפשר לבטל. חתמו יחד עם הקונה על כל הטפסים הנדרשים במקום ציבורי.

 

סיכום

פירוק הרכב הוא דרך טובה להפוך "גרוטאה" מיותרת לכסף תוך שמירה על הסביבה. על ידי מכירת חלקי הרכב למיחזור או כחלפים, הם יכולים לשמש רכבים אחרים ולהאריך את חייהם. אם המכונית שלכם עשתה את שלה, פירוק רכבים הוא אופציה משתלמת ביותר עם שמירה על הסביבה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ברוך נגר
ברוך נגר

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למכונאות רכב, עבד ברוך כמכונאי רכב במוסך במשך 12 שנים. במהלך תקופה זו, צבר ניסיון רב בתחום התיקון והאחזקה של רכבים. לאחר מכן החליט לעבור לעבודה בתחום פירוק הרכבים ומספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!